Míra Martinec k druhé půlce Dakaru. Již opět zpět v Maďarsku
Jaká byla 6. etapa ...Vážení přátelé rallye a našeho týmu,
opět vás zdravím z Tihany, kde jsme ubytovaní a kde momentálně už máme siestu a já klid na psaní zpráv. Dnešní den byl naprosto pohodový (konečně už taky …). Jeli jsme podruhé stejnou etapu a věděli jsme tím pádem do čeho jdeme a také jak musíme jet, abychom s brzdami nedopadli jako včera.
A musím říct, že všechno klaplo z našeho pohledu na jedničku. André byl nucen opustit svůj oblíbený jízdní styl levá noha na brzdě pravá na plynu, čímž nejen, že nám neshořely brzdy, ale dokonce jsme zajeli i lepší čas. Auto drželo skvěle a etapa nám rychle uběhla. Jediné, co jsme zaznamenali během jízdy, byly vadnoucí tlumiče na přední nápravě, a proto jsme je v cíli s Petrem na zítřejší poslední etapu vyměnili. Čeká nás opět to stejné, co včera a předevčírem, ale v protisměru.
Opět chci dnes poděkovat všem českým fanouškům, kterých je na trati bezkonkurenčně nejvíc. Každou chvíli někde vlaje česká vlajka a u ní mohutně skandují naši krajani. Je to paráda! Napadla mě jedna věc – spousta vás diváků na trati fotí a já vás chci poprosit – až přijedete zpátky a budete si číst tyto řádky, podělte se s námi prosím o své fotky a pošlete je na adresu vzkazy@tomastomecek.cz, my z nich pak uděláme galerii pro všechny.
Míra Martinec, LRT
Míra Martinec komentuje 4. a 5. etapu
Vážení příznivci dakarské rallye a našeho týmu, opět s jednodenním výpadkem vás zdravím z Maďarska. Závodní bivak se usadil ve Veszpremu a my máme za sebou dvě ze tří speciálek, které nás ve vojenském prostoru zde v okolí města čekají. No a vzhledem k rychlému, ale dost technickému terénu máme rovněž za sebou dvě výměny brzdového obložení na přední nápravě naší tatry.
Včera jsme sem přijeli na druhou speciálku (tu první jsme absolvovali ráno na stejné trati jako v neděli, jen jsme ji jeli v protisměru) až v podvečer, takže jsme poslední z devadesáti kilometrů dojížděli už skoro za tmy. Bylo jasné, že brzdy dostaly pořádně zabrat, tak jsme je s Petrem Vodákem hned zkontrolovali. Zjistili jsme, že jsou zralé na výměnu a máme tedy na celý večer o zábavu postaráno. Skončili jsme něco po půlnoci a alespoň po cestě do hotelu jsme jim uštědřili krátký záběh.
Dnes nás čekalo 150 kilometrů, což byla včerejší etapa v protisměru plus další úsek završený zatáčkovitou technickou pasáží pro diváky. No zkrátka je Vám asi jasné, že to bylo opět o brzdách. Konkrétně u nás mi André už na 65. kilometru hlásil, že brzdy vadnou. Dalo se to čekat, protože nové neprohřáté obložení takovýto nápor nevydrží. Museli jsme tedy trošku zvolnit, daleko víc brzdit motorem a dávat větší pozor. Ve výsledku to zas tak nevadilo – jednak měli stejné problémy všechny kamiony a také víme, jak máme jet zítra, kdy nás čeká stejná etapa ještě jednou. V cíli jsme se tedy opět s Petrem pustili do výměny obložení. Bylo brzo odpoledne, takže jsme to v pohodovém tempu stihli poměrně rychle. Jiné komplikace s autem nebyly a my jsme tak dnes zažili první volnější večer.
Zítra tedy vyrážíme opět do stejné speciály, držte nám palce. Všechny Vás zdravíme a děkujeme za podporu. Speciálně zdravím všechny Pohodáře!
Míra Martinec
P.S. Ještě k videu z našeho vyřezávání stromu – pořídil jej na telefon jeden z těch rumunských kluků, kteří nám pomáhali a večer za námi přišli. Říkal mi, že ho má a já jsem mu na sebe dal kontakt. Moc jsem nevěřil, že mi jej pošle, a o to jsem raději, že se „našlo“.
Videozáznam ze záchrany tatrovky (nebo stromu?)
Vážení příznivci rallye a našeho týmu. Díky pozornosti jednoho z vás vám můžeme nabídnout velmi zajímavý odkaz. Pokud vás zajímá, jak vytáhnout strom, který "vyrostl" v kabině závodní tatry, podívejte se na video: youtube.com.
Přejeme příjemnou zábavu (nevím, jak jinak to nazvat) a za nalezení tohoto videa děkujeme "Maxmakimu".
Zuzka N., LRT
PR