Vyhledávání

Test SUV Hyundai Tucson s nejsilnějším 2,0 dieselem s automatem v paketu N Line

Test SUV Hyundai Tucson s nejsilnějším 2,0 dieselem s automatem v paketu N Line

Tucson vyráběný v Nošovicích, byl představen v březnu 2015 v Ženevě, přesně po 3 letech na jaře 2018 prošel faceliftem. Testovaný vůz s pohonem všech kol s nejsilnějším naftovým motorem a automatem ve sportovní výbavě N Line.

MOTOR Měl jsem k dispozici vůz s nejsilnějším dieselovým motorem - 2,0 CRDI. Dvoulitrový motor dosahuje výkonu 136 kW ve 4.000 otáčkách, ale hlavně 400 Nm točivého momentu od 1.750 do 2.750 ot. Zhruba kolem 1.700 otáček začíná zabírat turbo. Motor je velmi pružný zejména ve středních otáčkách od 2.000 motor velmi dobře zrychluje.

?

Spotřeba za celý test - 813 km v převážně mimoměstském provozu na klikatých silnicích, jsem dosáhl (dle palubního počítače) na 6,6 l/100km, což je o necelý litr víc než deklaruje výrobce 5,8. Při jízdě úsporným stylem kolem 90- 100 km/h se spotřeba pohybovala kolem 5-ti litrů Jízda městem, ale znamená spotřebu mezi 7 - 9 litry nafty. Při běžné jízdě budete jezdit kolem 7-mi litrů. Na dálnici při jízdě na hranici povolené rychlosti si vezme kolem 7-7,5 litrů nafty, všechny údaje jsou dle palubního počítače, skutečnost bude o něco vyšší (což jsem poznal při ukazateli stavu paliva a dojezdu). Udávaná maximálka je 201 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 9,5 s, ani jedno jsem nezkoušel. Vůz ná systém start stop, tlačítko je středovém tunelu za řadící pákou automatu. Při běžné jízdě je vůz velmi tichý.

PODVOZEK faceliftu je naladěn komfortněji než u původního Tucsonu. Testovaný vůz jezdil na velkých letních pneu Continental Contisportcontact 5 245-45 R19 na originálních černých Alu kolech, díky nim je jízda trochu tvrdší. V zatáčkách Tucson sedí velmi dobře, přesto, že se naklání, umožňuje rychlé průjezdy zatáčkami. Vůz je vybaven asistentem pro sjíždění z kopce, který přibrzďuje jednotlivá kola při sjezdu z kopce v terénu, je zde také asistent pro rozjezd do kopce. Standartně jsou poháněna přední kola, zadní se připojují automaticky, při prokluzu předních kol - využívá mezinápravovou elektrohydraulickou spojku (možné znázornění aktuálního pohonu na displeji mezi palubními přístroji). Pohon všech kol je možné aktivovat tlačítkem LOCK, které je trochu skryto za volantem na levé straně palubní desky. Světlá výška vozu je jen 172 mm, takže zapomeňte na nějaký větší terén, spíš se uplatní na polní cestě nebo v zimě na cestě do hor. Vůz má čtyři kotoučové brzdy a velmi dobře brzdí.  

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor s elektrickým posilovačem s variabilním účinkem podle rychlosti. Multifunkční volant se silným věncem se dobře drží, je vyhřívaný a nastavitelný ve dvou osách, má kožený potah a červené prošívání.

ŘAZENÍ Osmistupňové automatické převodovky je plynulé, manuální řazení je možné pouze pákou, ale bohužel v opačném smyslu - dopředu vyšší stupně (pádla pod volantem nejsou k dispozici ani za příplatek). Automat řadí plynule, bez cukání a brzy a motor se tak zbytečně nevytáčí. Má dlouhé převody, takže motor není nutné vytáčet. Motor točí na osmičku při 90-ti 1.300 ve 100 - 1.500, při 120 - 1.800 a  při dálničním limitu 130 je to pouze 1.900 otáček, ve 150 km/h motor točí jen 2.250 otáček. Otáčky jsou cca o 300 nižší než dříve používané šestistupňové převodovky.

INTERIÉR Přístrojová deska je po faceliftu zcela nová, má jiný tvar, horní část je z měkčených plastů. Interiér je kvalitně zpracovaný a dobře vypadá i na pohled. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem, s otáčkoměrem vlevo (dole uvnitř s teploměrem chladící kapaliny) a rychloměrem vpravo (dole uvnitř s palivoměrem), přístroje jsou bílým podsvícením. Otáčkoměr je cejchován po 250 otáčkách a tachometr po 10 km/h což neumožňuje odečíst přesně rychlost. Mezi hlavními přístroji je displej palubního počítače. Palubní počítač má dvě paměti, denní a celkovou. Dotykový 8“ displej vestavné navigace nyní vyčnívá nahoře uprostřed palubní desky, zobrazuje funkce radia i USB přehrávač, které je možné snadno připojit konektorem na středovém panelu pod klimatizací. Na tomto displeji se zobrazuje obraz parkovacích kamer- zadní umístěné nad RZ, přední pod znakem, boční na spodní straně zrcátek, při dešti se však snadno znečistí), které velmi dobře informují o situaci kolem vozu. Řidič je od spolujezdce oddělen středovým tunelem (který tlačí na pravou nohu řidiče) s loketní opěrkou pod kterou je úložný prostor.

Denní LED světla jsou umístěné svisle v předním nárazníku, mají tvar otevřeného V. Blikače mají nastavitelnou funkci troj, pěti nebo sedmi bliknutí. Originál radio s CD/MP3 v tomto případě prémiový systém Krell i se subwooferem a velmi dobrým zvukem má ovládání na volantu, hlasitost a přepínání stanic. Tříramenný vyhřívaný multifunkční volant s kovovým dekorem a koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Automatická dvouzónová klimatizace má samostatný displej s modrým podsvícením, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po půl stupních. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu velmi dobrý výhled, pouze šikmo vpřed vadí mohutné A-sloupky.

Přední vyhřívané kožené sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, elektricky a výškově nastavitelné u řidiče s bederní opěrou. Vzadu je poměrně slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 76 cm, sedák 48 + 30 cm prostor pro kolena. Při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je místa dost - 98 cm, (o 4 cm víc než u verze s prosklenou střechou. Zadní opěradlo má nastavitelný sklon (sedačky jsou vyhřívané). Zadní opěrky jsou dost vysoko a nejdou zasunout. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken a sklopných zrcátek, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i větší láhev.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 502 litrů a 488 s dojezdovou rezervou. Po sklopení zadních sedaček vznikne téměř rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1492/ 1474 litrů (s rezervou). Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 102 cm, výška pod odnímatelným krytem 47 cm, délka v rovině podlahy 87 cm (po sklopení sedaček ložná plocha 148 cm až k přední opěradlům 175 cm). Tvar kufru není zcela pravidelný, zasahují do něj podběhy. Pod podlahou kufru je dojezdová rezerva 125-90R17. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je cca 72 cm nad zemí v rovině s podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek zhruba 186 cm nad zemí v plastu na spodní straně vpravo je tlačítko na elektrické zavírání, víko kufru je možné otevřít i zavřít od řidiče - tlačítko nalevo od volantu.

BEZPEČNOST Vůz je sériově vybaven šesti airbagy. Stabilizační systém VSM (ESP) s TCS (ASR) jsou v základní výbavě. Signalizace vozu ve slepém úhlu ve vnějším zpětném zrcátku je výborná věc, zejména na dálnici nebo ve městě na víceproudých silnicích. Vůz má systém pro udržování jízdních pruhů, což je vhodné také na víceproudé komunikace. Přední opěrky hlav jsou aktivní. Systém bránící převracení vozu ROP, systém stabilizace přívěsu TSA, asistent pro rozjíždění do kopce HAC a pro sjíždění ze svahu DBC. Autonomní nouzové brzdění FCA s detekcí chodců + asistent pro sledování pozornosti řidiče DAW. Systém řízení trakce při průjezdu zatáčkou ATCC. Vůz má přední a zadní čidla parkování, navíc panoramatický kamerový systém (kamera na spodní části zrcátek, pod předním znakem a nad zadní RZ), který monitoruje prostor kolem vozu při parkování. Funkce varovných světel při nouzovém brzdění. Akustické varování nezapnutých pásů nad 20 km/h. Čtyři kotoučové brzdy mají výbornou účinnost.

DESIGN je velmi výrazný, zejména přední část vozu je velmi povedená s mohutnou chromovanou maskou s černou mřížkou, přední světla jsou vytažena výrazně do boků, denní LED světla mají tvar do otevřeného V. Zadní část s dělenými špičatými světly vytaženými do boku vypadá hodně dobře, mají 3D grafiku. Nad zadním sklem je velký černý spojler, na spodní straně nárazníku je šedostříbrný plast, vpravo je v nárazníku dvojitá kulatá koncovka výfuku. Spodní část dveří, podběhy kol a zadní nárazník lemuje černý plast. Celkově vůz působí dynamickým dojmem, ale vypadá, že je větší než ve skutečnosti je, měří pouze 448 cm.

CENA Testovaný vůz ve výbavě Adventure N line se nabízí za akční cenu 809.990 Kč (3/2021) standartní cena je 859.990 Kč. V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení nastavitelný ve 3 stupních, 6x airbag, přední aktivní opěrky hlav, aktivní tempomat. Systém bránící převracení vozu ROP, systém stabilizace přívěsu TSA, asistent pro rozjíždění do kopce HAC a pro sjíždění ze svahu DBC. Autonomní nouzové brzdění FCA s detekcí chodců + asistent pro sledování pozornosti řidiče DAW. Systém řízení trakce při průjezdu zatáčkou ATCC. Centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, zadní dělené sedadlo, palubní počítač, sportovní sedačky s čalouněním kůže/semiš, výškově stavitelná sedačka řidiče, vyhřívání předních i zadních sedadel, audio systém s MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro s USB, integrovaná navigace s 8“ dotykovým displejem, bluetooth hands free, zadní park asistent, zadní parkovací kamera, bi LED přední světla s automatickým přepínáním, přední mlhovky, automatická 2-zónová klima, 4x. el. okna, el. ovládaná zrcátka, el.sklopná zrcátka, samozatmívací zrcátko, kožený vyhřívaný volant s ovládáním radia a tempomatu stavitelný ve 2 osách. Hliníkové pedály, 19“ Alu kola s pneu 245-45, černé střešní ližiny, automatické stěrače. 4 zimní pneumatiky 245/45 R19 - v hodnotě 37 330 Kč.

Příplatková výbava : automatická převodovka 50.000, paket Premium za 40.000 Kč sedačky el. nastavitelné, el. ovládané víko kufru s bezdotykovým ovládáním, 360 stupňový kamerový systém, prémiový audiosystém Krell s výkonem 360 W. Doplňky celkem za 90.000 Kč, celková cena je 899.890 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - pružný a výkonný motor CRDI

                - dlouhé převody a plynulé řazení

                - aktivní tempomat 

                - automatické přepínání bi LED světel     

                - bezklíčkové otvírání a startování

                - dobře hrající audiosystém Krell

                - bohatá výbava

                - vnější i vnitřní design

                - panoramatická kamera (i dopředu do rychlosti 16 km/h)

                - nastavitelný sklon zadního opěradla

                - pohodlné sedačky s potahem alcantara    

                - zadní opěradla se sklápí do roviny 

MÍNUSY:   - opačný smysl manuálního řazení, pádla ani za příplatek

                 - pravé koleno tlačí na palubní desku

                 - u navigace není možné posouvat mapu a měnit měřítko

                 - manipulace s roletkou kufru

                 - tlačítko sport za řadící pákou

                 - zadní opěrky se nedají zasunout (omezují výhled dozadu) 

                 - plastové kryty pod motorem nejsou odolné, světlost jen 172 mm

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1995 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec                                                                       

Výkon 136 kW (185 k) / 4.000 ot./min., točivý moment 400 N.m  při 1.750 - 2.750 ot./min.
osmistupňová automatická převodovka, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V  4.475 - 1.850 - 1.660 mm, rozvor 2.670 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.775 kg, užitečná 475 kg, celková  2.250 kg                     

Nádrž na 62 l paliva. Zavazadlový prostor 488 (502)/ 1474 (1492) litrů

Pneu 245-45 R19 Continental Contisportcontact 5 (letní)
Zrychlení 0 - 100 km/h za 9,5 s, max. rychlost 201 km/h
Spotřeba paliva 5,3 mimo - 6,4 město - 5,8 l/100km  kombinace

 

Během testu ujeto 813 km s průměrnou spotřebou 6,6 l/100km.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu