Vyhledávání

Nejtěžší sezóna přinesla i historický úspěch

Nejtěžší sezóna přinesla i historický úspěch

Židovice – Letošní sezóna Mistrovství Evropy závodních tahačů je už absolutní minulostí. Přišel ale čas trochu se za ní ohlédnout. Jaká opravdu byla co do zisku bodů, pódiových umístění a jednotlivých úspěchů či také nezdarů pro dvojici pilotů severočeské stáje MKR Technology?
„Je jasně patrné, že v souhrnu se nám sezóna nevydařila. Doprovázela nás neskutečná smůla. I kdyby nám ale přálo více štěstí, konkurence letos byla hodně silná. O čelo se pralo více trucků, ale přesto se o titul znovu utkali pouze dva jezdci Antonio Albacete a Jochen Hahn. Ostatní, včetně nás, se jim jen snažili přiblížit a rozdělit si až následující příčky. Máme za sebou nejtěžší sezónu v historii týmu, ale i tak se našlo několik momentů, které ukázaly, jak velcí dokážeme být bojovníci a že umíme fungovat jako tým,“ řekl šéf stáje MKR Technology Mario Kress.

Pilotům MKR Adamu Lackovi a Markusovi Bösigerovi v celkovém hodnocení šampionátu patří konečná šestá a sedmá příčka. Po předchozích dvou sezónách si oba pohoršili. Lacko klesnul z bronzu, Bösiger jen o pozici.

Pro jezdce bylo letos nachystáno deset víkendových zastávek, tedy o jednu méně než v předchozím ročníku. V květnu začali v italském Misanu a skončili - stejně jako v předešlé sezóně - v půlce října ve francouzském Le Mans. Během půlročního martýria na většinu z nich čekalo v součtu čtyřicet závodů - dvacet hlavních a stejný počet hendikepových jízd, v nichž si nejrychlejší osmička z hlavního závodu na startu zrcadlově vymění své pozice a bojuje o poloviční body. Celkově se rozdělovalo sto dvacet pódiových umístění. Třináct procent jich patřilo právě pilotům MKR Technology. Ti společně ukořistili patnáct příček. Paradoxně nejméně jich bylo bronzových. Když tedy Adam Lacko nebo Markus Bösiger šli na pódium, tak buď rovnou pro zlato, nebo stříbro. Bronz si připsal pouze Bösiger. Švýcarský pilot hájící české barvy prvenství vybojoval pětkrát a k němu přidal jednu druhou a právě jednu třetí příčku. Na pódiu se tak objevil sedmkrát. Jeho kolega Lacko na „bednu“ vyskočil osmkrát, jen v jinak barevném poměru. Pro zlato šel třikrát, pro stříbro pětkrát. V součtu tedy piloti MKR posbírali pětinu všech vítězství.

V průběhu celé sezóny se navíc ani jednou nestalo, že by MKR Technology v některém ze závodních víkendů chyběl na stupních vítězů. Nejslabší byla předposlední zastávka ve španělské Jaramě, kde byl pouze Markus Bösiger bronzový. Naopak v premiérové Navaře si každý pilot vybojoval zlato. Hned dvakrát v sezóně se jezdcům povedlo získat pódiový double. Dvě příčky naráz jim patřily v Nogaru a na závěr v Le Mans. Vždy byl první Bösiger a druhý Lacko.

Že tým letos sužovala smůla, potvrzuje především počet závodů, v nichž nebyli klasifikováni. V neskutečných čtrnácti případech ve výsledcích chyběli. Lacko v osmi, Bösiger v šesti. Nejhorší situace nastala ve třetím víkendu ve francouzském Nogaru, kdy oba piloti po vzájemné kolizi v prvním dnu nebodovali vůbec. Také v Zolderu v prvním hendikepovém závodě oba jezdci naráz ve výsledcích chybí. Po tom, co jezdce MKR potkalo, je otázka poklesu jejich pozic zodpovězena.

Nejlepší pilot si během jediného závodního víkendu může vyjet maximálně šedesát bodů. Na horní hranici ale letos nikdo nedosáhl. Nejvíce se jí přiblížil novopečený šampion Jochen Hahn, který v Mostě bral třiapadesát bodů. Pouze on a největší konkurent Albacete překonali hranici padesáti bodů za víkend. Oba to zvládli dvakrát. Bodový průměr pilota stáje MKR Technology na závodní víkend je lehce přes jednadvacet. Lacko si v průměru vždy připsal skoro třiadvacet, Bösiger dvacítku. Pro rodáka z Čeladné byla nejhojnější zastávka v Navaře - bodů získal pětatřicet, naopak pouhých deset si připsal ve Smolensku. Pilot ze švýcarského Langenthalu si třináctibodovou krizi prožil v Nogaru a na nejvydařenější díl čekal až do konce sezóny – v Le Mans si vyjel devětadvacet bodů.

Oba piloty si ale svět truckracingu bude pamatovat ze dvou největších nehod sezóny. Ošklivou kolizi zažil Lacko ve Smolensku, v „nehodě roku“ v Zolderu byl pak Markus Bösiger. „Je šílené, že v obou případech jsme tam byli jen my a kolegové z týmu Oxxo. Naše tahače vždy dopadly hrozně, vypadaly jako šrot, ale naštěstí se nikdy nikomu nic nestalo. Tým mechaniků pak vše dokázal dát do pořádku a společně jsme se vždy dokázali zvednout a bojovat dál,“ připomněl Lacko, který se v sezóně postaral o další historický moment. Jako první nešpanělský jezdec se stal celkovým vítězem populárního Španělského poháru, kdy za sebou nechal dlouholetého suveréna Antonia Albaceteho.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu