Evropský pohár tahačů 2009 odstartoval. V sobotu v Assenu David Vršecký stříbrný a zlatý !!
Evropský pohár tahačů 2009
Sobota
Měřený trénink
Po dvojici pátečních volných tréninků a ranním warm upu byla měřená dvacetiminutovka první skutečně ostrou prověrkou jezdců a jednotlivých týmů. Nejlépe odstartoval David Vršecký, jeho čas ovšem ještě v prvním kole překonal Antonio Albacete. „Nejel jsem úplně na hraně, přece jen startuji s úplně novým vozem, kromě toho jsem tak trochu testoval pneumatiky, které postupem času odcházely,“ řekl po tréninku Vršecký, který si na startu zajistil místo v první řadě vedle Albaceteho. „Ve srovnání s ranním warm upem jsem zajel čas o více, než sekundu rychlejší, takže rezervy tady nepochybně jsou.“
Markus Bösiger skončil po drobnější jezdecké chybě ve druhém kole třetí, věren své nepříliš sdílné povaze komentoval svůj výkon vcelku lakonicky: „Auto jelo podle mých představ a chybami se člověk učí. Ve druhé řadě budu startovat vedle Jochena Hahna, budu muset dávat hodně velký pozor.“
Pohárový závod 1
Úvodní vítězství v novém ročníku EP tahačů si na své konto připsal Antonio Albacete, který zvítězil s velkým náskokem systémem start-cíl před Buggyrami Vršeckého s Bösigera. Úřadující mistr Evropy však v této souvislosti odmítá hovořit o debaklu. „Antonio je dvojnásobný mistr Evropy a jel skvěle. Po dvou kolech jsem konstatoval, že bych se jeho MAN sice dokázal dotáhnout, k vítězství by to ale s největší pravděpodobností nevedlo,“prohlásil Vršecký po dojezdu s tím, že se na jeho výkonu podepsala i velká neznámá v podobě druhého pohárového závodu, ve kterém si osm nejlepších jezdců prohodí místa na startovním roštu. „Měl jsem jistotu patnácti bodů, takže jsem šetřil auto i pneumatiky. V dalším závodě pojedeme ze čtvrté řady. Více než o absolutní rychlosti to bude o akceleraci. Uvidíme.“
Markus Bösiger bojoval s technickými problémy, po odpadnutí Jochena Hahna na konci druhého kola si v poklidu dojel pro třetí místo. „Prohlédl jsem si pěkně trať, měl jsem dokonce čas na experimenty při průjezdech zatáčkami. Člověk nikdy neví, kdy se mu to může hodit.“ Markusova vcelku dobrá nálada byla záhy přerušena rozhodnutím jury a desetisekundové penalizaci, po které se propadl na páté místo. „Dostat penalizaci v takovém závodě je k vzteku. Mimochodem, totéž mě potkalo loni v Barceloně. V této chvíli nemá cenu nic řešit, musím se soustředit na další závod.“
Pohárový závod 2
Pokud bylo cílem FIA zdramatizovat již tak dramatické závody, tento záměr podle vítěze historicky prvního závodu, před jehož začátkem si jezdci na prvních osmi místech prohodili místa, Davida Vršeckého alespoň v Assenu stoprocentně vyšel. „Pokud si dobře pamatuji, ze čtvrté řady jsem startoval naposled do závodu před dvěma lety v Albacete a nakonec vyhrál. Letos to ale byla velká dřina,“ řekl David bezprostředně po dojezdu. Úvod druhého, poloviční porcí bodů oceněného závodu mu vyšel skvěle. Na startu využil zaváhání Bösigera, pak se dostal před oba Renaulty Vojtíška s Altenstrasserem, aby ve třetím kole „pozřel“ před ním z první řady startující dvojici Oliver – Allgauer.
„Ve chvíli, kdy jsem si řekl, že si na chvíli orazím, se za mnou najednou objevil Antonio Albacete. Podle stylu jízdy jsem pochopil, že chce vyhrát.“
Zbytek závodu tak mohli diváci sledovat strhující česko-španělský závod, ze kterého nakonec po brilantní taktické jízdě vyšel vítězně obhájce titulu. „Ale smekám před Antoniem a celým týmem. V zimní pauze připravili skvělé auto, dlouho jsem neviděl jet Antonia tak dobře,“ potvrdil David, který ztrácí po prvním dnu na vedoucího Španěla čtyři body.
Druhý jezdec na Buggyře Markus Bösiger dojel třetí. V cíli přiznal svou chybu na startu, nicméně vzápětí prohlásil, že Vršecký s Albacetem byli dnes stejně nad jeho síly. „Šampionát je naštěstí hodně dlouhý, věřím ve změny k lepšímu. Třeba už zítra.“
Výsledky
Měřený trénink Pohárový závod č.1 Pohárový závod č.2 Body
David Vršecký 2 2 1 25
Markus Bösiger 3 5 3 16
Buggyra