Le Mans 2009 : David Vršecký v sobotu zlatý a bronzový, zvyšuje náskok
Evropský pohár tahačů – Le Mans 2009
Sobota
Měřený trénink
Hned své úvodní vystoupení v Le Mans proměnil David v mimořádně důležité vítězství, když vybojoval před Albacetem a Bösigerem další pole position.
Nutno však říci, že se rozhodně nejednalo o vítězství z kategorie snadných. Po prvním kole ztrácel David na Albaceteho přes dvě sekundy, jeho stájový druh Bösiger byl až šestý. Hned v dalším kole však truckeři na Buggyrách přitlačili na pilu. Vršecký šel do čela s náskokem sedmi setin před Albacetem, Markus se posunul na třetí místo. „Když mi hlásili z depa čas, byl jsem si takřka stoprocentně jistý, že trénink vyhraji. Zbytek času jsem se proto věnoval chování pneumatik,“ prozradil David v depu. Jeho předpověď se nakonec vyplnila, přestože Albacete v posledním kole stáhnul jeho náskok na dvě desetiny.
Se třetím nejrychlejším časem byl nakonec spokojený i Markus Bösiger. „Jochen Hahn skončil až pátý, doufám, že stáhnu nějaký ten bod z jeho náskoku.“
Cup Race 1
Do úvodního pohárového závodu šel David velmi obezřetně. „Nemusím první zatáčku. Před dvěma lety nás tady v sobotu vyškolil Antonio, v neděli hned po startu sešrotovali Markuse,“ prohlásil David těsně před startem. Ten však zvládl obdivuhodně, k vedoucí pozici mu však dopomohlo i Antoniovo „zahrabání“ na startu. Zbytek závodu se nesl ve znamení tradičního souboje Vršecký – Albacete.
A David v něm slavil tradiční vítězství. „Před týdnem mě Antonio v Zolderu předjel, musel jsem ho proto uvést do reality. Musím ale přiznat, že dokáže vytvořit na jezdce jedoucího před ním velký tlak.“
Důvody ke spokojenosti měl i Markus Bösiger. Po delší době se probojoval na stupně, kromě toho stáhnul náskok třetího Hahna o dva body. Nejvíce byl ale švýcarský jezdec spokojený s vítězstvím stájového druha. „David podal bezchybný výkon, má skvělou formu. Jen tak dál.“
Cup Race 2
Před poslední jízdou závodního víkendu se David ocitl v obložení jezdců MAN, čemuž odpovídala i stanovaná taktika. „Hlavní je vyhnout se i náznaku kolize a dojet na bodech. Na začátku nemá cenu spěchat,“ prozradil těsně před začátkem závodu sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda.
David splnil taktické pochyby bezezbytku. Postupně se propracovával závodním polem, dvě kola před koncem byl třetí za Jochenem Hahnem. Ten se však ukázal být nad jeho síly. „Škoda, že se nejelo o kolo více. Jezdecky jsem na Jochena určitě měl. I když nevím, jestli bych k případnému předjížděcímu manévru dostal svolení,“ řekl David po závodě a vzápětí svá slova vysvětlil. „Jochen umí zajet v Le Mans skvěle, loni tady vyhrál. Dnes vedl, ale když se za něj dostal Antonio, nepochopitelně zvolnil a nechal se předjet. Pak najednou zrychlil. Nevím, co si mám o tom myslet. Nicméně vedu o tři body a jsem proto spokojený.“
Méně důvodů ke spokojenosti měl Markus Bösiger. Přes veškerou snahu se nedokázal včas vypořádat s Levettem, nakonec skončil šestý.
Výsledky
Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body
David Vršecký 1 1 3 28
Markus Bösiger 3 3 6 17
Stav EP tahačů po sobotě
1. Vršecký (Česko/Buggyra) 411, 2. Albacete (Španělsko/MAN) 408,
3. Hahn (Německo/MAN) 298, 4. Bösiger (Švýcarsko/Buggyra) 285
Pohár konstruktérů
1. Buggyra (Bösiger-Vršecký) 789, 2. MAN/Hahn (Hahn-Szóbi) 526,
3. Renault (Altenstrasser – Vojtíšek) 413, 4. MAN/Bernau (Levett – Lacheze) 198
Buggyra