Vyhledávání

Sobota v Le Mans: Tak smolný den David Vršecký v kabině závodního tahače dlouho nezažil !!!!

Sobota v Le Mans: Tak smolný den David Vršecký v kabině závodního tahače dlouho nezažil !!!!

Evropský pohár tahačů 2010
Le Mans (18. – 19. 9. 2010)

Sobota


Měřený trénink

První část měřeného tréninku pocuchala fanouškům Buggyry nervy. Zatímco David Vršecký postoupil mezi elitní desítku bez větších problémů z pátého místa, rozhodl se Uwe věci zdramatizovat. Nejdříve to totiž vypadalo na poklidný postup do super pole, poté však přišla penalizace za sraženou kuželku. A tak se musel německý trucker začít znovu snažit. Jeho snaha byla odměněna na samotném závěru, ve kterém zajel osmý nejrychlejší čas.

V super pole se konečné pořadí vytvořilo hned v prvním kole. David zajel šestý nejlepší čas, Uwe skončil osmý. Mistr Evropy svůj výkon komentoval následovně. „Pokud mě paměť neklama, od Smolensku jsem na tom nebyl po super pole tak dobře. Vzhledem k okolnostem jsem celkem spokojený.“ Uwe Nittel: „Nemyslím si, že by se jedna sražená kuželka podepsala natolik na čase, ale nedá se nic dělat. Věřil jsem, že postup mezi nejlepších deset zvládnu, což se stalo. Takže nakonec spokojenost.“

Cup Race 1

Na sobotní pohárový závod zřejmě nebude David vzpomínat v nejlepším. Účast v něm totiž trvala, pouhá tři kola. Přitom vše začalo velmi slibně. Po startu šel David před Östreicha na páté místo. Jak se však ukázalo vzápětí, jednalo se o vítězství z kategorie Pyrrhových. Při vzájemném střetu totiž náš jezdec utrhl bočnici, jejíž část zlikvidovala pneumatiku.

„Věděl jsem, že je zle a po první vlajce ohledně technické závady přijde po chvíli vlajka černá, znamenající konec závodu. Tak se rovněž stalo,“ glosoval David v cíli. „Proti černé vlajce nelze protestovat. S největší pravděpodobností bych závod stejně nedojel.“

Rovněž Uwe Nittel se po startu posunul o jednu příčku a začal stíhat šestého Janieca. Vzhledem k tomu, že od poloviny závodu zajížděl o půl sekundy rychlejší, než jeho domácí sok, vypadalo to na brzké předjetí. Uwe si svůj atak nakonec schoval na poslední kole, přičemž při vzájemném souboji došlo k drobné strkanici. „Byl jsem evidentně rychlejší, nemyslím si, že bych měl na kolizi nějakou vinu. Na druhou stranu, předjel jsem ve Francii Francouze. Sám jsem zvědav,“ řekl Uwe po dojezdu. Jeho náznak obav se nakonec potvrdil. Za souboj s Janiecem byl penalizován 25 sekundami a propadl se tak na desáté místo.

Cup Race 2

Tak smolný den David Vršecký v kabině závodního tahače dlouho nezažil. Přestože startoval z poslední řady, projížděl prvním kolem na desátém místě. Pak však už jen oznámil do vysílačky technické problémy a ve druhém kole pro něj závod skončil. „Dnešek dopadl z mého hlediska katastrofálně, ale hodil jsem to za hlavu. V podobné situaci jsme byli i v Zolderu a v neděli z toho byla bedna. Situace není dobrá, ale nikoli zoufalá,“ řekl David v reakci na dnešní výsledek.

Čest Buggyry tak zachraňoval šestým místem Uwe Nittel. Německý jezdec vsi kromě bodů velmi cení skalpů dvojice jezdců Renaultu Bösigera s Östreichem. „Porazit dva mistry Evropy, to se hned tak nepoštěstí. Rád bych ale řekl, že zcela souhlasím s tím, co řekl David. Chce to trochu štěstí a hodně práce.“

Po sobotě je David ziskem 188 bodů na pátém místě. Uwe má 72 bodů a je celkově devátý!

Výsledky

Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body

David Vršecký 6 - - 0

Uwe Nittel 8 10 6 6

 

Buggyra

 

Fotogalerie

Buggyra a ME trucků v Le Mans 2010, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu