Renault Trucks – Czech Truck Prix 2011 právě odstartoval
Konečně je to tady! Po dlouhé roční odmlce zavítal seriál Mistrovství Evropy Tahačů na mostecký autodrom. Závodní víkend s názvem Renault Trucks – Czech Truck Prix, je pro mnohé motoristické fanoušky vyvrcholením celé závodní sezóny. Velké burácející stroje, které svou ohromnou silou přitahují více a více fanoušků, tvrdé souboje kolo na kolo při kterých si jezdci opravdu nic nedarují, tak to jsou závody „Trucků“.
Celý závodní víkend začíná pro mnohé týmy už v pondělí, tedy skoro týden před závěrečnými boji o prvenství. Postupně týmy přijíždějí na mostecký autodrom a budují své zázemí, které u některých dosahuje nevídaných rozměrů. Po pěti dnech, ve kterých se týmy kompletně zabydlí jsou na řadě volné testovací jízdy a pro některé jezdce i první kvalifikační souboje o co nejlepší postavení na startovním roštu. Páteční volné testovací jízdy přinesly velmi zajímavé časy neboť rozdíly mezi jezdci byly opravdu těsné.
První kvalifikační jízdu měli na starost jezdci Cestovních vozů DMV Divize 1 a opět se potvrdilo to co v testovacích jízdách. Na prvním místě dojel Udo Zink, který byl rychlejší o pouhých 0,536 vteřin než druhý Sven-Mike Krüger a o 1.330 vteřin než třetí Tobias Paul. Do druhého a zároveň posledního kvalifikačního měření sil pátečního dne vyrazili jezdci Cestovních vozů DMV Divize 2. Jako u jejich kolegů i zde nebyl žádný výrazný favorit. Nejrychlejším jezdcem Divize 2 byl Jürg Aeberhard, který dokázal zajet o 1.603 vteřin rychlejší čas než na druhém místě Albert Keidorf, kterého dělilo od třetího jezdce Josega Klübera pouhých 0,317 vetřin.
Jelikož rozdíly mezi jezdci jsou opravdu minimální, je zřejmé, že ostrý závod bude velice napínavý.
Pateční den byl jakousi rozcvičkou jezdců i fanoušků před sobotním a nedělním závodním dnem ve kterém se veškeří jezdci představí ve svém nejlepším světle. Věříme, že čeští jezdci ukáží, že česká závodní dráha patří jen českým jezdcům a vystoupají tak v každém závodě na stupeň nevyšší.
Text: O. Hertl