Test SUV střední velikosti Honda CRV s 2,2 dieselem a 5ti stupňovým automatem
Testovaná Honda CRV představená před 3-mi lety prošla nedávno malým faceliftem. Měl jsem k dispozici model ve střední výbavě Elegance s naftovým motorem s 5-ti stupňovým automatem. Vzhledem k velmi malé světlé výšce není SUV od Hondy vhodné na vyjížďky do terénu.
MOTOR Měl jsem k dispozici vůz dieselovým motorem - 2,2 I-DTEC. S výkonem 110 kW dosahovaných ve 4.000 ot. a 350 Nm točivého momentu v 2.000-2.750 ot. Motor výrazněji zabírá nad 2.000 otáček. Automat jeho vlastnosti a výkon dost degraduje. Spotřeba za celý test - 703 km ve smíšeném provozu, palubní počítač ukázal 7,6 l/100 km což je pouze o 2 deci více než deklaruje výrobce, je pravda, že jsem vůz nijak moc neproháněl a jezdil spíš ve snaze o nízkou spotřebu. Vůz je velmi citlivý na styl jízdy. Při jízdě po běžné silnici úsporným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba dala stlačit pod 7 litrů. Pokud pojedete trochu svižněji není problém se dostat na 10 litrů. Jízda po dálnici s tempomatem kolem 120-130 km/h znamená spotřebu kolem 7 - 8 litrů, ale při jízdě kolem 110 se dostanete i pod 6,5 litru. Jízda ve městě znamená spotřebu mezi 9 - 10 litry což není zrovna málo. Myslím, že při běžném ježdění bude průměrná spotřeba někde kolem 8,5 litru. Udávaná maximálka je 187 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 10,6 s. Motor byl poměrně kultivovaný a tichý.
ŘÍZENÍ Kladlo optimální odpor, mělo elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Vůz se velmi příjemně řídil a dobře se hodí přes větší rozměry i do městského provozu.
ŘAZENÍ Automatická 5-ti stupňová převodovka fungovala velmi dobře bez jakýchkoliv rázů a cukání, plynule a hladce řadila v automatickém režimu. Bohužel nebylo možné manuálně řadit (na rozdíl od modelu Accord se stejným motorem i převodovku, kde se dalo řadit dokonce i pádly pod volantem). Bylo možné zablokovat nejnižší 3 rychlostní stupně, např. pro jízdu z kopce nebo do zatáček. Pokud jsem chtěl podřadit trvalo nejméně 3 - 4 s než se tak stalo. Krátká řadící páka byla uprostřed palubní desky. Motor točil na 5-tku při 90 km/h 1.700, při 100 cca 1.900, ve 120 -2.300, při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje příznivých 2.500 otáček i ve 150 byly otáčky 2.850, bohužel se to nijak výrazně neprojevilo na nižší spotřebě.
INTERIÉR Přístrojová deska je celá z tvrdých plastů. Interiér byl, ale slušně zpracovaný i když zrovna nevypadal nejmoderněji. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou se 2 samostatnými tubusy otáčkoměru (uprostřed s ukazatelem modu řazení) a rychloměru mezi nimi je displej palubního počítače pod ním teploměr chladící kapaliny a palivoměr, všechny přístroje jsou s bílým podsvícením. U palubního počítače ovládaného tlačítky vpravo na volantu se 2-mi pamětmi, mi vadilo to, že se po každém vypnutí zapalování vymazala doba jízdy, navíc přepínání nebo nulování pamětí se provádělo kolíčkem přímo na palubní desce. Chyběla mi funkce denního svícení. Napravo ve schránce palubní desky bylo místo pro připojení USB zařízení. Světla neměla funkci denního svícení. Blikače měli příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání i na volantu,3-ramenný volant byl seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním displejem, měla funkci mono resp. dual, nastavování teploty bylo po celých stupních. Z vozu byl i vzhledem k trochu vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry.
Přední sedačky byly pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné bylo pouze sedadlo řidiče, obě sedačky měli loketní opěru ta byla, ale vysoko a nebylo možné regulovat její výšku a sklon. Vzadu je velmi slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 82 cm (sedák 48 + 34 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) i nad hlavou bylo dost místa. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla maximálně litrová láhev.
Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 524 litrů. V kufru je polička, kterou je možné rozdělit zavazadlový prostor zhruba na půlku, roletka je krátká směrem vpřed má 3 malé roletky, které se upevňují k opěrkám hlav. Po sklopení zadních sedaček - je možné sklopit jen opěradla nebo sklopit celé sedačky. Zadní sedačky jsou posuvné v rozsahu 15 cm dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 955 litrů (po spodní hranu oken). Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 100 až 107 cm, výška pod odnímatelným krytem 57 cm, délka v rovině podlahy 94 - 109 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný trochu do něj zasahují podběhy. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva na dojetí a přihrádky na drobnosti. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je cca 70 cm nad zemí. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru -zámek cca 186 cm nad zemí v plastu na spodní straně je na pravé straně držák určený pro uchopení při zavírání.
BEZPEČNOST Vůz byl sériově vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP s ASR byl v základní výbavě.
DESIGN přední část vozu je zvláštní, najdou se lidi, kterým se bude maska se zvláštním nosem líbit a najde se určitě i spoustu odpůrců. Zadní část se světly na bocích vytaženými až ke střeše a zvláštně vybouleným zadním víkem, na spodní černé části nárazníku jsou také ne zcela elegantní výstupky. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří 457 cm. Proti předchozí generaci se design zcela zásadně změnil.
CENA Ve výbavě Elegance se nabízí za cenu 809.000 Kč (6/2010). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, přední aktivní opěrky hlav, automatická 2-zónová klima, automatické stěrače, tempomat, samozatmívací zrcátko, 17“ Alu kola s pneu Michelin Latitude Tour 225-65 R17, př. mlhovky, metalíza, centrál s dálkou, 4x. el. okna, el. ovládaná zrcátka, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro s USB, palubní počítač, zadní dělené sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu stavitelný ve 2 osách. Žádná příplatková výbava není možná, je 5 na pevno vybavených modelů. Comfort je přesně uprostřed 3-tí.
CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - prostor na zadních sedačkách
- ovládání radia na volantu
- komfortní podvozek
- posuvné zadní sedačky
- velký zavazadlový prostor
- dobře fungující automatická 5 stupňová převodovka v automatickém modu
- USB připojení pro MP3 zařízení
MÍNUSY: - nemožnost řadit manuálně
- styl jízdy má velký vliv na spotřebu, malá nádrž - dojezd
- logika a ovládání palubního počítače
- nemožnost objednat další výbavu - jedině vyšší model
- tvrdé plasty v interiéru
- nízká světlá výška
- vysoko posazená loketní opěra
- chybí funkce denního svícení
- pomalé řazení (pokud chci podřadit manuálně - řadící pákou)
- nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4
- naklánění v zatáčkách
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 2199 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec
Výkon 110 kW (150 k) / 4.000 ot./min., točivý moment 350 N.m při 2.000 - 2.750 ot./min.
5-ti stupňová automatická převodovka, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V 4.570 - 1.820 - 1.675 mm, rozvor 2.630 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.707 kg, užitečná 513 kg, celková 2.220 kg
Nádrž na 58 l paliva. Zavazadlový prostor 524/ 955 l po spodní hranici oken
Pneu 225- 65 R17 Michelin Latitude Tour
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,6 s, max. rychlost 187 km/h
Spotřeba paliva 6,2 mimo - 9,5 město - 7,4 l/100km kombinace
Změřeno během testu:celková spotřeba během testu 703 km -7,6l/100km
28.6 - 7.7.2010