Barcelona 2009 přinesla zlatou medaili pro Davida Vršeckého také v neděli !!
Neděle
Měřený trénink
V životě existují chvíle, na které je nejlépe zapomenout. V případě obou jezdců na Buggyrách se jednalo o měřenou dvacetiminutovku, jejíž výsledky jsou určující pro postavení na startovním roštu plnohodnotně bodovaného závodu.
Stejně, jako včera Albacete přišel dnes David Vršecký s velmi neobvyklou taktickou variantou. Při nájezdu na okruh ignoroval své průběžné druhé pořadí, po odjetí jednoho svižnějšího kola se zařadil do mezery mezi jezdce na šestém a sedmém místě. Důvod? Volný průjezd při měřeném rychlém kole. Bohužel se tato taktika neukázala jako úspěšná, sobotní suverén tak odstartuje do pohárového závodu ze třetí řady. „Neberu to jako velkou tragédii. I když musím přiznat, že vlastně nevím, co se stalo. Ve srovnání se včerejškem jsme o něco zpomalili, zatímco konkurence zrychlila. Podíváme se na telemetrická data a budeme chytřejší,“ řekl evidentně nedeprimovaný Vršecký.
Zatímco se na Vršeckého výkonu a umístění podepsala taktika, Bösiger se opět trápil. Po problémech s technikou zajel snad nejhorší trénink v barvách Buggyry, když se musel spokojit se sedmým místem. „Nedá se nic dělat. Motor včera nefungoval zrovna podle mých představ, večer ho mechanici vyměnili. Z ranního warm upu jsem měl celkem dobrý pocit. V tréninku jsem ale bojoval marně s elektronikou. Uvidíme, jak v závodě,“ uvedl švýcarský jezdec po dojezdu.
Cup Race 3
Stejně jako včera si David Vršecký polepšil v pohárovém závodě ve srovnání s měřeným tréninkem o dvě příčky, což stačilo na celkové třetí místo. Přesto byl úřadující mistr Evropy nakonec s umístěním i bodovým ziskem spokojený.
Do závodu odstartoval na výtečnou, v průběhu prvních třech kol se posunul před Levetta a Allgauera na třetí místo. „V polovině závodu mi řekli do vysílačky, že Jochen předjel Antonia a vede. Měl jsem z toho pochopitelně radost,“ potvrdil David, který začal stahovat původně pětisekundový náskok španělského jezdce. V předposledním kole se pokusil o předjetí průběžného lídra. „Antonio to udělal šikovně a nepustil mě před sebe. V posledním kole si pak svůj náskok pohlídal.“
Markus Bösiger bojoval, seč mohl, na lepší, než konečné páté místo však jeho výkon nestačil.
Cup Race 4
Suverénním vítězstvím zakončil David Vršecký své letošní účinkování v Barceloně, na své konto si připsal 50 bodů, tedy o pouhé dva body méně, než nejúspěšnější jezdec závodního víkendu Jochen Hahn. „Jochenovi gratuluji, nicméně pro mě je důležitější, že jsem o čtyři body stáhnul Antonia. Každopádně před Nürburgringem musíme zapracovat na měřených trénincích,“ řekl David v reakci na výsledek.
V průběhu vítězného závodu překvapily úřadujícího mistra Evropy dvě skutečnosti. Tou první byl Markus Bösiger, který se objevil ve zpětném zrcátku jeho speciálu ve druhém kole, kdy se propracoval na první pozici. „Měl jsem z depa informace, že je Markus po střetu s Renaulty mimo hru. Jeho náhlé zjevení se mě proto překvapilo. Samozřejmě, že příjemně, byť jel o kolo zpět.“ David pak litoval pasivity dvojice Albacete – Hahn, díky které vyhrál s více, než pětisekundovým náskokem. „Čekal jsem boj o vítězství, ale oba byli evidentně spokojení. Diváci si ale zasloužili více.“
Markus Bösiger odstoupil v předposledním kole a byl klasifikován jedenadvacátý. Přesto po dojezdu vypadal vcelku spokojeně a byl překvapivě sdílný. „Nejel jsem do Barcelony proto, abych skončil po prvním kole. Nemám rozhodně náladu na to zabývat se tím, kdo koho po startu trefil. To je věcí jury. Kromě toho jsem chtěl přispět pár bodíky do Poháru konstruktérů, což se nakonec povedlo.“
Výsledky
Měřený trénink Pohárový závod 3 Pohárový závod 4 Body
David Vršecký 5 3 1 22
Markus Bösiger 7 5 21 8
Stav EP tahačů po závodě v Barceloně: 1. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 249, 2. David Vršecký (Česko/Buggyra) 227, 3. Markus Bösiger (Švýcarsko/Buggyra) 187
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra (Bösiger-Vršecký) 471, 2. MAN (Hahn-Szobi) 301, 3. Renault (Altenstrasser-Vojtíšek) 284
Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch
PR