Misano 2010: David Vršecký vyhrál, ale po penalizaci za rychlost bral body za 4. místo
Evropský pohár tahačů 2010
Misano
Neděle
Měřený trénink
Na úvod druhého dne závodního víkendu se začalo blýskat na lepší časy. Hned v prvním kole zajel David třetí nejrychlejší čas, který mu garantoval super pole a zajel do boxů. V souboji deseti nejrychlejších jezdců si roudnický trucker ještě o jednu příčku polepšil, když se nad jeho síly ukázal být pouze misanský suverén Bösiger. Z letošního premiérového startu v první řadě měl David vcelku pochopitelně velkou radost. „Misano je poněkud zvláštní tím, že se pole position nachází vlevo, zatímco první zatáčka je doprava. Vidím to hodně slibně,“ odhadoval David Vršecký před startem, přičemž jeho optimismus podpořilo přiblížení se ideálnímu nastavení a podstatné vylepšení trakce závodního speciálu.
Cup Race 3
Výsledky nedělního pohárového závodu lze výstižně charakterizovat slovy radost a poté zmar. Na okruhu předvedl David mimořádný výkon. Přestože se o něj hned po startu „opřel“ Bosiger, David svého loňského značkového druha dokonale vyškolil v disciplíně start do závodu a šel do čela. Přes veškerou snahu švýcarského veterána pak zvítězil systémem start cíl. „Mám radost, protože jsme v rekordně krátké době ukázali, že máme zase auto schopné vyhrávat,“ jásal Vršecký v cíli.
Za několik desítek minut ale bylo všechno jinak. Techničtí komisaři totiž na základě „měření“ GPS dospěli k názoru, že v jednom z úseků David překročil o pět kilometrů maximální povolenou rychlost 160 km/h. Vzápětí přišla desetisekundová penalizace, po které se David propadl na čtvrté místo. Týmové vedení se odmítlo k celé záležitosti vyjádřit.
Cup Race 4
Hned úvodní metry závodu s hendikepem ovšem naznačily, že se mistr Evropy nenechal velmi podivnou penalizací otrávit. Po startu šel na třetí místo za Albaceteho, který se jal stíhat vedoucího, ale evidentně pomalejšího Lacka. Po třetině závodu šel Španěl do čela, na Davida čekala povinnost dostat se před svého krajana. „Vzpomněl jsem si Barcelonu 2006, kdy přede mnou Adam úspěšně kličkoval celý závod.
Za zády jsem si vezl Hahna, takže jsem si nemohl dovolit udělat chybu. Pak byl ale Adam v jedné zatáčce dlouhý na brzdy a nebylo co řešit,“ popsal David rozhodující fázi jízdy, ve které dojel druhý. „Mohlo být lépe, ale nedá se nic dělat. I takový je truckracing. Nicméně máme spoustu dat a motivaci do dalších bojů. A o tom to je.“
Výsledky
Měřený trénink Cup Race 3 Cup Race 4 Body
David Vršecký 2 4 2 19
Stav mistrovství Evropy po závodě v Misanu: 1. Markus Bösiger (Švýcarsko/Renault) 44, 2. Jochen Hahn (Německo/MAN) 38, 3. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 30, 4. David Vršecký (Česko/Buggyra) 27, 5. Markus Östreich (Německo/Renault) 25, 6. Adam Lacko (Česko/MAN) 17
Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch
PR