Mimořádný náboj má závod v Nogaru zejména pro Davida Vršeckého
GP Nogaro ( Francie) – 19. - 21 . června 200 9
Vršecký hodlá porušit tradici
Již čtvrtým podnikem pokračuje tento víkend letošní Evropský pohár tahačů. Po Assenu, Misanu a Albacete se nejrychlejší truckeři starého kontinentu sejdou na okruhu ve francouzském Nogaru. Cíle Davida Vršeckého a Markuse Bösigera jsou před závodem v podhůří Pyrenejí jasné. Pokud možno co největší snížení náskoku Antonia Albaceteho v čele šampionátu a upevnění suverénní pozice v Poháru konstruktérů.
David touží po vítězství!
Mimořádný náboj má závod v Nogaru zejména pro Davida Vršeckého. Přestože na tomto extrémně technicky náročném okruhu slavil v roce 2002 své vůbec první umístění na stupních vítězů, je Nogaro spolu s Jaramou jediným okruhem, na kterém se doposud neradoval z vítězství. „Vyhrát v Jaramě je pro jezdce na Buggyře prakticky nemožné, ale v Nogaru už to musí konečně vyjít,“ řekl David, který si v loňské sezóně odvezl z tohoto závodu poháry za dvě druhá místa. Letos však jeho přípravu komplikovaly zdravotní potíže. Úřadujícího mistra Evropy totiž na několik dní sklátila chřipka. Jak se posléze ukázalo, naštěstí nikoli prasečí. „Jedu do Nogara s tím, že vyhraji. Pokud chci obhájit titul, nic jiného mi ostatně ani nezbývá.“
Stájový druh Markus Bösiger dokázal na rozdíl od Davida ve dvou předchozích ročnících v Nogaru vyhrát po jedné jízdě. Loni dokonce šahal po 60 bodech, o maximální možný zisk ho ovšem připravila banální porucha elektroniky v polovině závodu. „Chce se mi věřit, že s nedělním martýriem v Albacete skončily problémy s nastavením vozu. Poslední víkend jsem strávil v pohodě na kole a před Nogarem se cítím velmi dobře. Souhlasím s Davidem v tom, že je potřeba vyhrávat a bodovat. Loni jsem se přesvědčil, jak těžké je stahovat v závěr náskok, který naroste přes dvacet bodů.“
Testování v Albacete
Díky diplomatickým schopnostem Mario Kresse, strávili oba jezdci pondělí po závodním víkendu na okruhu testováním. Spolu s mechaniky se pracovalo především na nastavení podvozku. Mimořádnou aktivitu vyvíjel v tomto směru především Markus Bösiger. „Včera jsem byl po úvodní jízdě poprvé po dobu svého působení v Buggyře nešťastný,“ vysvětloval po testovacím dni. „Je deprimující, když člověk vidí, že všichni dřou do úmoru, ale odpovídající výsledky se nedostavují. Závodění je někdy o maličkostech. Pevně doufám, že jsme dnes na maličkost, která nám komplikovala život, přišli.“
David Vršecký, který i přes předchozí dvě vítězství v letech 2005 a 2007 považuje Albacete za okruh nepříliš oblíbený, si výsledky testovacího dne rovněž pochvaloval. „Vím, že ztrácím na Antonia něco přes třicet bodů, ale v současné době to neřeším. Jsou před námi okruhy na Nürburgringu, Barceloně, Zolderu, na kterých se nám vždycky dařilo,“ komentoval mistr Evropy aktuální truckové dění. „Data vypadají dobře, kromě toho se nám daří v závodech s hendikepem, ve kterých rozhoduje zrychlení a síla. Uvidíme v Nogaru.“
Logistický oříšek
O tom, že se závod v Nogaru těší ze strany managementu neobyčejné pozornosti, vypovídá i změna logistického přesunu. Vzápětí po testování v Albacete vyrazila směr Roudnice nad Labem dvojice Čaněk – Zahálka s motory obou speciálů. „Máme zhruba tři sta kilometrů od Nogara logistický sklad s náhradními díly, po testování jsme se ale rozhodli pro komplikovanější, finančně náročnější, ale doufejme, že účinnější variantu,“ potvrdil šéf logistiky Petr Marek, který ovšem odmítl prozradit důvod návratu obou mechaniků.
Tím ovšem logistické šachy ani zdaleka neskončily. Zbytek mechaniků vyrazil stejně, jako v předchozích sezónách z Albacete do Nogara. Na okruhu „zaparkoval“ soupravy s oběma speciály a na rozdíl od předchozích let se pronajatým vozem vrátil zpět do Roudnice. „Celý víkend jsme v Buggyra Technology Centra pracovali na motorech. Dnes si kluci odpočinou, v průběhu zítřka vyrazí do Nogara. Na pátek totiž organizátoři naplánovali press day,“ potvrdil v pondělí Petr Marek.
EP tahačů 2009 po posledním závodu - jezdci
Jezdec Značka Body
Antonio Albacete (Španělsko) MAN 159
Markus Bösiger (Švýcarsko) Buggyra 128
David Vršecký (Česko) Buggyra 125
Jochen Hahn (Německo) MAN 72
Egon Allgauer (Rakousko) MAN 65
Markus Altenstrasser (Rakousko) Renault 64
EP tahačů 2009 po posledním závodu – týmy
Značka Jezdci Body
Buggyra Bösiger – Vršecký 289
Renault Vojtíšek – Altenstrasser 190
MAN Szobi – Hahn 169
Buggyra