David Vršecký a Chris Levett se na závěr představí na legendárním Le Mans
Le Mans: Konec dobrý...
Pouhý týden po Jaramě se piloti týmu Buggyra David Vršecký a Chris Levett
představí na dalším legendárním okruhu. Letošní evropský šampionát tahačů
totiž vyvrcholí v Le Mans!
Vždy připraveni
S výjimkou španělských a francouzských týmů řešil zbytek startovního pole po
Jaramě dosti podstatný problém v podobě nemožnosti návratu na domácí
základnu a plnohodnotného servisu. "Nemá cenu řešit, komu byl závěr sezóny
ušit na míru. Termínovou listinu známe od března, měli jsme proto dost času
na přípravu," nehledal alibi týmový manažer Jan Kalivoda. "Kromě toho jsme
svým způsobem testovali v neděli v Jaramě a výsledky se dostavily."
Pondělí strávili mechanici v Jaramě prací na obou speciálech, zvláštní
pozornost si zasloužila především Buggyra Davida Vršeckého. "Po sobotní
kolizi bylo auto v hodně zdevastovaném stavu. Během noci jsme ho dali
dohromady, po Albaceteho ráně v nedělní jízdě s hendikepem ale vůz držel
spíše silou vůle," prozradil šéf mechanik Vojta Loupal. Na autech se pak
dělalo ještě v úterý dopoledne, kolem patnácté hodiny nabrali mechanici směr
Le Mans. "Chceme být na okruhu ve středu večer. Celý čtvrtek budeme stavět
depo. V průběhu noci ze čtvrtka na pátek dorazí z Česka náklaďák s
náhradními díly."
S ohledem na skutečnost, že jak v individuálním šampionátu, tak v Poháru
konstruktérů, bojuje Buggyra o celkové třetí místo, neponechal šéf logistiky
Petr Marek nic náhodě. "V Jaramě jsme přišli o spoustu plastů, vezeme
náhradní. K tomu dva motory a diferenciály, disky. Co se dílů týče, nemělo
by nás nic zaskočit," potvrdil Petr.
Žádné tlaky
Oba piloti českého týmu jedou do Le Mans s touhou předvést co nejlepší
výkon. "V této chvíli neřešíme, zdali budu celkově třetí nebo šestý.
Vzhledem k dosaženým výsledkům můžeme hodnotit sezónu ještě před Le Mans
jako úspěšnou. A hlavně, máme jasno, kudy se budou ubírat naše další kroky,"
řekl v souvislosti s posledním závodem sezóny David Vršecký. "Viděl jsem
nějaké statistiky, podle kterých jsem jen v důsledku nezaviněných kolizí v
Zolderu a Jaramě přišel minimálně o patnáct bodů. Nemíním se tím zabývat, k
našemu sportu crashe patří."
Chris Levett překročil v Jaramě hranici sto bodů, do Le Mans jede s cílem
přispět v maximální možné míře k zisku třetího místa v Poháru konstruktérů.
"Nebude to snadné. Renault jede na domácí půdě. Navíc parťákem Adama Lacka
je domácí jezdec Janiec. Francouz na francouzském autě s trofejí ve Francii,
nic takového po dobu svého působení v truckracingu nepamatuji. Budu ale
samozřejmě bojovat o co nejlepší výsledek," prohlásil Chris před odletem.
Slušná tradice
David s Chrisem mají v zemi galského kohouta na co navazovat. Prvně
jmenovaný slavil v Le Mans první vítězství v roce 2008. O dva roky později
vyhrál hned tři ze čtyř závodů, ziskem 58 bodů si pak vytvořil osobní
rekord, co se bodového zisku z jednoho závodního víkendu týče.
Chris Levett přijede do Le Mans jako obhájce loňského vítězství ze sobotního
pohárového závodu. Nejvyšší bodový zisk zaznamenal v Le Mans v sezóně 2007,
kdy si z Francie odvezl 33 bodů.
Buggyra