FIA ocenila nejlepší truckery i tým MKR Technology
Le Mans – Nejlepší truckeři uplynulé sezóny Mistrovství Evropy závodních tahačů slavnostně převzali své ceny. Zástupci FIA je opět předávali, stejně jako v posledních dvou letech, přímo na okruhu ve francouzském Le Mans. A za tu dobu vždy vítězný pohár přebíral pouze německý jezdec Jochen Hahn, který letos zkompletoval zlatý hattrick. Přestože tentokrát žádný zástupce českých stájí na konečné pódium v individuální soutěži nedosáhl, tým MKR Technology přebíral bronz v tzv. Poháru konstruktérů.
"Už čtyři sezóny, co jsme v soutěži, netoužíme po ničem jiném než po samotném titulu. Nechceme si klást nižší cíle, především po předchozím zisku stříbra a dvou bronzů. Letos jsme ale zažili jednu z nejtěžších sezón vůbec. Musíme uznat, že konkurence byla lepší. Její náskok ve vývoji je znát, ale strašně rádi bychom ho dohnali a udělali šampionát zajímavější," řekl šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
Také letos bitvu o celkové prvenství svedli jen dva muži – Němec Jochen Hahn a Španěl Antonio Albacete. Oba jezdící na MANech. Až do závěrečného víkendu v Le Mans nebylo o šampionovi rozhodnuto. Truckracingový svět na něj čekal doslova až do posledního závodu. Španěl byl v čele šampionátu od čtvrtého víkendu v rakouském Red Bull Ringu. Do závěrečné desáté zastávky vstupoval s jedenáctibodovým náskokem, ale svoji výhodu zužitkovat nedokázal a v celkovém součtu mu na Hahna pak pět chybělo. Hahn se tak stal první pilotem v novodobé historii, kterému se podařilo zvítězit tři sezóny po sobě. "Jochenovi moc blahopřejeme, ale nechtělo by to už změnu?" usmál se s otázkou pilot severočeské stáje MKR Technology Adam Lacko.
Albacete má letos smůlu dvojí. Evropský titul mi na poslední chvíli sebral Hahn a po letech kralování ho z trůnu španělského šampiona sesadil Adam Lacko, který se stal prvním nešpanělským mistrem. Rodák z Čeladné si ale přál poskočit výše i v evropském šampionátu, kde v posledních dvou letech skončil vždy třetí. Tentokrát "své" místo musel pustit ve prospěch někdejšího týmového kolegy Markuse Oestreicha.
Velký boj se svedl o nepopulární "brambory". Také poslední víkend rozhodl, že patřit budou maďarskému pilotovi Norbertu Kissovi, přestože do boje o něj vstupoval za nerozhodného stavu s českým jezdcem Davidem Vršeckým. Vršeckého se ale poslední tři roky drží pátá příčka a osudnou se mu stala i po této sezóně. Pilot roudnické Buggyry tím odstartoval severočeské příčky. Za ním na šestém místě je totiž Adam Lacko a ihned následuje stájový kolega Markus Bösiger. Osmá pozice letos patří Finu Miku Makinenovi, devátá Němci René Reinertovi a elitní desítku uzavírá talentovaný, teprve sedmnáctiletý, maďarský mladík Benedek Major. "Benedek je velkým objevem truckracingu a určitě nejen já mu předpovídám velkou budoucnost," podotkl pilot MKR Technology Markus Bösiger.
Další z Čechů, nestárnoucí Frankie Vojtíšek, letos dojel dvanáctý.
Týmovou soutěž, která je dle vzoru Formule 1 označována jako "Pohár konstruktérů", ovládla dvojice Albacete-Oestreich z Truck Sport Lutz Bernau. Stříbro patří Hahnovi s Makinenem z Castrol Team Hahn Racing a bronz si vyjela severočeská sestava Adam Lacko s Markusem Bösigerem z MKR Technology.
Mistrovství Evropy závodních tahačů 2013 - celkově:
1. Jochen Hahn (GER/MAN) Castrol Team Hahn Racing 417
2. Antonio Albacete (ESP/MAN) Equipo Cepsa 412
3. Markus Oestreich (GER/MAN) Truck Sport Lutz Bernau 316
4. Norbert Kiss (HUN/MAN) Oxxo Truck Race Team 301
5. David Vršecký (CZE/Freightliner) Buggyra 294
6. Adam Lacko (CZE/Renault) MKR Technology 227
7. Markus Bösiger (SUI/Renault) MKR Technology 201
12. Frankie Vojtíšek (CZE/MAN) Frankie Truck Racing Team 32
Mistrovství Evropy závodních tahačů 2013 - týmová soutěž:
1. Truck Sport Lutz Bernau (Albacete/Oestreich) - MAN 777
2. Castrol Team Hahn Racing (Hahn/Mäkinen) - MAN 630
3. MKR Technology (Lacko/Bösiger) – Renault Trucks 503
4. OXXO Energy Truck Race Team (Kiss/Major) - MAN 457
5. Team Blaise Janiec (Blaise/Janiec) – Renault Trucks 168