Vyhledávání

Test zajímavého crossoveru : Peugeotu 3008 2,0 HDI Premium

Test zajímavého crossoveru : Peugeotu 3008 2,0 HDI Premium

Test zajímavého crossoveru Peugeotu - 3008 2,0 HDI Premium

Testovaný crossover Peugeot 3008 se tváří jako SUV, ale disponuje jen předním pohonem i když má lehce zvýšený podvozek. Takže se s ním na 16-ti palcových alu kolech můžete vydat maximálně na polní cestu - ideální tak pro chataře a chalupáře.

MOTOR Měl k dispozici vůz s nejsilnějším dieselovým motorem - 2,0 HDI s filtrem pevných částic. S velmi slušným výkonem 110 kW dosahovaných už ve 3.750 ot., ale hlavně 340 Nm ve 2.000 ot. točivého momentu. Pod hranicí 2.000 otáček začíná motor mohutně zabírat.

Spotřeba se během celého testu - 881 km ve smíšeném provozu ustálila na hodnotě 6,4 l/100km což je o necelý litr víc než deklaruje výrobce. Při jízdě po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) svižným, ale úsporným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 5,5 -6,5 litrů. Jízda po dálnici s tempomatem kolem 120 -130km/h znamená spotřebu kolem 6,5-7 litrů. Jízda ve městě znamená spotřebu kolem 7-8,5 litrů. Udávaná maximálka je 195 km/h, zrychlení z 0 -100 km/h za 9,7 s jsem si vyzkoušel. Turbo zabírá těsně pod hranicí 2.000 otáček. Motor byl velmi kultivovaný a tichý, jeho typické klapání bylo slyšet jen při volnoběhu.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti byly velmi dobré. Podvozek byl příjemný, komfortní, ale přesto v zatáčkách velmi dobře dobře seděl. S letními pneu Michelin 215-60 R16 na originál Alu kolech se Outdoor s lehce zvýšeným podvozkem trochu nakláněl, ale přesto umožňoval dost ostré průjezdy zatáčkami. Velmi dobře si si poradil s nerovnostmi i kostkami, interiér byl velmi dobře odizolován od nerovností na silnicích. Brzdy fungovaly velmi dobře. 3008 je vybavena automatickou elektrickou ruční brzdou, která se aktivuje sama po vypnutí zapalování a funguje zároveň jako asistent rozjezdu do kopce.

ŘÍZENÍ Kladlo optimální odpor, mělo elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Vůz se velmi příjemně řídil a dobře se hodí i do městského provozu.

ŘAZENÍ Bylo pro francouzský vůz typicky nepřesné s delšími drahami, šlo zlehka. Vůz byl vybaven 6-ti stupňovou převodovkou, která měla páku poměrně vysoko na středovém tunelu a byla blízko volantu. Motor točil na 6-tku při 90 km/h 1.700, při 100 cca 1.900, při 120 - 2.200 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje příznivých 2.400 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů, je orientována směrem na řidiče. Interiér byl velmi slušně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Palubní deska měla tradiční tvar s kapličkou s otáčkoměrem a rychloměrem, palivoměrem a teploměrem chladící kapaliny oba větší byly s chromovým orámováním všechny pak s bílým podsvícením. Bohužel vrchní plast odrážel odlesky což je vidět i na fotkách.Displej palubního počítače byl uprostřed palubní desky nad radiem a zobrazoval i jeho funkce. U palubního počítače se 2-mi pamětmi mi chyběla tradičně jako u všech vozů PSA doba jízdy. Řidič od spolujezdce je oddělen vysokým mohutným středovým tunelem s loketní opěrkou pod kterou byl úložný prostor. Držák nápojů byl před řadící pákou, takže nebylo možné tam mít například půllitrovou lahev, protože Vám vadila v řazení. Schránka před spolujezdcem měla velmi omezený prostor. Světla s funkcí denního svícení. Blikače měli příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání páčkami pod volantem. 3-ramenný volant s koženým potahem byl seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace se 2-ma displeji, kde se zobrazovali teploty měla funkci mono, nastavování teploty bylo po půl stupních. Měl jsem možnost vyzkoušet automatické stěrače za deště, fungovali velmi dobře a nemusel jsem do jejich funkce nijak zasahovat. Z vozu byl i vzhledem k trochu vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry. Vůz nebyl vybaven prosklenou střechou.

 

Přední sedačky byly velmi pohodlné a optimálně tuhé, sedadlo řidiče i spolujezdce bylo výškově nastavitelné. Vzadu je velmi slušný prostor v oblasti kolen i nad hlavou bylo dost místa. V podlaze před zadními sedačkami byly 2 schránky pod výklopným víkem. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev. V zadních dveřích byly výsuvné protisluneční clony. Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 432 litrů, což je větší než u většiny vozů nižší střední třídy které jsou podobně dlouhé. V kufru byla podlaha, která se dala umístit do 3 poloh v nejnižší - je v úrovni sklopeného spodního víka kufru a při sklopení zadních sedaček vznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší až na úctyhodných 1241 litrů. Sklápění sedaček bylo velmi jednoduché tlačítkem na boku v kufru se sedačky samy sklopily.

Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 100 cm, výška pod odnímatelným krytem od dolní podlahy 62 a od horní 47 cm, délka v rovině podlahy 76 cm (dolní) a 81 u horní podlahy. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Pod podlahou kufru je plnohodnotná rezerva- hliníkové kolo 16 palců. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana (sklopený dolní díl víka) je cca 68 cm nad zemí. Na spodním dílu víka je možné sedět a třeba posvačit. Pokud nemanipulujeme s těžkými předměty není potřeba spodní víko kufru otvírat. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 189 cm nad zemí, což je velmi dobrá hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 6-mi airbagy. Stabilizační systém ESP s ASR, Grip Control pro jízdu na sněhu, blátě a písku. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Při překročení 20 km/h se vůz automaticky uzamkne.

DESIGN je velmi výrazný zejména přední část vozu s mohutnou maskou a protaženými světly, tohle auto si rozhodně s žádným jiným nespletete Boční pohled s vysokým pontonem karoserie již tak dobře nepůsobí. Zadní dělená světla měla tvar jakéhosi nepravidelného trojúhelníku. Celkově vůz působí mohutným dojmem a vypadá větší než je vždyť měří jen 436 cm.

 

CENA Ve výbavě Premium se nabízí za cenu 650.900 Kč (4/2010). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, tempomat a omezovač rychlosti, elektrohydraulická ruční brzda s asistentem pro rozjezd do kopce, automatická 2-zónová klima, automatické stěrače, 16“ Alu kola s pneu Michelin 205-55 R16 vč. plnohodnotné rezervy, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, 4x. el. okna, el. ovládaná zrcátka, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro s USB, palubní počítač, zadní dělené sedadlo, mobilní podlaha zav. prostoru, výškově stavitelná sedačka řidiče a spolujezdce, kožený volant stavitelný ve 2 osách. Příplatková výbava : zadní park asistent za 12.000, metalíza za 12.000, Grip Control 2.500, WIP Bluetooth 3.200 Kč. Doplňky celkem za 29.700 Kč, celková cena je 680.600 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - pružný, úsporný motor HDI
- neokoukaný zajímavý design vozu (zejména přídě)
- pohodlné přední sedačky
- vyšší posez a dobrý výhled
- pravidelný tvar zavazadlového prostoru + velká variabilita
- dobrý přístup do zavazadlového prostoru
- bohatá výbava vozu
- dobré jízdní vlastnosti
- jednoduše sklopné zadní sedačky
- elektrohydraulická ruční brzda s asistentem pro rozjezd do kopce
MÍNUSY: - nepříliš přesné řazení
- podlaha zasahuje pod pedál spojky
- chybějící doba jízdy na palubním počítači
- odlesky od palubního přístroje
- nevzhledné radio
- xenony ani za příplatek
- malá schránka před spolujezdcem




TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1997 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec
Výkon 110 kW (150 k) /3.750 ot./min. , točivý moment 340 N.m při 2.000 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.365 - 1.837 - 1.630 mm, rozvor 2.613 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.529 kg , užitečná 551 kg, celková 2.080 kg
Nádrž na 60 l paliva. Zavazadlový prostor 432/ 1241 litrů
Pneu 215 - 60 R16 Michelin Latitude Tour
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,7 s, max. rychlost 195 km/h
Spotřeba paliva 4,8 mimo - 7,2 město - 5,7 l/100km kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 881km - 6,4 l/100km (v kombinovaném provozu)


13 - 19.4.2010

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Test P 3008 , foto Karel Kolečko

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu