David Vršecký králem Misana!! Dokázal vybojovat celkem 52 evropských bodů
Vršecký vítězem v Misanu!
Buggyra pokračuje ve vítězném tažení. Po dvou včerejších triumfech Markuse Bösigera se v prvním nedělním pohárovém závodě radoval z vítězství David Vršecký. Markus dojel čtvrtý!
Přitom Vršeckého cesta k letošnímu prvnímu vítězství v závodě ohodnoceném plným počtem bodů nebyla vůbec jednoduchá. Na úvod měřeného tréninku totiž chyboval Markus Bösiger a David musel stejně jako ve včerejším pohárovém závodě opustit nedobrovolně trať. Nakonec zajel třetí nejrychlejší čas a před startem doufal, že se mu konečně podaří zajet jízdu bez nutnosti výjezdu mimo okruh!
Jeho přání bylo částečně vyslyšeno, rozhodně se však nejednalo o vítězství z kategorie snadných. Hned na startu poněkud zaspal Jochen Hahn a propadl se na čtvrté místo. Do čela šel Bösiger, který byl však ve třetím kole penalizován za údajné nedodržení správné pozice na startu průjezdem boxovou uličkou."Jsou rozhodnutí, ke kterým se jako slušně vychovaný člověk nemíním vyjadřovat,"řekl Bösiger po dojezdu na čtvrtém místě, na které se propracoval z osmé pozice.
V pátém kole skončil závod pro Hahna, kterému vypověděl poslušnou motor jeho závodního speciálu. Na prvním místě jel Albacete před Vršeckým! "Auto fungovalo výborně, naopak se mi zdálo, že Antonio tak trochu vadne. Zkusil jsem ho předjet. První manévr i ale zrovna nevyšel, opět jsem šel mimo okruh," prozradil David, v jehož případě však platilo známé do třetice všeho dobrého. Mistr Evropy se totiž dokázal vrátit na okruh na druhém místě a během několika desítek sekund se ocitl za Albacetem. "Tentokrát jsem si dal větší pozor a útok provedl na centimetr přesně. Antonio se ani moc nebránil. Stejně jako Markus jsem vyhrál v Misanu potřetí v řadě a mám velkou radost!"
David Vršecký králem Misana!
Přes veškeré problémy dokázal úřadující mistr Evropy vybojovat na okruhu v Misanu 52 bodů a stal se tak nejúspěšnějším jezdcem druhého podniku Evropského poháru tahačů!
V poslední jízdě závodního víkendu s hendikepem sice David startující ze čtvrté řady prohrál s Albacetem a Bösigerem, přesto byl se svým výkonem a zejména s bodovým ziskem spokojený. "Udělat v závodě přes padesát bodů v takové konkurenci je vynikající. Navíc jsem bodově stáhnul Antonia s Markusem. Ale co je nejdůležitější, Buggyra po Assenu všem ukázala, jaká je její síla."
Hned po startu závěrečné jízdy bylo zřejmé, že se o místa na stupních vítězů podělí trio dlouhodobě nejrychlejších jezdců. Bank bral nakonec Albacete, diváky však zvedal ze sedadel především souboj Bösigera s Vršeckým, který naonec vyzněl o neuvěřitelných 0.008 sekundy pro švýcarského jezdce. "Byl jsem sice rychlejší, Markus ale zvolil defenzivní stopu a neudělal chybu. Nedalo se nic dělat," řekl Vršecký po dojezdu. "Hezký závod, David jel ostatně jako celý víkend velmi dobře. Zatím se držím před ním, bude to ale hodně těžké," prohlásil Bösiger.
Druhý závod měl ovšem dohru, po jeho konci řešili sportovní komisaři předjížděcí manévr ze čtvrtého kola, při kterém David předjížděl krajana Vojtíška. Ten se po kontaktu s Vršeckým roztočil a poškodil pravé zadní kolo. "Bral jsem to tak, že Franta pouští Markuse i mě. Byli jsme evidentně rychlejší. Poté, co ho Markus předjel, si to asi náhle rozmyslel a chtěl závodit. Nemohl jsem s tím nic dělat. Rozhodně nebylo mým úmyslem Frantu trefit," potvrdil David, který nakonec vyvázl s napomenutím.
Buggyry štvanici zvládnou!
Návrat značky Buggyra na absolutní vrchol současného truckracingu považuje vítěz z Misana David Vršecký za nejcennější poznání velmi vydařeného víkendu!
Před dvěma týdny v Assenu zažila Buggyra po dvou letech výraznější prohru, závod v Itálii již ovšem probíhal podle scénáře známého z posledních sezón.
"Nejde jen o to, že jsme s Markusem vyhráli tři ze čtyř závodů, ale o naše ryze ofenzivní pojetí, kterým jsme zacpali ústa všem těm, kteří Buggyru po Assenu zpochybňovali," řekl v reakci na dění v Misanu mistr Evropy. "Dvakrát jsem se dostal s Antoniem do přímého souboje, v obou případech jsem bez větších obtíží souboj vyhrál. A zdálo se mi, že byl předem smířený s tím, že nemá šanci."
Za mimořádně důležitou považuje David skutečnost, že inženýři a mechanici dokázali ve spolupráci s jezdci během necelých dvou týdnů připravit auto schopné vyhrávat. Zatímco ještě v Assenu dojížděli David s Markusem za Albacetem se značnými ztrátami, dostal Antonio v sobotu od Markuse naděleno přes sedm sekund. "Je pravda, že odstupy v Assenu bylo trochu zkreslené, v závěrech závodů jsme se soustředili na to, jak udělat co nejvíce bodů. Nicméně převahu MAN jsme dokázali vymazat v rekordně krátké době."