David Vršecký ani Markus Bösiger dnes na zlato v Albacete nedosáhli
Neděle
Měřený trénink
Po úvodním warm upu, který vyšel nejlépe Albacetemu vyrazili jezdci v deset hodin ráno do měřené dvacetiminutovky. Zpočátku to vypadalo na souboj Albacete – Vršecký, který v prvním kole vyzněl o tři setiny ve prospěch španělského jezdce. Pak za to ovšem zatáhl likvidátor turbodmychadel ve velkém (čtyři v jedné řadě) Jochen Hahn a zajel nejrychlejší kolo celého závodního víkendu.
„Jel jsem podle svých nejlepších možností. Vím, že to mohlo být o něco lepší, ale nedalo se nic dělat. O to více budu bojovat v pohárovém závodě,“ prohlásil Vršecký po skončení tréninku.
Měřený trénink pak vůbec nevyšel Bösigerovi, který se i přes včerejší optimismus nadále trápil s nastavením svého speciálu. Polovinu tréninku se držel na čtvrtém místě, pak se ale před něj dostal Brit Chris Levett. Po dojezdu do cíle odmítl Markus svůj výkon komentovat.
Pohárový závod 1
Úvodní pohárový závod nepřinesl zrovna podívanou, která by diváky zvedala ze sedadel. Ti se bavili převážně soubojem Hahna s Albacetem. Nakonec triumfoval domácí jezdec, kterému se povedl v desátém, z celkového počtu třinácti kol předjížděcí manévr. David Vršecký jel v té chvíli na třetím místě a rázem zavětřil příležitost zaútočit na druhé místo. „Řekli jsme si před závodem, že útočit na Antonia v Albacete je předem odsouzeno k neúspěchu. Na Jochena jsem si ale věřil. Bohužel, do konce zůstalo strašně málo času,“ prohlásil bronzový Vršecký po dojezdu.
Markus Bösiger startující z pátého místa se závodem spíše protrápil. Hned v úvodu se před něj dokonce dostal Allgauer, kterého nakonec mistr Evropy z roku 2007 v závěru přece jen silou vůle předjel. „Včera se zdálo, že problémy s nastavením jsou minulostí. Jak se ukázalo, bohužel jsem se spletl. Z praxe vím, že když se nedaří, musí člověk bojovat,“ komentoval Markus vývoj událostí.
Pohárový závod 2
V posledním pohárovém závodě s hendikepem si nakonec švýcarský jezdec přece jen poněkud vylepšil druhým místem náladu. Markus výborně odstartoval, brzo se dostal na druhé místo za Markuse Altenstrassera. Mladý Rakušan však pojal souboj velmi prestižně a podle všeho se rozhodl ztrpčit mistrovi Evropy z roku 2007 maximálně život. Nicméně nakonec opět platilo, že když se dva perou, většinou se směje ten třetí. Oním smějícím se byl Jochen Hahn.
„V souboji s Markusem jsem udělal chybu, kterou Jochen dokonale využil. Jeho předjížděcí manévr byl vynikající. Zdálo se mi, jako kdyby ztráta prvního místa Altenstrassera rozhodila,“ tvrdil Markus po závodě. Faktem zůstává, že před koncem svého jmenovce bez větších problémů předjel. „Dobře, že Antonio dojel až čtvrtý. Najel jsem na něj dva body. Na první pohled nic moc, v závěru ale může hrát roli každý bod.“
Rakouského jezdce ve službách Renaultu nakonec předjeli i Vršecký s Albacetem. V závěru se tak opět opakovala známá situace, kdy Albacete útočit seč mohl, leč Vršecký odolal. „Pokud vím, bude Antonio letos poprvé chybět na stupních vítězů. Navíc doma. Jen tak dál!“
Výsledky
Měřený trénink Pohárový závod 1 Pohárový závod 2 Body
David Vršecký 3 3 3 20
Markus Bösiger 5 5 2 17
Stav Evropského poháru 2009 po závodě v Albacete
1. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 159, 2. Markus Bösiger (Švýcarsko/Buggyra) 128, 3. David Vršecký (Česko/Buggyra) 125
Pohár konstruktérů
1. Buggyra 289, 2. Renault 190, 3. MAN 169
Buggyra