Nogaro patří opět truckům: sobota přinesla zlato a bronz pro Davida Vršeckého
Evropský pohár tahačů – Nogaro 2009
Sobota
Měřený trénink
David Vršecký dorazil do Nogara s předsevzetím konečně na tomto technicky mimořádně náročném a zároveň oblíbeném okruhu zvítězit. Svou cestu za vytouženým triumfem mohl stěží začít lépe. V měřeném tréninku, jehož výsledky určují postavení na startu prvního, tedy plnohodnotně bodovaného závodu zvítězil, byť s minimálním náskokem před Markusem Bösigerem. „Chci vyhrát a udělám pro to všechno,“ řekl Vršecký po dojezdu, když si po Misanu připsal na své konto druhé pole position. „Musím se soustředit na start, po Misanu mám jasno v tom, že Markus pojede na hraně únosnosti.“
Švýcarský mistr Evropy z roku 2007 si zpětně pochvaloval výsledky testování v Albacete. „Udělali jsme hodně práce, auto jede konečně podle mých představ. Je na čase začít stahovat Albaceteho náskok.“
Jinak se vše podstatné v měřené dvacetiminutovce odehrálo v prvním kole, kdy jezdci využili výhody nových pneumatik. Ke všeobecnému překvapení se v něm „nechytil“ vedoucí muž průběžného pořadí Antonio Albacete. Španěl se sice neustále zlepšoval, na lepší, než třetí nejrychlejší čas však jeho úsilí nestačilo.
Pohárový závod 1
Hned v úvodu pohárového závodu David ukázal, že své předsevzetí konečně v Nogaru při své osmé účasti zvítězit myslí skutečně vážně. Základ svému triumfu položil vynikajícím startem. Poté bylo jasné, že úřadujícího mistra Evropy může o vítězství připravit pouze technická závada.
„Jelo se mi skvěle. Inženýři a mechanici odvedli výbornou práci,“ jásal David po dojezdu. Druhé vítězství v plnohodnotně bodovaném závodě (první triumf slavil v nedělním závodě v Misanu) navíc Davida posunulo na druhé místo průběžného pořadí, před Markuse Bösigera. „Tak to bude mít Markus určitě radost. Cítím se skvěle, hodně se těším na závod s hendikepem.“
Druhý Markus Bösiger absolvoval podstatně dobrodružnější závod. V prvních třech kolech totiž musel odrážet nápor Antonia Albaceteho. Jeho MAN však začal postupem času vadnout, průběžný lídr šampionátu byl nakonec rád za třetí místo. „Gratuluji Davidovi. Výborně zvládl start, pak již bylo jasné, že si jede pro vítězství. Spadl jsem sice na celkové třetí místo, naštěstí není všem závodům v Nogaru konec.“
Pohárový závod 2
Pohárový závod s hendikepem přinesl notnou dávkou vzrušení. Hned po startu totiž došlo ke kolizi jinak týmových druhů Hahna se Szobim, do které se nešťastnou shodou okolností zapletl nikoli vlastní vinou Vršecký. Vítěz úvodního závodu se tak propadl z původního osmého na dvanácté místo. „Pokud si dobře pamatuji, Szobi již něco podobného předvedl tuším v Misanu. Vzal jsem za to, po prvním kole jsem jel devátý za Rusem Lvovem,“ rekapituloval Vršecký úvod závodu. Po prvním kole vedl Albacete, v dalším průběhu závodu jeho náskok narůstal.
Během dalších čtyř kol se vytvořil silný a rychlý truckový vláček ve složení Bösiger, Hahn, Vršecký, který se nalepil za druhého Allgauera. Vzápětí došlo k rakousko-švýcarské kolizi. Nabízené příležitosti se chopili Hahn s Vršeckým, oba si dojeli pro místa na stupních vítězů. „Egon je v pohodě, čas od času ale dokáže předvést neuvěřitelné věci. Abych pravdu řekl, nevím, o co mu šlo. Byli jsme evidentně rychlejší,“ řekl David ke kolizi, která se stala objektem šetření ze strany komisařů. „Jinak jsem získal 28 ze třiceti možných bodů, takže jsem spokojený.“
Markus Bösiger dojel původně pátý, za kolizi s Allgauerem byl posléze penalizován jednou sekundou a propadl se tak na šesté místo. K incidentu se odmítl vyjádřit.
Výsledky
Měřený trénink Pohárový závod 1 Pohárový závod 2 Body
David Vršecký 1 1 3 28
Markus Bösiger 2 2 6 20
Stav EP tahačů 2009 po sobotě
1. Albacete (Španělsko/MAN) 181, 2. Vršecký (Česko/Buggyra) 153, 3. Bösiger (Švýcarsko/Buggyra) 148
Pohár konstruktérů
1. Buggyra 341, 2. Renault 219, 3. MAN 199
Buggyra