Modrá fantazie na závodě roku na Nurburgringu! Zlato a stříbro !!
Místo konání: Nurburgring (11. 7 – 13.7. 2008)
Pátek
Po dvou měřených trénincích, ve kterých si vedli nejlépe Boesiger s Vršeckým bylo odpoledne ve znamení měřeného tréninku. V něm si vedl nejlépe Markus Boesiger. Úřadující mistr Evropy rozhodl o svém postavení v první řadě sobotní kvalifikace hned v úvodu. Svůj čas posléze ještě vylepšil. O suverenitě švýcarského jezdce hovoří velmi výmluvně náskok na druhého Albaceteho, který činil více než sekundu.
David Vršecký zažil podstatně dramatičtější měřený trénink. Hned ve druhém „zabezpečovacím“ kole zajel třetí nejlepší čas. Očekávaný útok na lepší pozice se ovšem nakonec nekonal, zhruba v polovině tréninku totiž zkolabovala elektronika jeho speciálu. Při cestě do depa se David dozvěděl o tom, že se před něj dostal překvapivě Rakušan Altenstrasser. Ten byl však posléze diskvalifikován za překročení maximální povolené rychlosti 160 km/h.
Sobota
Umístění jezdců týmu Buggyra International Racing Systém
Jezdec Kvalifikace Pohárový závod Body
Markus Boesiger 1 1 30
David Vršecký 5 2 21
Kvalifikace (9.kol)
Markus Boesiger si připsal na své konto další bezproblémové kvalifikační vítězství. Menší problémy musel řešit pouze v úvodu závodu v rámci tradiční postartovní strkanice v první zatáčce úvodního kola. Švýcarského jezdce nerozhodil ani sílící déšť.
David Vršecký na začátku prvního kola útočil na druhé místo Albaceteho. Poté však začal jeho speciál ztrácet na výkonu, před roudnického jezdce se tak v průběhu jednoho kola přehnali Belloc a Hahnem. Vzhledem k technickým problémům lze páté místo a s ním spojených šest bodů považovat za malé Vršeckého vítězství.
Pohárový závod (13. kol)
Zřejmě nejlepší závod švýcarského jezdce v barvách Buggyry. Markus šel do čela hned po startu a s naprostou suverenitou deklasoval zbytek startovního pole. Jediným jezdcem, který dokázal vzdorovat jeho tempu byl týmový kolega David Vršecký. Průběh závodu ovlivnila kolize po startu. Jejím hlavním protagonistou se stal tradičně Jean Philippe Belloc, který si ovšem vybral za svůj terč netradičně místo Markuse Boesigera Antonia Albaceteho. Zbytek závodu se nesl ve znamení zdrcující převahy obou Buggyr, náskok Bosigera na třetího Hahna přesáhl dvacet sekund.
Řekli po závodě
Markus Boesiger: „Přesně takový výsledek jsem potřeboval. David s Antoniem po Nogaru bodově nebezpečně ulétli a já chci obhájit titul. Z auta mám vynikající pocit, přestože pršelo, tak jsem si oba závody dokonale užil. Těším se na zítřek.“
David Vršecký: „Byl jsem dnes tak trochu jako na houpačce. Chvíli dole, pak nahoře. Tam jsem taky nakonec zůstal. Na startu pohárového závodu jsem zvolil rozumnou strategii nikam se moc necpat a maximálně využít ve svůj prospěch případné chyby konkurence. Stíhat Markuse nemělo cenu. Tvrdí, že chce titul! Já taky!“
Stav EP tahačů 2008 po sobotním závodě
1. David Vršecký (ČR/Buggyra) 203, 2. Antonio Albacete (Špan/MAN) 192, 3. Markus Boesiger (Švýc./Buggyra) 192, 4. Jochen Hahn (Něm./MAN) 144, 5. Jean Philippe Belloc (Fra/MAN) 124, 6. Stuart Oliver (Anglie/MAN) 89
Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch
Modrá fantazie na Nurburgringu!
Možná nejlepší závod v kabině Buggyry předvedl dnes v pohárovém závodě na Nurburgringu Markus Boesiger. Obhájce titulu zvítězil stejně jako v kvalifikaci systémem start-cíl, důkazem jeho suverenity je více než dvacetisekundová ztráta třetího Jochena Hahna. Triumf týmu Buggyra International Racing Systém završil druhým místem David Vršecký. Buggyra tak slavila v devátém pohárovém závodě třetí double.
O prvních dvou místech se rozhodlo prakticky již v první zatáčce úvodního kola. Jean Phillipe Belloc se totiž tentokrát místo do Markuse Boesigera trefil do svého parťáka Antonia Albaceteho. Roztočený Antonio zůstal stát na okamžik v protisměru, zatímco se přes něj přehnal zbytek startovního pole. "Věděl jsem, že se za mnou něco děje. Dělal jsem všechno proto, abych se vyhnul sebemenší kolizi," řekl vítězný Boesiger. Svého stájového druha doplňuje David Vršecký, který se opět vrátil do čela šampionátu s náskokem šesti bodů na Albaceteho. "Startoval jsem z pátého místa a potřeboval jsem jít rychle dopředu. Po startu jsem ale zvolil mírně vyčkávací taktiku. Vyplatilo se! V poklidu jsem se prokličkoval na druhé místo."
V dalším průběhu závodu mohli oba jezdci Buggyry v poklidu s pomocí vysílaček konverzovat se svými stratégy Mario Kressem a Vojtou Loupalem. Již v polovině závodu se totiž odpoutali zbytku startovního pole na více než deset sekund. "Celkem jsem se těšil na to, až začneme předjíždět jezdce o kolo zpět. Mírně jsem se totiž začínal nudit," prozradil po závodě Boesiger, který sice přes zisk maximálního možného počtu 30 bodů zůstává nadále třetí, jeho ztráta na druhého Albaceteho se ztenčila na pouhých pět bodů. Prakticky stejné "problémy" řešil i David Vršecký. "Osm desetin závodu bylo o rutině. Zajímalo mě, jak je na tom Antonio, který jel podle všeho skvělou stíhací jízdu. Nebylo mu to ale nic moc platné."