Buggyra na Nurburgringu vyjela double, ale pak přišla divná diskvalifikace. Králem Vršecký !!
Podivná penalizace Markuse připravila Buggyru na Nurburgringu o zasloužené double
Jen velmi podivná penalizace Markuse Boesigera připravila tým Buggyra International Racing Systém na Nurburgringu o zasloužené double! Přesto byl v depu českého týmu důvod k radosti. Stejně jako loni zastoupil Markuse David Vršecký, který se ziskem 50 bodů stal zároveň nejúspěšnějším jezdcem závodního víkendu.
"Mám pochopitelně radost z vítězství, na druhé straně ale netuším, co si mám o tom všem myslet," řekl Vršecký vzápětí po dojezdu.
"Vůbec nevím, za co byl Markus penalizován. Kdybych mohl, tak bych se po jeho zamíření do boxů chytil za hlavu," podotkl poté, co se dozvěděl důvod penalizace (průjezd boxy) svého stájového kolegy. Tím mělo být překročení maximální povolené rychlosti při letmém startu. "Tak něco podobného jsem ještě skutečně nezažil. Raději se o tom nebudeme v této chvíli bavit."
Vraťme se tedy k průběhu závodu. Po dokonale provedeném startovním manévru se obě Buggyry dostaly do čela závodu, dvojice Boesiger – Vršecký se začala každým kolem systematicky vzdalovat zbytku startovního pole.
"Najednou jsem viděl při průjezdu cílovou rovinkou v rukou tratového komisaře moje číslo. Mario Kress mi pak do vysílačky sdělil, že musím projet boxovou uličkou. A tak jsem projel," komentoval Boesiger lakonicky dění v devátém kole, které ho s největší pravděpodobností připravilo o maximální víkendový zisk 60 bodů. "Jinak to nechci komentovat. Gratuluji Davidovi, po dojezdu se mi zdál tak trochu nesvůj."
David Vršecký splnil cíl, do Mostu pojede po dlouhých letech jako první český trucker v roli vedoucího jezdce šampionátu. Navíc na českém voze. Jeho náskok na Albaceteho vzrostl na 16 bodů. "Je to všechno moc hezké, teď ale potřebuji vstřebat dění v pohárovém závodě a zajít za Markusem," zněla Davidův komentář na aktuální dění.
Shrnutí celého víkendu z pohledu týmu :
Místo konání: Nurburgring (11. 7 – 13.7. 2008)
Pátek
Po dvou měřených trénincích, ve kterých si vedli nejlépe Boesiger s Vršeckým bylo odpoledne ve znamení měřeného tréninku. V něm si vedl nejlépe Markus Boesiger. Úřadující mistr Evropy rozhodl o svém postavení v první řadě sobotní kvalifikace hned v úvodu. Svůj čas posléze ještě vylepšil. O suverenitě švýcarského jezdce hovoří velmi výmluvně náskok na druhého Albaceteho, který činil více než sekundu.
David Vršecký zažil podstatně dramatičtější měřený trénink. Hned ve druhém „zabezpečovacím“ kole zajel třetí nejlepší čas. Očekávaný útok na lepší pozice se ovšem nakonec nekonal, zhruba v polovině tréninku totiž zkolabovala elektronika jeho speciálu. Při cestě do depa se David dozvěděl o tom, že se před něj dostal překvapivě Rakušan Altenstrasser. Ten byl však posléze diskvalifikován za překročení maximální povolené rychlosti 160 km/h.
Sobota
Umístění jezdců týmu Buggyra International Racing Systém
Jezdec Kvalifikace Pohárový závod Body
Markus Bosiger 1 1 30
David Vršecký 5 2 21
Kvalifikace (9.kol)
Markus Boesiger si připsal na své konto další bezproblémové kvalifikační vítězství. Menší problémy musel řešit pouze v úvodu závodu v rámci tradiční postartovní strkanice v první zatáčce úvodního kola. Švýcarského jezdce nerozhodil ani sílící déšť.
David Vršecký na začátku prvního kola útočil na druhé místo Albaceteho. Poté však začal jeho speciál ztrácet na výkonu, před roudnického jezdce se tak v průběhu jednoho kola přehnali Belloc a Hahnem. Vzhledem k technickým problémům lze páté místo a s ním spojených šest bodů považovat za malé Vršeckého vítězství.
