Vyhledávání

Test zakladatele středních MPV - Renault Scenic s turbomotorem 1,4 TCE

Test zakladatele středních MPV - Renault Scenic s turbomotorem 1,4 TCE

Test zakladatele středně velkých MPV - Renault Scenic s turbomotorem 1,4 TCE s 6-ti stupňovou převodovkou

Jednalo se o vůz s bohatou výbavou - 2-hý nejvyšší model Dynamique. Je to dá se říct prostřední vůz z flotily velkoprostorových modelů rodiny Renaultu, nabízí se také v prodloužené verzi Grand Scenic. Největšími konkurenty mu jsou Citroen C4 Piccaso, Ford C-max, VW Touran, Opel Zafira, Mazda 5 a další. Za týden jsem se Scenicem najezdil 537 km. Jedná se o rodinné MPV  s 5-ti samostatnými sedačkami.

MOTOR  K dispozici jsem měl vůz s novým přeplňovaným benzinovým motorem - 1,4 TCE s přímým vstřikováním. Je to silnější z dvojice nabízených benzínových motorů. Tento turbem dopovaný motor dosahuje 96 kW dosahovaných v  5.500 ot. a 190 Nm už ve 2.250 ot. točivého momentu. Spotřeba se během celého testu - 537 km ve smíšeném provozu ustálila na nepříliš lichotivé hodnotě 8,96 l/100km což je skoro 2 litry víc než deklaruje výrobce. Při běžné jízdě mimo město jsem jezdil mezi 7,5 - 8,5 litrů. Při trochu ostřejší jízdě nebo ve městě se pohybujeme mezi 10-11litry. Maximálku 190 km/h jsem nezkoušel, ale zrychlení z 0-100 km/h za 10,5 s jsem se snažil dosáhnout, ale pohyboval jsem se spíš kolem 11,3 s na tachometrových 100. Turbo zabírá někde nad hranicí 2.500 otáček. Motor byl velmi kultivovaný a tichý.

PODVOZEK byl velmi příjemný. V zatáčkách se jen lehce naklání a skvěle sedí na letních pneu Continental Conti Premium Contact 2 o rozměru 205-55 R17 na originálních Alu kolech. Jízdu jsem si opravdu užíval a agilní motor mě v tom dobře podporoval. Podvozek byl nastaven jako rozumný kompromis mezi komfortním a sportovním nastavením. Menší nerovnosti, díry v silnici i kanály velmi dobře odfiltroval. Brzdy fungovaly velmi dobře.

ŘÍZENÍ s variabilním účinkem posilovače mělo spíš lehčí chod.

ŘAZENÍ vůz byl vybaven manuální šesti-stupňovou převodovkou, která byla poměrně přesná. Šestka nebyla tak dlouhá jak by mohla být, motor s turbem má dost síly i v nižších otáčkách a nemusel by tolik točit. Digitální otáčkoměr nebyl přesný- ukazoval čárky po 166 otáčkách (3 na 500). Tak jsem z něj odečetl tyto hodnoty - motor točil na 6-tku při 90-ti 2350, 100 km/h  cca 2.650, při 120 kolem 3.100 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje už 3.450 otáček ve 150-ti to byly už 4000.

INTERIÉR Přístrojová deska je z měkčených plastů na pohled působí dobře a je kvalitně zpracovaná. Palubní deska má netradiční tvar s velkým centrálním displejem pod dlouhým stínítkem, které zasahuje až doprostřed palubní desky. Vedle centrálního displeje je uprostřed palubní desky displej příplatkové navigace Tom Tom, která umí komunikovat česky. Na hlavním displeji je vlevo digitální rychloměr, uprostřed  je otáčkoměr, vpravo se zobrazují údaje palubního počítače, zcela vlevo je ukazatel stavu paliva. Na horním řádku se zobrazují vlevo údaje tempomatu, uprostřed, údaje z radia, vpravo vnější teplota. Displej se dal přepínat, měnil barvu i design nebo mohl být bez otáčkoměru. U palubního počítače mi chyběla doba jízdy. Vůz se startoval, kartou, která se zasunovala do slotu v palubní desce. Světla měla funkcí denního svícení. Blikače bohužel neměli dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 se 4 reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání na páčkách pod volantem, jeho údaje se zobrazovali na hlavním displeji. Volant s koženým potahem a kovovým dekorem byl seřiditelný ve 2 osách. Pod panelem ovládání autoradia je ovládání automatické 2-zónové klimatizace, má nastavování teploty po půl stupních a vlastní displej. Měl jsem možnost vyzkoušet automatické stěrače za deště, fungovali bez problémů, nemusel jsem do jejich funkce zasahovat.

