Vyhledávání

Drama v ruském Smolensku s nepříliš šťastným koncem pro Buggyru

Drama v ruském Smolensku s nepříliš šťastným koncem pro Buggyru

Evropský pohár tahačů 2010

Smolensk (6.8. – 8.8.2010)

Pátek

Nakonec až mimořádné zasedání FIA rozhodlo večer o tom, že se ve Smolensku, do kterého dorazilo třináct tahačů, bude bojovat o mistrovské body. „Počasí nádherné, okruh na první pohled dokonalý. Ale pak už jen problémy,“ popisoval své úvodní dojmy ze čtvrtka sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda. „Na okruhu chybí jedna vrstva povrchu, svodidla a světelná signalizace. V blízkosti závodní dráhy zejí půlmetrové díry…“

V pátku se ovšem jako mávnutím kouzelného proutku objevila svodidla a světelná signalizace. „Jsem rád, že se pojede. Okruh je hodně technický, plný krátkých akcelerací. To by nám mohlo vyhovovat,“ řekl David Vršecký.

Sobota

Měřený trénink

Nutno říci, že slova a vyhovujícím okruhu se začala naplňovat hned ve volných trénincích. V prvním nestačil David jen na Albaceteho, ve druhém zajel po problémech s brzdami nakonec pátý čas.

V jedenáct hodin dopoledne vyrazili truckeři na start měřeného tréninku. Hned v jeho začátku si pojistil David super pole osmým časem. Mezi desítku nejrychlejších se pak ke všeobecnému překvapení probil při své premiéře v kabině Buggyry Michail Konovalov.

Radost v depu Buggyry dále pokračovala. V super pole totiž zajel David třetí nejrychlejší čas a zaznamenal tak svůj nejlepší tréninkový výkon od Misana. Nad jeho možnosti se ukázaly být pouze „letící“ MAN pilotované dvojicí Albacete-Levett. „Ztráta na Antonia je docela velká. Na druhé straně jsem nechal za sebou oba Renaulty, takže mám ze sebe i z auta dobrý pocit. Nebýt problémů s převodovkou, mohlo to být ještě lepší,“ tvrdil David Vršecký po dojezdu.

Miki Konovalov zářil spokojeností. „Před závodem jsem tajně myslel na nějaký ten bodík. Právě jsem udělal první, dosti důležitý krok.“

Cup Race 1

Velká spokojenost panovala v depu Buggyry i na konci pohárového závodu. David Vršecký dojel za Albacetem a Hahnem třetí, Miki Konovalov vybojoval dva body za deváté místo.

Start přitom Davidovi zrovna nevyšel. „Musel jsem jít kvůli Albacetemu na brzdy, čehož využil Hahn a dostal se přede mě,“ popisoval Vršecký úvod závodu. V nájezdu do třetího kola byl ale již třetí. „Levett je rychlý, okruh ve Smolensku je ale hodně o zkušenostech. Chris udělal dvě chyby a za ty se platí.“

V závěru pak David mocně dotíral na druhé místo Jochena Hahna, na své konto si připsal dokonce vůbec nejrychlejší kolo. Němec však těsné vítězství uhájil. „Smolensk je hodně technickým okruhem a na takových se těžko předjíždí. Každopádně jsem rád, že se ukázalo, že poháry z Nürburgring nebyl dílem náhody.“

Michail Konovalov startoval do závodu z desáté pozice, nakonec si na své konto připsal cenný skalp Janieca, tedy jezdce, který letos okusil, jak chutnají stupně vítězů. „Mám dva body a jsem hodně spokojený. Děkuji Buggyře a fantastickým divákům,“ řekl domácí trucker po dojezdu.

Cup Race 2

Na rozdíl od pohárového závodu David fantasticky odstartoval, při nájezdu do druhého kola byl druhý za Bösigerem. Poté ovšem došlo mezi oběma jezdci ke kolizi, mistr Evropy se tak ocitl na osmém místě. „Nemá cenu řešit, kdo za co mohl. Prostě jste se o sebe nějak zahákli a bylo to. Možná jsem mohl s útokem, kolo počkat. Jet s Östreichem a Hahnem v zádech ale není jednoduché,“ popisoval David úvod závodu. Nakonec dojel pátý. „Jsem spokojený. Mám jeden pohár a dva nejrychlejší časy na kolo v bodovaných závodech. Auto je rychlé, těším se na neděli.“

Spokojený byl i Miki Konovalov, který si poradil s krajanem Lvovem a nakonec dojel na senzačním sedmém místě.

Výsledky

Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body

David Vršecký 3 3 5 18

Michail Konovalov 10 9 7 6



Neděle
Měřený trénink

Druhým dnem závodního víkendu ve Smolensku vstoupil evropský šampionát tahačů do své druhé poloviny. Její úvod mohl začít pro Buggyru stěží lépe. David Vršecký prolomil tréninkové prokletí a vůbec poprvé se letos radoval z vítězství v měřeném tréninku.

Přitom v první polovině „měřáku“ to rozhodně nevypadalo na prolomení neradostné bilance. David byl dlouho na desátém místě, v depu pak rozpačitě sledovali časy jedenáctého Blaise. Těsně před koncem úvodní části za to ovšem David vzal, výsledkem jeho snažení byl druhý nejrychlejší čas za Bösigerem. „Vzhledem k super pole umožňuje první část tréninku taktické hrátky. Tentokrát nám to vyšlo, pokud jsem snad někomu pocuchal nervy, omlouvám se,“ smál se David v cíli.

V té chvíli již totiž věděl, že super pole proměnil v one man show. Hned v prvním kole totiž zajel čas 1:54,437 min, takže Bösiger s Albacetem neměli šanci. „Mám obrovskou radost. Potvrdilo se to, co jsem říkal od příjezdu do Ruska. Tento okruh nám maximálně vyhovuje, podařilo se nám ideálně nastavit auto,“ nešetřil Vršecký superlativy po dojezdu.

Těšit se mohl i Michail Konovalov, který pronikl do super pole a nakonec dojel desátý.

Cup Race 1

Vršeckého úspěšná ruská mise pokračuje. V pohárovém závodě dojel David, na své konto si připsal 15 bodů, čímž zaznamenal největší letošní jednorázový zisk. A jak poznamenal hned po závodu, první pohárové vítězství této sezóny si šetří pro domácí publikum v Mostě.

Závod přinesl velmi zajímavou podívanou. V jeho úvodu Albacete s Hahnem ulili start, David se propadl na třetí místo. Adekvátní reakce ze strany traťových komisařů se ovšem nedočkal, neboť Bösigerův nepojízdný Renault zatarasil po střetu s Lvovem okruh. Pořadatelé vytáhli červenou vlajku a startovalo se znova. A protože pořadí na startu určují výsledky měřeného tréninku, Bösiger zázračně uvedl svůj vůz do chodu.

Při druhém startu to vzali Albacete s Hahnem jako přes kopírák. S tím rozdílem, že tentokrát musel Španěl projet boxovou uličkou. „Abych pravdu řekl, moc Antonia nechápu. Jako vedoucí muž celého pole jsem si přepečlivě hlídal startovní rychlost. Najednou padla zelená a byl rázem o délku přede mnou. A ještě za sebou vyvezl Jochena,“ glosoval David po dojezdu. Po zbytek závodu pak stahoval náskok Hahna, se kterým prohrál nakonec o pouhé čtyři destiny. „Nedá se nic dělat. Takový je život. Každopádně mám ze závodu velmi dobrý pocit.

Spokojeně vypadal i Mike Konovalov, který si vyjel další bod za desáté místo.

Cup Race 2

Drama s nepříliš šťastným koncem pro Buggyru. Přitom ještě v šestém kole to vypadalo na další bednu Davida Vršeckého. Po předjetí Markuse Östreicha se totiž dostal na třetí místo. V dalším kole ovšem přišel atak německého jezdce. „Některé lidi nechápu. V tomto případě se jedná o Markuse Östreicha. Normálně mě vytlačil z okruhu. Nemíním to více komentovat, za to mi lidé, kteří uplatňují tento způsob „závodění“, prostě nestojí,“ řekl David po dojezdu.

Ani po střetu s Östreichem ovšem náš jezdec nerezignoval, po deseti kolech byl opět čtvrtý. V okamžiku, kdy se chystal k předjetí Adama Lacka, však přišla rána. Její příčinou byl prasklý brzdový válec. Následoval propad na osmé místo. „Hodně bláznivý závod s podivným koncem. Nedá se nic dělat. Se svým vystoupením ve Smolensku jsem spokojený, tolik bodů jsem ještě letos neudělal. Úvod do druhé poloviny sezóny nám vyšel, těšíme se do Mostu,“ prohlásil David na improvizované tiskovce.

Michail Konovalov bral za deváté místo dva body.

Výsledky

Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body

David Vršecký 1 2 8 18

Michail Konovalov 10 10 9 3

Stav Evropského poháru tahačů po závodě ve Smolensku

1. Albacete (Španělsko/MAN) 225, 2. Hahn (Německo/MAN) 95, 3. Bösiger (Švýcarsko/Renault) 176, 4. Vršecký (Česko/Buggyra) 148,
5.Östreich (Německo/Renault) 125, 6. Levett (Anglie/MAN) 113, 7. Lacko (Česko/MAN) 84


Buggyra

 

Fotogalerie

Truck Grand Prix Nurburgring 2010, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4 5 6 7

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu