David Vršecký si v sobotu v Le Mans připsal zlato a celkem 27 bodů.
Evropský pohár tahačů 2011
Le Mans ( 8. - 9. října)
Vršecký přepsal truckové dějiny
Takřka dva roky čekal David Vršecký na vítězství v pohárovém závodě, naposledy se radoval v mistrovské sezóně, a to 3. října 2009 v Jaramě. Dnes, takřka po dvou letech, se stal v Le Mans prvním jezdcem nového tisíciletí, který zvítězil na voze vlastní konstrukce!
Měřený trénink
Do měřeného tréninku nastoupil David po osmém a čtvrtém čase z úvodních volných tréninků. Do super pole postoupil z desátého místa. „Vzhledem k tomu, že v super pole začínáme všichni s čistým štítem, jsem odjel z okruhu brzo, po zajetí sedmého času. To, že Nittel, Janiec a Kiss zrychlili, mě nechávalo klidným,“ tvrdil David před začátkem super pole.
V úvodu souboje elitní desítky David podstatně zrychlil a zajel pátý nejrychlejší čas, přičemž na druhé místo ztrácel pouhé tři desetinky. Poté ještě zrychlil a vypadalo to na místo v první řadě. V samotném závěru se ovšem před Davida dostal o pouhou desetinu Adam Lacko. „Jsem spokojený. Vzhledem ke stále podivnějším zázračným časům jezdců na renaultech, představuje druhá řada malé vítězství. Už proto, že jsem za sebou nechal Albaceteho s Hahnem,“ řekl David v depu.
Několik desítek minut po konci super pole se slova Vršeckého ohledně zázračných časů jezdců na renaultech ukázala být takřka prorockými. Bösiger s Östreichem byli totiž penalizováni, neboť jejich vozy neodpovídaly technickým předpisům. David se tak posunul do první řady vedle Adama Lacka. „Nepřísluší mi komentovat rozhodnutí FIA. Pánové nepochybně vědí, co dělají,“ vyjádřil se David Vršecký vzápětí.
Původně desátý Chris Levett se po penalizace obou jezdců MKR Technology posunul na osmé místo. „Mým cílem jsou body do týmové soutěže,“ prohlásil Brit lakonicky.
Cup Race 1
Po penalizaci, která poslala Bösigera s Östreichem na samý chvost startovního pole, startoval David do závodu z první řady. Krajana Lacka si ovšem užil jen několik zatáček a bez větších obtíží se posunul do čela závodu stíhán Nittelem. „Po nedělní Jaramě vím, že mám auto schopné vyhrávat. Uwe mi jako protivník seděl podstatně více, než Adam, který je přece jen komplexnějším jezdcem. Jen to chtělo zvolit správnou taktiku,“ popisoval David úvod závodu. Zmiňovaná taktika pak nebyla nikterak komplikovaná – nepustit Nittela na dostřel. „Jel jsem v klidu s náskokem kolem dvou sekund. Už dlouho jsem se necítil tak dobře. V cílové rovince posledního kola jsem si najednou uvědomil, že je konec. Až mi to bylo líto.“
Dnešní vítězství, které do významu přirovnává k prvnímu triumfu své kariéry na Nürburgringu 2003 je podle názoru dvojnásobného mistra Evropy vítězstvím všech těch, kteří to s ním v posledních dvou letech vydrželi. „I když se nám nedařilo, tým prokázal velkou vnitřní sílu. Ať to dopadne jakkoli, máme zítra co slavit,“ slíbil David za bouřlivého jásotu osazenstva depa.
Slušný výkon předvedl i Chris Levett, který nakonec vybojoval čtyři body za sedmé místo. Do jízdy s hendikepem tak odstartuje z první řady.
Cup Race 2
Do jízdy s hendikepem odstartoval David z osmé pozice. V úvodu se netoužil dostat do sebemenší kolize. Také proto preventivně předjel Uwe Nittela. V dalším průběhu závodu se posouval kupředu, v závěru atakoval, byť nakonec neúspěšně, třetí místo Maďara Kisse. „Škoda, že to nevyšlo. Chtěl jsem i podruhé na bednu, nicméně Kiss je hodně šikovný,“ řekl David v cíli. „S dneškem jsem maximálně spokojený. Sedmadvacet bodů jsem v posledních dvou letech v průběhu jediného dne ještě nezískal.“
Chris Levett skvěle odstartoval, v prvním kole dokonce vedl. Poté ovšem musel spolu s Janiecem a Albacetem absolvovat nedobrovolně průjezd boxovou uličkou a nakonec skončil osmý. „Alespoň, že jsem porazil Janieca a udělal nějaké body do týmové soutěže,“ prohlásil Chris v depu.
Výsledky
Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body
David Vršecký 2 1 4 27
Chris Levett 8 7 8 7
David má po sobotě na svém kontě 287 bodů, před posledním dnem šampionátu je čtvrtý. Chris Levett má 118 bodů, což stačí na průběžné osmé místo.
Buggyra