Z vozu byl i vzhledem k vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry. Přední sedačky byly pohodlné, sedadlo řidiče i spolujezdce bylo výškově nastavitelné. V interiéru je několik schránek v podlaze a pod sedačkami. Vzadu je slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 75 cm (sedák 45 + 30 cm prostor pro kolena, při posunu sedaček vpřed to je o 12 cm méně) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou je hodně místa díky vysoké střeše. Mezi předními sedadly je posuvný box s úložným prostorem, loketní opěrkou, vpředu na opěrce je ovládání navigace Tom Tom. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev.

Zavazadlový prostor má objem 522 litrů, což je dobrá hodnota u vozů této velikosti. Vzadu byly 3 samostatné stejně široké sedačky, každá se dala zvlášť plynule posouvat vpřed o 12 cm. Po sklopení zadních sedaček vznikne téměř rovná plocha a objem se zvětší až na úctyhodných 1804 litrů (to je ale po vyjmutí zadních sedaček z vozu). Po sklopení a zvednutí sedaček, nejsou bohužel nijak v této poloze aretovány a mohou spadnou zpět na náklad. Pod podlahou kufru se skrývá plnohodnotná plechová rezerva. Naměřil jsem rozměry- minimální šířka 110 cm, výška pod odnímatelným krytem je 55 cm, délka v rovině podlahy 85 cm po posunutí sedaček zcela vpřed to je 97 cm. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nízká nákladová hrana je cca 61 cm nad zemí ta je 7 cm nad podlahou kufru. Po jeho otevření se nachází spodní hrana víka kufru -zámek cca 187 cm nad zemí, což je dobrá hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání víka.

 

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP byl ve standartní výbavě. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Od rychlosti nad 20 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN Celkově na mě vnější design působil velmi  sympaticky vpředu jsou protáhlá světla v nárazníku je stříbrný trojúhelník. Zadní světla měla tvar hokejky a byl dělené víkem kufru. Linie oken má lehce stoupající linku. V zadním sloupku bylo malé trojúhelníkové okno. Vůz byl vybaven praktickými zadními parkovacími čidly. Ve spodní části dveří byly ochranné lišty v barvě vozu.

 

CENA Scenic v druhé nejvyšší výbavě Dynamique  je nabízen za akční cenu 429.900 Kč (8/2010) (standartní ceníková cena je 454.900 Kč). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 17-ti palcová Alu kola, 6x airbag, př. mlhovky, automatická klimatizace, centrál s dálkou - startovací karta, 4x el. okna, el. ovládaná zrcátka, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, tempomat a omezovač rychlosti, automatická parkovací brzda, zadní parkovací asistent, automatické stěrače, kožený volant s chromovým dekorem, palubní počítač, zadní samostatné a posuvné sedadla, výškově stavitelná sedačka řidiče i spolujezdce a volant, plnohodnotné rezervní kolo. Příplatková výbava : nastavitelné opěrky s funkcí Comfort za 5.700, natáčecí bixenony za 25.200, radioSat 3D Sound 4 x 30W s ovládáním pod volantem za 4.100, navigace Tom Tom za 13.700, metalíza za 13.700 Kč. Doplňky celkem za 62.400 Kč, celková akční cena je tak 492.300 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - komfortní podvozek, dobré jízdní vlastnosti 

                  - natáčecí bixenony

                  - prostorný a variabilní interiér (samostatné zadní posuvné sedačky)

                  - bohatá výbava vozu

                  - ESP v sériové výbavě  

                  - česky komunikující navigace Tom Tom

                  - množství úložných prostorů pod sedadly a v podlaze

                  - příznivá základní cena vozu

MÍNUSY: - překvapivě vysoká spotřeba u turbomotoru

                  - pedál brzdy a plynu blízko sebe

                  - sklopené zadní sedačky nejdou zajistit a mohou spadnout

                  - chybějící doba jízdy na palubním počítači

                  - pouze jedna paměť palubního počítače

                  - chybí 3 blik blinkrů

                  - nepřesný digitální otáčkoměr, dílky po 166 otáčkách ( 3 dílky na 500 otáček)

                  

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1397 cm3 řadový přeplňovaný zážehový 4 válec                                                                       

Výkon 96 kW (130 k) /5.500 ot./min. , točivý moment 190 Nm při 2.250 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka
, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.344 - 1.845 - 1.678 mm, rozvor 2.703 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.320 kg , užitečná 574 kg, celková  1.894 kg                        

Nádrž  na 60 l paliva. Zavazadlový prostor 522/ 1804 litrů.                                                                       

Pneu 205 - 55 R17 Continental Conti Premium Contact 2 (letní).
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,5 s, max. rychlost 190 km/h
Spotřeba paliva 5,8 mimo - 9,4 město - 7,1 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 537 km - 8,96 l/100km 

 

 

RESUME : Prostorný, pohodlný rodinný vůz s variabilním interiérem. Bohužel nový benzínový turbomotor 1,4 TSE má vyšší spotřebu, tak bych raději volil verzi s dieselovým motorem.  Vůz za rozumnou cenu má bohatou výbavu včetně navigace.

24 - 30.8.2010

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu