Vyhledávání

Test Renaultu Fluence - nejlevnějšího velkého sedanu

Test Renaultu Fluence - nejlevnějšího velkého sedanu

Fluence je velký rodinný sedan o délce 4,6 metru za cenu malého vozu, je postaven na základě Meganu. V podstatě nemá moc přímou konkurenci pouze snad z vlastní stáje menší Thalii a Dacii Logan, ale to jsou vozy o třídu menší. Za týden jsem s Fluence s dvoulitrovým benzinovým motorem najezdil 628 km.

MOTOR testovaný Fluence poháněl nejsilnější (papírově) dodávaný motor, benzinový 2 litr o výkonu 105 kW, které dosahoval v 6.000 otáčkách a 195 Nm až ve 3.750 ot. točivého momentu. Byl vhodný spíš na poklidnou jízdu, rozhodně ne na nějaké závodění. Nejlépe se cítil ve středních otáčkách. Pokud jste chtěli jet ostřeji bylo nutné držet motor v otáčkách, pak byl hlučnější a samozřejmě měl vyšší spotřebu.

Na dálnici se spotřeba pohybuje mezi na 7 - 8 l/100km. Po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) úsporným stylem byla spotřeba podobná 7- 8 litrů. Dostat se pod 7 litrů vyžadovalo velkou snahu o úspornou jízdu a rovinatou krajinu. Jízda po městě znamená spotřebu kolem 9-10 l. Spotřeba se během testu 628 km spíš úsporným stylem ustálila na hodnotě 7,84 l/100km což přesně udává výrobce (7,9). Udávanou maximálku 200 km/h jsem nezkoušel, ale zrychlení z 0-100 km/h za 9,9 s mě se to podařilo 9,5 s na tachometrových 100. Motor je kultivovaný a tichý, dává o sobě vědět až ve vyšších otáčkách.

PODVOZEK je velmi příjemný. V zatáčkách se poměrně dost naklání, přesto dobře sedí na letních pneu Bridgestone Turanza ER300 o rozměru 205-55 R17 na originálních Alu kolech. Podvozek je nastaven více do komfortu, ale i tak se s ním dali docela dobře řezat zatáčky.  Nerovnosti, díry v silnici i kanály velmi dobře odfiltroval. Brzdy fungovaly velmi dobře.

ŘÍZENÍ s variabilním účinkem posilovače je dost přeposilované a nedává tak optimální zpětnou vazbu. Volant s koženým potahem (s tlačítky tempomatu) nastavitelný ve 2-osách je ergonomicky tvarovaný a dobře se drží.

ŘAZENÍ vůz byl vybaven manuální šesti-stupňovou převodovkou, která byla překvapivě poměrně přesná. Šestka nebyla tak dlouhá, jak by mohla být, motor by nemusel zbytečně tolik točit. Otáčkoměr je cejchován po 250 otáčkách. Odečetl jsem z něj tyto hodnoty - motor točil na 6-tku při 90-ti 2300, 100 km/h  cca 2.600, při 120 kolem 3.200 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje už 3.450 otáček, ve 150-ti to bylo už 4.000 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska je celá z měkčených plastů na pohled působí dobře a je kvalitně zpracovaná. Palubní deska má klasický tvar s kapličkou před řidičem před spolujezdcem je lemována lištou - imitace dřeva. Horní část je černá, aby se nezrcadlila v čelním skle, spodní část je elegantní béžová jako celý interiér čalouněný kůží. Uprostřed palubní desky vyčnívá displej navigace Tom Tom, která umí komunikovat česky, ovládá se jednoduše, ale bohužel jen dálkovým ovladačem, který nemá nějaké speciální místo na jeho uložení. Před řidičem je vlevo otáčkoměr v jeho dolní části je teploměr chladící kapaliny, uprostřed je rychloměr, vpravo je v kruhovém přístroji je displej na kterém se zobrazují údaje palubního počítače v dolní části je pak ukazatel stavu paliva. U palubního počítače mi chybí doba jízdy a má pouze jednu paměť, zobrazuje i tlak jednotlivých pneumatik. Vůz se startuje tlačítkem na palubní desce, kartu stačí mít u sebe není potřeba ji zasunovat do slotu v palubní desce. Po opuštění vozu se po vzdálení na cca 2 m od auta, kartou vůz automaticky uzamkne a sklopí se zrcátka. Xenonová světla mají funkcí denního svícení. Blikače překvapivě nemají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici.

Originál radio s CD/MP3 s USB (z Flash paměti jsem si pouštěl písničky) s 6 reproduktory se slušným zvukem, ale bohužel nižším výkonem, má ovládání páčkami pod volantem, jeho údaje se zobrazují na spodním řádku displeje navigace. Po zapnutí bohužel nehraje radio na úrovni posledního nastavení před vypnutím. Hlasitost přímo na radiu se bohužel ovládá tlačítky. Volant s béžovým koženým potahem prošíváním a kovovým dekorem je anatomicky tvarovaný a seřiditelný ve 2 osách, dobře se drží. Na volantu jsou po obou stranách tlačítka tempomatu, který má jednoduché ovládání. Nad panelem ovládání autoradia je ovládání automatické 2-zónové klimatizace, která má nastavování teploty po půl stupních a má vlastní displej. Měl jsem možnost vyzkoušet automatické stěrače za deště, fungují bez problémů, nemusel jsem do jejich funkce zasahovat (je možné nastavit jejich citlivost). Příplatkové střešní okno - do 100 km/h je ve voze ticho nad touto hranicí je hluk od vzduchu vyšší. Přední sedačky s koženým čalouněním jsou pohodlné, ale mají nevýrazné boční vedení, obě přední sedačky jsou výškově nastavitelné. Ovladač vyhřívání je z boku sedačky, takže na něj nevidíme. Vzadu je dost prostoru v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 74 cm (sedák 47 + 27 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou je také dost místa - výška 91 cm. Mezi předními sedadly je box s úložným prostorem, loketní opěrkou. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním oken a zrcátek - hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev.

Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 496 litrů, po sklopení opěradel dělených zadních sedaček lze prostor zvětšit (nevznikne rovná plocha) a převést například lyže nebo kolo. Pod podlahou kufru se skrývá rezerva o rozměru 205-65R15. Naměřil jsem rozměry - minimální šířka 115 cm, výška 48-54 cm, délka v rovině podlahy je velmi slušných 102 cm. Nákladová hrana je dost vysoko cca 76 cm nad zemí, ta je 18 cm nad podlahou kufru. Přístup do kufru je horší, jak je u sedanů obvyklé - šířka otvoru 110 a výška pouze 44 cm. Bohužel do prostoru kufru zasahují mohutný mechanismus pantů, které můžou poškodit náklad při zavírání. Chybí jakékoliv madlo na zavření víka kufru z vnitřní strany, takže si vždy ušpiníte ruce.

BEZPEČNOST Vůz je už v základu vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP je součástí standartní výbavy i u základního modelu. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů.

DESIGN Celkově na mě vnější design působí vyváženým a elegantním dojmem. Vpředu jsou protáhlá světla, malá chromovaná maska a kulaté chromované mlhovky. Zadní světla výrazně protažená do boku jsou dělená víkem kufru. Linie oken má lehce stoupající linii. Při pohledu z boku Fluence nabízí vyvážené proporce. Vůz je vybaven praktickými zadními parkovacími čidly. Ve spodní části dveří jsou ochranné lišty v barvě vozu. Na náraznících bohužel žádné ochranné lišty nejsou.

CENA  Fluence s motorem 2,0 se nabízí pouze v nejvyšší výbavě Privilege  je nabízen za akční cenu 371.900 Kč (8/2011) (standartní ceníková cena je 381.900 Kč). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 16-ti palcová Alu kola, 6x airbag, př. mlhovky, automatická dvouzónová klimatizace, centrál s dálkou - startovací karta, 4x el. okna, el. ovládaná zrcátka, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, navigace Tom Tom, tempomat a omezovač rychlosti,  zadní parkovací asistent, automatické stěrače, kožený volant s chromovým dekorem, dělená a sklopná zadní sedadla, výškově stavitelná sedačka řidiče i spolujezdce a volant, rezervní kolo.

Příplatková výbava : 17-ti palcová Alu kola 6.100, kontrola tlaku pneu za 3.100, xenony za 20.200, el. střešní okno 15.200, vyhřívané přední sedačky 5.100, kožené čalounění béžové 50.400, pokrytí navigace Tom Tom celá Evropa za 1.800, metalíza za 13.700 Kč. Doplňky celkem za 115.600 Kč, celková akční cena je tak 487.500 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - komfortní podvozek, velmi slušné jízdní vlastnosti 

                  - bohatá výbava - příznivá cena

                  - dobře zpracovaný interiér s kvalitními materiály

                  - prostorný interiér

                  - velký kufr

                  - ESP a 6 airbagů v sériové výbavě i u základního modelu za 290.000 Kč

                  - česky komunikující navigace Tom Tom

                  - bezklíčkové startování a automatické uzamčení vozu

                  - poměrně přesná 6-ti stupňová převodovka

                  - ovládání tempomatu a radia na a pod volantem 

MÍNUSY: - vyšší spotřeba

                  - přeposilované řízení

                  - ovládání navigace pouze přes dálkový ovladač

                  - předním sedadlům chybí boční vedení

                  - chybějící doba jízdy na palubním počítači

                  - pouze jedna paměť palubního počítače

                  - na slunci špatně čitelný displej palubního počítače  

                  - chybí 3 blik blinkrů

                  - mechanismus zavírání zadního víka zasahuje do kufru

                  - zadní víko nemá žádné madlo na zavírání

                  - po zapnutí radio nehraje naposledy nastavenou hlasitostí  

                  - ukazatel dojezdu skočí z 80 km rovnou na nulu

                  - vyšší nákladová hrana kufru

                  

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1997 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                       

Výkon 105 kW (143 k) /6.000 ot./min. , točivý moment 195 Nm při 3.750 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.618 - 1.809 - 1.479
mm, rozvor 2.702 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.205 kg , užitečná 555 kg, celková  1.760 kg                        

Nádrž na 60 l paliva. Zavazadlový prostor 496 litrů.                                                                      

Pneu 205 - 55 R17 Bridgestone Turanza ER300 2(letní).
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,9 s, max. rychlost 200 km/h
Spotřeba paliva 6,1 mimo -10,9 město - 7,9 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 628 km - 7,84 l/100km 

 

RESUME : Prostorný, pohodlný rodinný vůz bohatou výbavou za vynikající cenu. Bohužel s benzínovým motorem 2,0 má vyšší spotřebu, tak bych raději volil verzi s dieselovým motorem, případně základní 1,6. Určitě bych volil verzi bez koženého čalounění a myslím, že by stačily standartní 16-tky Alu kola.

 

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu