Jezdci Buggyry budou na jednom z nejslavnějších světových okruhů obhajovat svá loňská vítězství
Truckery nyní čeká vrchol : GP na německém Nürburgringu
GP Nürburgring (Německo) – 12.-13. července 2008
Vše pro úspěch!
Po závodě v Nogaru čeká na nejrychlejší truckery starého kontinentu poněkud prodloužený víkend (program je zahájen již ve čtvrtek, v pátek je na řadě měřený trénink) na německém Nürburgringu. Jezdci týmu Buggyra International Racing System Markus Bösiger a David Vršecký budou na jednom z nejslavnějších světových okruhů obhajovat svá loňská vítězství.
David má navíc šanci stát se po dlouhých letech prvním českým jezdcem, který přijede na sklonku srpna do Mostu jako vedoucí muž průběžného pořadí. „Zní to hodně lákavě a udělám pro úspěch všechno,“ tvrdí Vršecký, který se navíc může pyšnit tím, že jako vůbec jediný jezdec truckové historie dokázal vyhrát na legendárním okruhu závody tříd RT a SRT.
„Vedu před Antoniem o dva body, což není na první pohled hodně, ale pokud bych měl stejný náskok i po Jaramě, vůbec bych se nezlobil,“ potvrdil v evidentně dobrém rozmaru se nacházející Vršecký, který se usadil v čele šampionátu již po prvním podniku v Barceloně. „Máme důvod si věřit. Buggyra vyhrála pět z osmi dosavadních pohárových závodů, dvakrát jsme slavili double. Teď to chce jen trochu štěstí.“
To bude potřebovat v Německu především úřadující šampión Markus Bösiger. Po kvalifikační kolizi s Bellocem (Albacete) a nedokončení závodu v Nogaru je švýcarský jezdec třetí, na vedoucího Vršeckého ztrácí 20 bodů, na druhého Albaceteho o dva body méně.
„Loni jsem vedl celý šampionát, teď budu útočit ze třetí pozice. A když se dva perou, třetí se většinou směje,“ tvrdí mistr Evropy 2008, který v Nogaru vybojoval jubilejní třicáté vítězství Buggyry ve třídě Race Truck. Celkem se letos radoval již třikrát. „Nemá cenu si lámat hlavu nad tím, co se stalo v neděli v Nogaru. Je před námi ještě pět závodů, ve hře je spousta bodů. Boj o titul zůstává stále otevřený.“
V této souvislosti se v zákulisí spekuluje nad tím, zda-li vedení týmu neuplatní vzhledem k vývoji šampionátu týmovou strategii. Podle manažera Jana Kalivody se jedná o poněkud utopickou vizi.
„Tým Antonia Albaceteho loni velmi umně rozehrál hru, která byla postavena právě na neexistující týmové strategii. Jejich obvinění sice postrádala jakoukoli logiku, nicméně dopadlo to tak, že za sebemenší kolizi Davida s Antoniem byl automaticky potrestán i Markus. Letos nehodláme nic takového dopustit,“ prohlásil Jan Kalivoda s tím, že proti podobnému scénáři jsou i obchodní zájmy týmu.
“David s Markusem „vozí“ na svých autech rozdílné sponzory. Nedovedu si představit, že bych přišel za některým z nich s tím, že jsme museli jednoho z jezdců přibrzdit, protože potřebujeme, aby vyhrál ten druhý. Kromě toho zákulisní machinace poškozují image truckracingu a náš pohled na sport je poněkud komplexnější.“
Na rozdíl od předchozích podniků letošního EP se na obou závodních speciálech měnily pouze plasty. Jak totiž ukázala prohlídka v roudnickém BTC, všechny důležité součásti vozu jsou po Nogaru ve stoprocentním stavu. Technický problém, který stál Markuse Bösigera vítězství v nedělním Nogaru byl vyřešen ještě ve Francii.
„Jednalo se o banální, tudíž prakticky nepředvídatelnou závadu, která se vyskytne možná jednou za pět sezón. Markus měl prostě nehoráznou smůlu,“ potvrdil technický ředitel Mario Kress. „Před Nogarem jsme deklarovali další zrychlení Buggyry, což se v samotném závodě potvrdilo. Na Nürburgringu budeme taky hodně rychlí.
Na druhé straně jsem si jist, že v Equipo Cepsa rovněž nezaháleli. Vzhledem k výkonnosti jezdců i vozu zatím dokázali vytěžit z minima maximum. Na kombinaci šťastných náhod nelze spoléhat donekonečna.“
Vzhledem k roztažení závodního „megavíkendu“ do čtyřech dnů vyrazili mechanici na okruh již v pondělí 7. července. Spěchu se nelze divit, vedle mistrovských bodů se bude na Nürburgringu bojovat rovněž o kontrakty na příští sezónu. Přesun tak připomíná malé manévry.
„Na rozdíl od předchozích závodů na Nürburgringu rozšíříme depo o velký stan. Očekáváme hojnou účast zástupců společnosti LuK, která je naším největším zahraničním partnerem. Na okruh dorazí rovněž sponzoři Markuse Bösigera. Ve Švýcarsku se prakticky žádné závody nekonají, Nürburgring pro ně proto představuje ideální marketingovou platformu,“ potvrdil týmový manažer Jan Kalivoda.
EP tahačů 2008 po posledním závodu - jezdci
Jezdec Značka Body
David Vršecký (Česko) Buggyra 182
Antonio Albacete (Španělsko) MAN 180
Markus Bösiger (Švýcarsko) Buggyra 162
Jochen Hahn (Německo) MAN 125
Jean P. Belloc (Francie) MAN 116
EP tahačů 2008 po posledním závodu – týmy
Značka Jezdci Body
Buggyra Bösiger – Vršecký 377
MAN Belloc – Hahn 296
Renault Vojtíšek – Altenstrasser 210
Mercedes Horne – Bermejo 103
Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch
PR