Pohárový závod (13. kol)
Zřejmě nejlepší závod švýcarského jezdce v barvách Buggyry. Markus šel do čela hned po startu a s naprostou suverenitou deklasoval zbytek startovního pole. Jediným jezdcem, který dokázal vzdorovat jeho tempu byl týmový kolega David Vršecký. Průběh závodu ovlivnila kolize po startu.
Jejím hlavním protagonistou se stal tradičně Jean Philippe Belloc, který si ovšem vybral za svůj terč netradičně místo Markuse Boesigera Antonia Albaceteho. Zbytek závodu se nesl ve znamení zdrcující převahy obou Buggyr, náskok Boesigera na třetího Hahna přesáhl dvacet sekund.
Řekli po závodě
Markus Boesiger: „Přesně takový výsledek jsem potřeboval. David s Antoniem po Nogaru bodově nebezpečně ulétli a já chci obhájit titul. Z auta mám vynikající pocit, přestože pršelo, tak jsem si oba závody dokonale užil. Těším se na zítřek.“
David Vršecký: „Byl jsem dnes tak trochu jako na houpačce. Chvíli dole, pak nahoře. Tam jsem taky nakonec zůstal. Na startu pohárového závodu jsem zvolil rozumnou strategii nikam se moc necpat a maximálně využít ve svůj prospěch případné chyby konkurence. Stíhat Markuse nemělo cenu. Tvrdí, že chce titul! Já taky!“
Stav EP tahačů 2008 po sobotním závodě
1. David Vršecký (ČR/Buggyra) 203, 2. Antonio Albacete (Špan/MAN) 192, 3. Markus Boesiger (Švýc./Buggyra) 192, 4. Jochen Hahn (Něm./MAN) 144, 5. Jean Philippe Belloc (Fra/MAN) 124, 6. Stuart Oliver (Anglie/MAN) 89
Neděle
Umístění jezdců týmu Buggyra International Racing Systém
Jezdec Měřený trénink Kvalifikace Pohárový závod Body
Markus Bosiger 1 1 5 18
David Vršecký 2 2 1 29
Měřený trénink
Sobotní suverén Markus Boesiger potvrdil svou formu i v měřené dvacetiminutovce. Kvalifikační pole position vybojoval již v prvním kole, svůj nejrychlejší čas poté ještě dvakrát vylepšil. Spokojený s druhým místem mohl být i vedoucí muž průběžného pořadí David Vršecký. Zvláště pak, když jeho největší soupeř v boji o titul Antonio Albacete zajel až čtvrtý nejrychlejší čas.
Kvalifikace (9. kol)
Dvojice Boesiger - Vršecký rozhodla o kvalifikačním double mistrovským postartovním manévrem. Zatímco Boesiger slavil bezproblémové vítězství, musel Vršecký odrážet v úvodu závodu ataky domácím prostředím nabuzeného Jochena Hahna. Po třech kolech se však průběh kvalifikace vrátil do normálu.
Pohárový závod (13. kol)
Podle všeho nejsnazší vítězství Davida Vršeckého v jeho truckové kariéře. Až do devátého kola jel totiž David v závěsu za suverénním Boesigerem. V době, kdy to vypadalo na další double roudnického týmu se ovšem v rukou traťového komisaře objevila tabule s Bosigerovým číslem. Úřadující mistr Evropy byl potrestán za údajné překročení maximální povolené rychlosti 70 km/h při letmém startu boxovou uličkou. Nakonec dojel pátý.
Řekli po závodě
Markus Boesiger: „Nechci komentovat měření rychlosti ze strany činovníků FIA. Gratuluji Davidovi k vítězství. Na stupních vítězů se mi zdál nějak rozpačitý. Nemá k tomu rozhodně důvod.“
David Vršecký: „Jezdím závody trucků od roku 1998 a nic podobného jsem ještě nezažil. Markus byl prostě připraven o zasloužené vítězství. Body potěšily, rozpaky z mé strany ale přetrvávají.“
Stav EP tahačů 2008 po závodě na Nurburgringu
1. David Vršecký (ČR/Buggyra) 232, 2. Antonio Albacete (Špan./MAN) 216, 3. Markus Boesiger (Švýc./Buggyra) 210, 4. Jochen Hahn (Něm./MAN) 167, 5. Jean – Philippe Belloc (Fran/MAN) 140, 6. Stuart Oliver (Anglie/MAN) 91
EP týmů
1. Buggyra (Boesiger – Vršecký) 478, 2. MAN (Belloc – Hahn) 367, 3. Renault (Altenstrasser – Vojtíšek) 264, 4. Mercedes (Bermejo – Horne) 127
Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch