Vyhledávání

Stáj MKR Technology ve finálové Jaramě opět zářila a vítězí v evropském šampionátu týmů !!

Stáj MKR Technology ve finálové  Jaramě opět zářila a vítězí v evropském šampionátu týmů !!

PRVNÍ-DRUHÝ V SOBOTNÍM TRÉNINKU VE ŠPANĚLSKU A PRVNÍ A DRUHÉ MÍSTO V ZÁVODĚ JEDNA

První den akce ve Španělské Jaramě byl teplý a slunečný a tahačům MKR Technology se v tréninku dařilo udávat tempo. Pole position si vyjel Markus Oestreich s nejlepším časem 1m.57.758s. (117.70km/h),
zatímco jeho týmový kolega Markus Boesiger dosáhl na druhé startovní místo s časem o 0.717s pomalejším. Nejbližším protivníkem byl oběma pilotům MKR
Renault jezdec MANu Chris Levett, který skončil se znatelným odstupem na třetí příčce – byl o 2.3s pomalejší.


Závod 1
Ačkoli Oestreich startoval z čela skupiny, Boesiger byl tím, kdo se ihned v úvodním kole probojoval dopředu a držel se zde až do cílové rovinky. Oběma pilotům Renaultu se rozhodně dařilo bavit přítomné diváky – jen málokdy je od sebe dělila větší vzdálenost, než pár centimetrů; Bosiger byl celou dobu závodu přímo poháněn Oestreichem (který zajel nejrychlejší kolo závodu) a oba jejich tahače projeli cílovou rovinkou téměř zároveň – po dvanácti kolech bylo mezi nimi jen 0.293s.

Třetí místo skončilo v rukách Antonia Albaceteho (MAN), místní hrdina zaostal za našimi borci o 2.6s. Nicméně i to stačilo Španělskému jezdci k tomu, aby si odvezl titul evropského šampiona pro rok 2010. Ale Boesigerův výsledek pomohl švýcarskému jezdci zvýšit náskok, který drží na druhém místě celkového pořadí nad Jochenem Hahnem. Němec v prvním závodě dojel sedmý, přičemž startoval ze zadní části pole poté, co v tréninku dostal pokutu za vysokou rychlost.

Šéf MKR Mario Kress stanul samozřejmě na stupínku nejvyšším, neboť kombinované výsledky obou řidičů Renaultu vynesly maximum bodů v soutěži týmů.

Závod 2
“Hendikepem” pro druhý závod bylo to, že Boesiger i Oestreich byli v dalším závodě odsunuti na sedmou a osmou startovní pozici dle pravidla o obráceném pořadí. Avšak po velmi těžkém závodě, kdy Uwe Nittel (Freightliner) zavinil přímo dopravní zácpu, probojovali se oba Renaulty MKR až poblíž samému čelu skupiny. Hahn dojel jako první před českým pilotem Davidem Vršeckým (Freightliner). Naopak Vršecký neviděl ve zpětném zrcátku nic jiného, než řidiče MKR – Oestreich jej pronásledoval na třetím místě a po dvanácti kolech závodu dojel po dvanácti kolech jen o 0.368s později.

Boesigerovi jen těsně utekly stupně vítězů, mávnutí cílového praporku jej zastihlo o 0,7 vteřiny později, než jeho kolegu. Čtvrté místo znamenalo výborný výsledek, ale kdyby závod býval o jedno či dvě kola delší, pravděpodobně by se na předních příčkách znovu objevili oba piloti MKR. Nicméně i tak Boesiger ukončil den jako závodník s nejvyšším skóre s celkovým počtem dvaceti sedmi bodů, zatímco Oestreich jich ukořistil dvacet tři.

Stáj MKR Technology znovu brala cenu nejvyšší v hodnocení týmů – a dva vysoké výsledky z obou sobotních zápasů daly týmu MKR náskok dvaceti čtyř bodů před rivaly z týmu Truck Sport Bernau. Kdo si pohár odveze domů se však rozhodne až v neděli...

MKR Technology vítězí v evropském šampionátu týmů a přidává na závěr další double

Nedělní trénink už za tak teplého počasí neproběhl, ale akce na trati byly jako vždy pekelně rozpálené, a tým MKR Technology při nich znovu hrál prim. Pole position si znovu vydobyl létající Markus Oestreich, který zajel nejrychlejší čas 1m.59.206s, zatímco Boesigerovi chybělo 0.435s k tomu, aby se první lajna v Závodě 3 zahalila do barev Renaultu. Opět byl největším soupeřem Levett, který jel o 1.732s pomaleji, zatímco Albacete obsadil na startu čtvrtou pozici.


Závod 3: První a druhé místo pro MKR
Jakmile naskočila zelená, vyrazil Oestreich kupředu a vedl závod od první zákruty až do cíle. Nejen díky nejrychlejšímu času za kolo (2m.01.4s) ujel Němec podobně rychle startujícímu Španělovi Albacetemu, který se zařadil na druhou příčku. Avšak v závěrečných fázích byl Španěl přinucen přenechat druhé místo Boesigerovi, který se tak zasloužil o další dvojitý finiš pro tým MKR – dvojice Renaultů byla od sebe jen 0.854s a od Albaceteho pak tři vteřiny.

Díky maximálnímu počtu bodů obou jezdců vévodil v bodování týmů opět Mario Kress a tento výsledek zároveň potvrdil cenu pro vítěze soutěže týmů pro stáj MKR, která má nad nejbližším rivalem před posledním zbývajícím závodem náskok 37 bodů. Pro MKR je to úžasný úspěch – na mnohem zkušenější týmy totiž zbyly ostatní příčky. Avšak předtím než se
začne slavit, čeká všechny ještě jedno měření sil.

Závod 4: Dva tahače mimo hru!
V posledním souboji přišlo něco jako blesk z čistého nebe – pro všechny týmy, ale nejvíce pro MKR. Déšť těsně před závodem připravil velmi kluzkou vozovku a v kombinaci s převráceným pořadím pro prvních osm závodníků v cíli byla pravděpodobnost konfliktu více než vysoká. Renaulty MKR ale z tohoto poněkud pomalejšího závodu nevyšly dobře, a ostatní jezdci také jen těžko hledali ten správný styl jízdy. Po slibném uvolnění byl Oestreich po jediném kole vyřazen z boje Freightlinerem Davida Vršeckého a jeho Renault se už kvůli závažným poškozením do závodu nevrátil.

Jen o tři kola později doplatil na příliš důraznou techniku Vršeckého jízdy Boesiger, když český pilot ukončil závod i pro druhý z trucků MKR. Jen po čtyřech kolech od startovního výstřelu stály tedy oba Renaulty mimo trať – ne zrovna vytoužené zakončení dne.

SKVĚLÁ SEZÓNA...
Celkově byl však víkend ve Španělsku (a vlastně i celý rok) pro MKR Technology úžasně úspěšný. I přesto, že ve čtvrtém závodě skončili bez bodu, byl Oestreich nakonec v Jaramě nejlépe hodnoceným jezdcem s celkovým počtem 43 bodů, zatímco jeho kolega Boesiger jich pro sebe ukořistil celkem 42.

Tyto výsledky zajistily Boesigerovi neuvěřitelnou druhou příčku v celkovém hodnocení FIA Evropského šampionátu, zatímco Oestreich v něm skončil čtvrtý.

V soutěži týmů vybojoval MKR Technology 712 bodů a s náskokem 27 bodů nad Truck Sport Bernau si zajistil trofej pro šampiona FIA Týmů. Mario Kress byl samo sebou nadšen tím, co se jeho partě podařilo. “Byla to neskutečná sezona a my máme mnoho důvodů k oslavám. Oba naši piloti odvedli excelentní práci a díky svým zkušenostem zajeli skvělé výsledky. Stojí za nimi ale i ostatní členové týmu, kterým bych tímto chtěl poděkovat, obzvlášť našim mechanikům, kteří k závodění přišli v této sezoně jako úplní nováčci.”

“Celou sezonu jsme mohli těžit z výborné spolupráce s našimi partnery, Renault Trucks a Meritor, a spolu s nimi i s dalšími společnostmi a jednotlivci, kteří se na tomto úspěšné působení podíleli. Loni touto dobou nebyla stáj MKR ještě ani na světě...pro zbrusu nový tým je tedy triumf v sérii FIA a druhé a čtvrté místo pro jeho piloty fantastickým úspěchem!“


více : http://mkr-technology.com/

 

Fotogalerie

Truck Grand Prix Nurburgring 2010, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4 5 6 7

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu