Pokusy o světové rekordy překazily exploze pneumatik Buggyry v rychlosti nad 200 km za hodinu !!
Vršecký odstartoval!
Před několika minutami odstartoval David Vršecký na německém okruhu Lausitzring k pokusu o překonání čtyř světových rychlostně vytrvalostních rekordů v jízdě závodním tahačem.
Dobrá nálada v depu Buggyry byla způsobena rovněž na české poměry nezvykle slunečným počasím. Po desáté hodině proběhlo krátké testování. "Potvrdily se informace Ronalda Rehlefelda. Zatáčky vypadají hodně jednoduše, jsou ale záludné. Alespoň se nebudu nudit," řekl David po dojezdu s tím, že v kabině Buggyry hodlá vydržet takřka tři hodiny. "Nic ale rozhodně neslibuji. Mám jasno v tom, že pakliže vydrží technika a podám výkon na hraně možností, dopadne to dobře."
Pokus přerušila exploze
Něco málo přes deset minut vydržel David Vršecký při svém úvodním pokusu o překonání světového rychlostního rekordu v jízdě závodním tahačem na 100 km.
V nájezdu do desátého kola explodovala Davidovi v rychlosti přes 200 km/h pravá přední pneumatika. "Mám rád adrenalin, ale čeho je hodně, toho je příliš," řekl David v depu. "Mám velké štěstí, že pneumatika explodovala v cílové rovince, v zatáčce by bylo o hodně těžší udržet auto na okruhu." V okamžiku exploze pneumatiky držel David rychlostní průměr 176,324 km/h, což znamenalo "mezičas" lepší světového rekordu. "Auto i jezdec v pohodě, ale náš sport je o více faktorech."
Po krátké poradě rozhodlo týmové vedení o tom, že další pokus o rekord bude pokračovat ve druhém závodním speciálu. S tím, že se David pokusí překonat světový rekord na 100 km. "Pustili jsme se do něčeho, co nikdo před námi nedokázal. Zdraví a v tomto případě možná i život jezdce, jsou pro nás přednější. Proto upouštíme od pokusu překonat světový rekord na 500 km. David zkusí nejdříve stovku a pak se uvidí," potvrdil týmový manažer Jan Kalivoda.
Nová Buggyra připravena!
Zhruba dvacet minut zbývá na okruhu Lausitzring do začátku druhého pokusu Davida Vršeckého o překonání světového rychlostního rekordu na 100 km!
V průběhu pauzy se usilovně pracovala na novém závodním speciálu. "Buggyra, se kterou David vyrazí na okruh, bude ve srovnání s tou předchozí o půl tuny lehčí. Pravé přední kolo, které dostává vzhledem k levým zatáčkám hodně zabrat, má speciální chlazení," potvrdil závodní inženýr Robin Dolejš.
"První pokus z objektivních příčin nevyšel. Na základě nových skutečností jste přehodnotili původní plány. To ale nemění nic na skutečnosti, že jsem přijel překonat na Lausitzring světový rekord," řekl před zahájením druhého pokusu David Vršecký.
Pneumatika zhatila rekordní plány
Ani druhý plnohodnotný pokus Davida Vršeckého o překonání světového rekordu na 100 km nevyšel, proti byla opět pravá přední pneumatika!
Přitom zpočátku vypadalo vše nadějně. Před svým pokusem vyrazil David dvakrát na okruh za účelem testování odolnosti předních pneumatik, přičemž každá dostala vlastní speciální chlazení. V průběhu prvních dvou, z celkového počtu jedenatřiceti se David dotáhl na rekordní čas. Poté neustále zrychloval, takže si po padesáti kilometrech vytvořil slušný náskok. "Motor fungoval skvěle, říkal jsem si, že to musí dopadnout," popisoval David chvíle před explozí pneumatiky. "V té chvíli jsem jel zase přes 200 km/h. Naštěstí guma praskla opět na rovince, na základě předchozích zkušeností jsem dokázal auto zkrotit." Náraz však odnesl blatník se světlem, vzhledem k časové tísni padlo rozhodnutí nepokoušet dále osud.
"Jak jsem už řekl, motoristický sport není jenom o jezdci a kvalitní práci celého týmu. Životnost pneumatik prostě neovlivníme. Každopádně bych to viděl tak, že rekord odolal, výzva ale zůstala."
Buggyra