Misano 2010: Ne zcela nejlepší start do sezóny pro Buggyru
Evropský pohár tahačů 2010
Misano - Sobota
Měřený trénink
Mnohonásobný král této velmi důležité dovednostní disciplíny zažil v minulosti i povedenější měřený trénink. Na druhou stranu start s novým vozem z druhé řady nelze podle jeho slov považovat za vyložený propadák. „Věděli jsme, že na autě bude hodně práce. Po prvních dvaceti minutých jsem byl druhý za Hahnem a Bösigerem, v super pole se přede mě dostal Östreich. Na druhou stranu jsem zajel rychlejší čas, než Albacete. A to vždycky potěší,“ našel David pozitivum na svém výkonu i umístění.
Cup Race 1
Zatímco v měřeném tréninku David svého největšího soka z předchozí sezóny porazil, na startu pohárového závodu vrátil Antonio Albacete svému sokovi dílčí porážku i s úroky. „Pracovali jsme na chování motoru v nízkých otáčkách a přesně o tom start je. Nepatřím mezi jezdce, kteří by si libovali v blokování těch, kteří jsou momentálně rychlejší,“ vysvětlil David situaci z úvodu. Zatímco Antonio ujížděl, musel dvojnásobný mistr Evropy svést ještě jednu prohranou bitvu s Markusem Östreichem. Nakonec skončil pátý. „Diváci alespoň viděli hezký souboj.
Z mé strany to bylo s každým kolem marnější, od poloviny závodu mi totiž začaly odcházet brzdy,“ řekl David po dojezdu. Po něm se závodním inženýrem Robinem Dolejšem debatovali ohledně nastavení závodního trucku. „Máme pro letošek povinné a hodně pomalé pneumatiky. Nějak se nemůžeme trefit do nastavení,“ konstatovali David s Robinem shodně, když i přes nevalný výsledek neopomenuli zdůraznit jeden klad. „S motorem panuje absolutní spokojenost. Postupem času bude lépe.“
Cup Race 2
Závod, který trval pouhá dvě kola, aby byl nakonec definitivně zrušen, „ovládla“ dvojice Östreich – Albacete. Německý jezdec totiž „oslavil“ svůj první závod s hendikepem velmi stylově, když trefil Albaceteho. Španělův truck vzápětí narazil do Vršeckého Buggyry. David se propadl na dvanácté místo. A pak byl závod zrušen. „Bylo nám řečeno, že z Albaceteho vozu vytekl skoro veškerý obsah a proto je nutno závod předčasně ukončit. V 18.00 hod. totiž mají na okruhu, padla a do té doby není možné uvést trať do normálního stavu,“ vysvětlil týmový manažer Jan Kalivoda.
„Dostal jsem od Antonia ránu, ale řekl bych, že v tom byl nevině. Jinak zrušení závodu nechci komentovat. Zajímalo by mě ale, jak by se všechno vyvíjelo, kdyby se vůz Albaceteho nacházel v pojízdném stavu,“ komentoval aktuální dění David Vršecký.
Výsledky
Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body
David Vršecký 4 5 - 8
Stav mistrovství Evropy po sobotě: 1. Markus Bösiger (Švýcarsko/Renault) 20, 2. Jochen Hahn (Německo/MAN) 15, 3. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 12, 4. Markus Östreich (Německo/Renault) 10, 5. David Vršecký (Česko/Buggyra) 8, 6. Adam Lacko (Česko/MAN) 6
Buggyra