David Vršecký bude jediným truckerem, který může dostat přes čumák!
Čumák forever!
Pohled na startovní listinu letošního šampionátu ukazuje, že pokud Buggyra nenasadí druhého jezdce, bude David Vršecký jediným truckerem, který může dostat přes čumák!
Zbytek startovního pole totiž vsadí na klasiku. "Nic plochého, nemusím. Platí to jako v závodění, tak v osobním životě. Na čumákovém SISU jsem začínal, pak přišla Buggyra. Jsem celkem flexibilní, ale pevně doufám, že tomu tak bude i nadále," uvedl David.
Při této příležitosti si vzpomněl na zkušenosti s klasikou. "V Le Mans 2006 jsem se svezl s Mercedesem, Niko Puliče. To, že nemá čumák, jsem neřešil, měl jsem totiž plné ruce práce s tím, udržet auto na okruhu. Pamatuji si na děsivé brzdy. Necítím se proto kompetentní auta porovnávat."
Pohled do nedávné historie ukazuje, že zatímco někteří jezdci zvládli přechod z čumákového auta na klasiku bez sebemenších obtíží, jiní měli se změnou nemalé problémy. Do první kategorie patří mistři Evropy Albacete, Östreich, či Bösiger, ale také například Adam Lacko. Naopak přechod, v tomto případě z čumáku na klasiku jednoznačně nezvládl jeden z nejtechničtějších jezdců historie Harri Luostarinen. Trojnásobný mistr Evropy vyměnil v roce 2003 Caterpillar za MAN. "Prostě to nebyl Harri. Jednou jsme se o tom bavili, říkal, že při nájezdu do zatáček postrádá jistotu. Na základě výsledků je zřejmé, že jí nenašel celou sezónu. Nakonec skončil," vzpomíná David.
Buggyra