David Vršecký po roce jako druhý trucker české historie OBHAJUJE titul mistra Evropy!
Vršecký vládne dál Evropě!
Sebemenší náznak dramatu nepřipustil v závodě s hendikepem David Vršecký a po necelém roce se raduje po svém „objeviteli“ Martinu Kolocovi jako druhý trucker české historie z obhajoby titulu mistra Evropy!
Do závodu šel David s jasnou taktikou. V první řadě dojet na bodech a pokud možno porazit Albaceteho startujícího z poslední řady. "Stál jsem vedle Jochena, kolem mě sami přijatelní soupeři. Start a průběh závodu asi nevypadal z mé strany moc mistrovsky, v tomto případě ale platilo, že účel světí prostředky," komentoval staronový mistr Evropy úvod závodu, který pojal spíše tréninkově. "Vojta Loupal pečlivě monitoroval postup Albaceteho startovním polem. Opět se ukázalo, že Antonio stíhací jízdy ovládá. Asi kolo před koncem byl za mnou na pátém místě."
V té chvíli ztrácel španělský favorit na Vršeckého asi deset sekund. Vzájemný souboj se nakonec nekonal. "Je pravda, že jsem si pohrával s myšlenkou, že pustím Antonia na dostřel a v cílové rovince ho porazím, nicméně pak jsem si řekl, že by to nebylo příliš vhodné. Je to výborný závodník a před domácím publikem asi nezažívá zrovna šťastné chvilky."
Přestože se David stal s předstihem mistrem Evropy, zítra hodlá startovat. "Mám Jaramu strašně rád, zítra se konečně hezky svezu. Kluci budou asi chtít slavit, ale určitě je přesvědčím, aby oslavy odložili na neděli. I když nevím. Buggyra totiž v sobotu titul ještě nikdy nevyhrála. Možná proběhne nějaký lehčí trénink, aby nás zítra večer nic nezaskočilo," prozradil spokojený staronový šampión Evropy.
Markus Bösiger byl za střet s Albacetem původně diskvalifikován, po protestu vedení týmu startoval podmínečně. Nakonec dojel sedmý
Evropský pohár tahačů – Jarama 2009
Pátek
Gumová rošáda
Přestože tým odjížděl do Jaramy s představou objektivního závodu, musel se den před zahájením závodního víkendu smířit s unfair zákrokem ze strany stewardů. Ti totiž rozhodli z důvodu bezpečnosti jezdců o zákazu použití pneumatik Rigdon na zadních nápravách. Pochopitelně, že se nejedná o pneumatiky, na které sází Antonio Albacete. S náhlou a dosti podstatnou změnou se museli vyrovnat mimo jiné Hahn či Allgaeur. A pochopitelně oba jezdci na Buggyrách. „Race director závodu pan Iddon nám řekl, že od posledního závodu v Le Mans, na kterém nebyl, se nic podstatného nezměnilo. Přesto všichni usoudili, že klimatické podmínky, přesněji řečeno velké vedro, nejsou vhodné pro okruh v Jaramě,“ vysvětlil sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda neobvyklé rozhodnutí, proti kterému nebylo odvolání.
„Bezpečnost na prvním místě. Samozřejmě, že s rozhodnutím zcela souhlasím,“ zněla pobavená reakce Davida Vršeckého. „Chápu, že rozhodnutí o zákazu používání pneumatik Rigdon nešlo vydat s předstihem, aby se zúčastněné strany mohly připravit. Počasí v Madridu je na začátku října velmi nevyzpytatelné. Co, kdyby sněžilo, případně mrzlo.“
Sobota
Měřený trénink
Jak ukázala měřená dvacetiminutovka, vyrovnala se Buggyra se změnou pneumatik na jedničku. A stejně tak s Vršeckého technickými problémy. Na začátku prvního volného tréninku totiž vypověděl poslušnost kompresor vzduchu jeho speciálu…
V měřeném tréninku bylo ale všechno zapomenuto. Po dvou kolech vedl Bösiger před Vršeckým, Albacete se trápil na čtvrtém místě. V dalším kole sice Španěl přidal, jeho snaha však nestačila na lepší, než třetí místo. „Byl jsem si takřka jist, že se přede mě nikdo nedostane,“ vysvětloval svůj častější pobyt v boxech vítězný Bösiger, který se z pole position radoval poprvé od sobotního Nürburgringu. „Ze svého vítězství mám radost. Ale ještě více mě těší, že David porazil Antonia a bude startovat před ním.“
David Vršecký zažil poněkud dramatičtější trénink, v posledním kole totiž zajel Albacete čas o pouhé dvě setiny horší. „Je vcelku jedno, jestli člověk prohraje o dvě tisíciny, nebo dvě minuty. Zatím jsem spokojený. Uvidíme, jak po závodě,“ řekl David po dojezdu.
Cup Race 1
První, tedy plnohodnotně bodovaný pohárový závod nepotěšil dva okruhy fanoušků truckracingu. Tím prvním byli vyznavači dramatické podívané. Druhým pak desítky tisíc fanoušků, kteří se přijeli podívat na předpokládaný triumf Antonia Albaceteho. Ani jedno se totiž nekonalo.
Hlavní zásluhu na tom má David Vršecký, kterého závěrečné třetina sezóny zastihla v nebývalé pohodě. Dokonale zvládnul start, do první zatáčky najel jako vedoucí jezdec. „Ještě včera jsme se s Mario Kressem a Markusem dohadovali, jak budeme startovat. Řekl bych, že Markus nereagoval dostatečně rychle na zelená světla,“ komentoval David dění po startu. Vzápětí poté, co se dostal do závodního rytmu, přišlo první překvapení v podobě druhého Hahna. „Ptal jsem se, co se děje, ale bylo mi řečeno, ať jedu a vyhraji.“
V té chvíli ovšem byli v důsledku vzájemné kolize mimo hru jak Markus Bösiger, tak Antonio Albacete, což David konstatoval poté, co začal předjíždět o kolo zpět jedoucí jezdce. „Musel jsem si dávat hodně velký pozor. Jeden nikdy neví. Abych pravdu řekl, v té chvíli jsem si ani neuvědomil, že pokud vyhraji, bude mi stačit v dalším závodě k titulu bod…“
Zatímco se vítězný Vršecký radoval z životního triumfu, řešil se na místní proslulé věži střet Bösigera s Albacetem. Španělští pořadatelé projevili opět nezvyklý smysl pro fair play. Zatímco na Albaceteho voze se pilně pracovalo, stál poničený Bösigerův speciál v parc ferme!
Stewardi nakonec rozhodli o tom, že Markus Bösiger bude za nebezpečnou jízdu vyloučen ze sobotních jízd. Poté startoval podmínečně v závodu s hendikepem, aby byl posléze vyloučen z celého závodního víkendu!
Cup Race 2
Z hlediska Buggyry žádné akční thriller. Před Vršeckým stály dva úkoly. Dojet na bodech a porazit o bod Albaceteho startujícího z poslední řady. „Podobné závody nemusím. Raději závodím naplno. Na druhou stranu jsem si řekl, že pokud si dnes zajistím titul, zítra si Jaramu pořádně užiju,“ vysvětloval Vršecký, který pojal závod vyloženě takticky a v polovině závodu byl čtvrtý. „Vojta mi do vysílačky hlásil, že se Antonio blíží. Kolo před koncem se dostal na páté místo. V té chvíli jsem měl ale náskok deseti sekund. Takže nebylos řešit.“
Bouřlivé oslavy dnes již dvojnásobný mistr Evropy nechystá. „Všechno je naplánováno na zítřek. Pokud jsem někoho připravil o dramatickou zápletku, moc se omlouvám,“ smál se staronový evropský šampión.
Výsledky
Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body
David Vršecký 2 1 4 27
Markus Bösiger 1 - - 0
Stav EP tahačů po sobotě
1. Vršecký (Česko/Buggyra) 468, 2, Albacete (Španělsko/MAN) 437,
3. Hahn (Německo/MAN) 343, 4. Bösiger (Švýcarsko/Buggyra) 299
Pohár konstruktérů
1. Buggyra (Bösiger/Vršecký) 865, 2. MAN/Hahn (Hahn-Szóbi) 597, 3. Renault (Vojtíšek/Altensrasser) 458,
4. MAN/Bernau (Levett-Lacheze) 260
Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch
Buggyra