Vyhledávání

Test: Rodinná verze užitkového Partnera…rádoby terénní Tepee Outdoor od Peugeota

Test: Rodinná verze užitkového Partnera…rádoby terénní Tepee Outdoor od Peugeota

Rodinná verze užitkového Partnera…rádoby terénní Tepee Outdoor od Peugeota
První vůz tohoto druhu co jsem kdy řídil, navíc první se lvíčkem na masce.

MOTOR Měl jsem štěstí a měl k dispozici nejvýkonnější dodávaný motor - 1,6 HDI (používaný v koncernových vozech Citroen a také ve Fordech). Jeho 80 kW dosahovaných ve 4.000 ot., ale hlavně 240Nm už v 1.750 ot. točivého momentu na 1.614 kg těžký vůz celkem stačilo. Spotřeba na dálnici s rychlostí kolem 110-120km/h se dalo jet kolem 6,0 l/100km. Po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) celkem ostrým stylem mezi erzetami na Horácké Rally se při obsazení 3-osobami spotřeba pohybovala kolem 7-mi litrů.

Při ustálené úsporné jízdě kolem 80km/h třeba na jižní spojce se dalo jet kolem 5-ti litrů. Spotřeba se během celého testu cca 800km z toho cca třetina na dálnici (úsporná jízda do 120) ustálila na hodnotě 6,2 l/100km. Spotřeba- vzhledem k velikosti vozu byla příznivá, bude ovlivněna zatížením vozu, rychlostí a potřebou zrychlovat. Udávanou maximálku 173 km/h jsem nezkoušel a zrychlení z 0-100 km/h za 14,0 s jsem překonal, vlastní měření cca 11,8 s na tachometrových 100 km/h, když jsem byl ve voze sám. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 byl vůz při zatížení 1-2 osobami velmi živý, zátah turba se projevil těsně pod hranicí 2.000 otáček. Motor byl tichý a v interiéru nebylo poznat, že je pod kapotou dieselový motor.

PODVOZEK byl příjemný, francouzsky měkký, komfortní, ale v zatáčkách slušně seděl. S pneu Michelin Primacy 215-55 R16 na originálních Alu kolech se Partner vzhledem k výšce vozu celkem málo nakláněl a umožňoval i poměrně ostré průjezdy zatáčkami. I přes vyšší váhu vozu brzdy fungovaly velmi dobře, byly vybaveny funkcí varovných blikačů při panickém brzdění.

Partner Tepee Outdor se tváří jako lehký offroad, ale disponuje pouze předním pohonem, má pouze o 1cm vyšší podvozek než standartní verze a má krycí plech pod motorem, při jízdě po nerovném povrchu –kamenité cesty nebyl zrovna nejkomfortnějsí. Tepee byl vybaven příplatkovým asistentem rozjezdu do kopce, který vůz při rozjezdu do kopce podrží – příjemný doplněk

ŘÍZENÍ Šlo velmi lehce. Vzhledem k tomu, že se jedná spíše o užitkový vůz než klasický osobák, bylo poměrně přesné i když trochu přeposilované, volant se vracel do střední polohy až moc rychle.

ŘAZENÍ Nebylo zcela přesné a s dlouhými drahami, ale šlo zlehka. Uvítal bych 6-tku při dálničních rychlostech motor zbytečně moc točil, samozřejmě jde nahoru i spotřeba. Motor točil na 5-tku při 90 2.000, při 100 cca 2.250, při 120 kolem 2.750 a při dálničním limitu 130 je to těsně pod 3.000 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska a celý interiér byl výhradně z tvrdých plastů, ale velmi slušně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Palubní deska měla zajímavý tvar a spoustu odkládacích prostorů. U palubního počítače se 2-mi pamětmi, mi chyběla doba jízdy. Světla s funkcí denního svícení. Blikače měli funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Přes radio s CD/MP3 se ovládala i příplatková navigace, která bohužel neuměla česky, radio mělo ovládání pod volantem. Volant byl seřiditelný ve 2 osách. Nad předním oknem byla odkládací polička. Automatická 2-zónová klimatizace se musí nastavovat pro každou stranu zvlášť-chybí funkce mono. Měl jsem možnost vyzkoušet stěrače za deště, stírali velmi dobře přední sklo. Přední sedačky byly pohodlné, obě př. sedačky byly výškově stavitelné. Vzadu je průměrný prostor pro 3 osoby v oblasti kolen, nad hlavou bylo hodně místa díky vysoké střeše. U předních sedaček je malá loketní opěrka. V zadních dveřích byly příplatkové výsuvné černé děrované roletky proti sluníčku.

Přední okna byly el. ovládané, ale tlačítka byly neprakticky umístěny z obou stran řadící páky, zadní okna byly pouze výklopné. Vůz byl vybaven 7 samostatnými sedačkami - zadní jsem hned vyjmul (což nešlo tak snadno), abych měl prostor pro zavazadla. Všech 5 zadních sedaček je vyjímatelných (jsou stejné) a mají nastavitelný sklon opěradla, bohužel ani sedadla 2-hé řady nešla podélně posouvat. Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 675 litrů, což je slušná hodnota u vozů této kategorie při pětimístném uspořádání.

Naměřil jsem rozměry šířka 120 cm, výška pod roletkou 52-60cm a délka v rovině podlahy 95cm (z těchto hodnot mi vychází, ale menší objem než uvádí výrobce cca kolem 600 l). V případě 7-mi místného uspořádání je kufr prakticky nulový- za zadními sedačkami je pouze 20 cm dlouhá podlaha svažující se opěradla ho ještě zužují. Přístup do kufru je výborný- nízká nákladová hrana 62 cm -po otevření výklopného víka pod kterým se postaví člověk do výšky 188 cm. Pro otevření kufru je potřeba mít za vozem potřebné místo na otevření rovného vysokého víka.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 4-mi airbagy. Příplatkový stabilizační systém ESP, který měl tlačítko na vypnutí, ale po překonání rychlosti 50km/h se opět automaticky aktivoval. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20km/h. Při rychlosti nad 10km/h se vůz automaticky zamkne.


DESIGN Celkově na mě vnější design působil velmi sympaticky s ohledem na kategorii vozu (původ mezi užitkovými vozy). Působil dojmem outdoorového vozu, bohužel se tak jen tváří, na větší terén než polní cesty není připraven. Vůz byl velmi fotogenický což můžete posoudit sami z fotografií. Zelená metalíza v kombinaci se stříbrnou na přední části a na zadním nárazníku tomuto vozu moc sluší. Líbili se mi kulaté mlhovky v chromovém kroužku, vnější kliky byly ve stříbrné barvě. Stejně tak Partneru slušely stříbrné hagusy- střešní nosiče. Sklo u víka kufr se dalo samostatně otevřít (za příplatek), ale kabel jeho vyhřívání tam visel v délce asi 25 cm jako telefonní šňůra. Boční posuvné dveře jsou velmi praktické ve stísněném prostoru usnadňují nastupování do vozu. Vůz byl vybaven zadními parkovacími čidly. Nový Partner oproti předchozí generaci narostl do délky 24 cm a do šířky o 8,5 cm.

CENA Partner Tepee v nejvyšší výbavě Outdoor je nabízen za cenu 538.900 Kč (7/2009) v této výbavě najdeme: ABS s EBD, 2x airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, př. el. okna a zrcátka,. Příplatková výbava : 16“ Alu kola s pneu Michelin 215-55 R16 za 12.000, ESP + asistent rozjezdu do kopce + palubní počítač za 12.000, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s vestavnou navigací za 26.500, otvíratelné sklo 5-dveří + zatmavená skla za 6.700, pack rodina: boční sluneční clony + el. dětská pojistka + přenosná schránka ve stř. konzoli za 5.600, 2- zónová automatická klima + atermické č. sklo za 8.400, zadní parkovací asistent za 8.400, 7-místné provedení + boční airbagy + roletka zavazadlového prostoru za 30.900, metalíza za 11.000 Kč. Doplňky za 121.500 Kč, celková cena je tak 660.400 Kč.


CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - pružný, úsporný a kultivovaný motor HDI

- design vozu
- samostatné vyjímatelné sedačky s nastavitelnými opěradly
- objemný a snadno přístupný zavazadlový prostor
- variabilní interiér
- boční posuvné dveře
- dobré jízdní vlastnosti s ohledem na třídu vozu


MÍNUSY: - malý zavazadlový prostor v 7-místném uspořádání
- vyšší cena vozu
- absence 6-tého rychlostního stupně
- chybějící doba jízdy na palubním počítači
- nepříliš přesná převodovka s dlouhými drahami
- nevzhledné radio a navigace bez českého menu
- klimatizace bez funkce mono
- visící kabel vyhřívání zadního okna




TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1560 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec
Výkon 80 kW (109 k) /4.000 ot./min. , točivý moment 240 Nm 1.750 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.380 -1.810 -1.862 mm, rozvor 2.728 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.614 kg , užitečná 576 kg, celková 2.190 kg Nádrž na 60 l paliva.
Pneu 215- 55 R16 Michelin Primacy.
Zrychlení 0 -100 km/h za 14,0 s, max. rychlost 173 km/h
Spotřeba paliva 5,1 mimo - 7,0 město - 5,8 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu cca 800 km 6,2 l/100km z toho 1/3 dálnice - úsporně kolem 110-120 km/h, zrychlení na tachometrových 100 km/h za 11,8 s.

13 - 20.7.2009

Karel Kolečko

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Test Peugeot Partner Tepee, foto Karel Kolečko

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu