Truckerská sobota v Jaramě pohledem týmu Buggyra.
Evropský pohár tahačů 2011
Jarama ( 1. - 2. října)
Kolize a povedená stíhačka
Odlišný úvodní den závodního víkendu v Jaramě mají za sebou David Vršecký a Chris Levett. Zatímco prvně jmenovaný se stal již tradičně obětí kolize z úvodu pohárového závodu a poté předvedl v jízdě s hendikepem mimořádný výkon, vybojoval Chris přijatelných deset bodů.
Měřený trénink
Do měřeného tréninku nastoupil David poté, co v předchozích dvou volných trénincích zajel desátý, respektive sedmý čas. Nutno ovšem říci, že na prvním výsledku se podepsal defekt přední pneumatiky, který Davida postihl v polovině tréninku. Do super pole se ovšem dostal bez větších obtíží jako sedmý. V něm zajel hned na úvod pátý nejrychlejší čas. „Renaulty opět podezřele zrychlily, pakliže porovnám svůj výkon s Jochenem a Antoniem, mohu být s pátým místem vcelku spokojený. Pozice na startu není špatná. Čeká nás zajímavý závod, budu bojovat,“ komentoval roudnický trucker svůj výkon.
Chris Levett postupoval do super pole z osmého místa, které uhájil i v souboji elitní desítky. „Jsem spokojený, zvláště poté, co se do super pole neprobojoval Janiec,“ prohlásil Angličan v depu. „Pojedu na co nejlepší výsledek, na druhou stranu startovat do super pole z osmého místa by nebylo vůbec špatné.“
Cup Race 1
Bojovat však nebylo Davidovi dopřáno. Vzápětí po startu totiž obdržel ránu, šel mimo okruh, na který se vrátil na posledním místě. Navíc náš trucker záhy konstatoval, že v důsledku velkého nárazu jede s proraženou zadní pneumatikou. „Nechtěl jsem to zabalit, ale auto se stávalo v důsledku dalších technických obtíží prakticky neovladatelným. Nemělo cenu pokračovat,“ potvrdil Vršecký, pro kterého skončil závod v sedmém kole. „Půjdu se podívat na video. Zajímá mě, jestli mě trefil Kiss, nebo můj „oblíbenec“ Uwe Nittel.“
Chris Levett předvedl dobrý taktický výkon a přestože před sebe v posledním kole pustil Nittela, uhájil solidní sedmé místo. „Nechtěl jsem riskovat střet s Uwem. V jeho případě nikdo neví. Místo v první řadě závodu s hendikepem má pro mě větší význam, než zisk jediného bodu,“ řekl Chris po dojezdu.
Cup Race 2
Před začátkem jízdy s hendikepem se David, startující do závodu z poslední řady dozvěděl verdikt funkcionářů FIA ohledně kolize z úvodu pohárového závodu. Nakonec bylo konstatováno, že nehodu sice zavinil Nittel, který poslal Kissův truck na Vršeckého zadní nápravu. Rozsah provinění však nebyl takový, aby za něj byl Nittel jakkoli potrestán! Nelze se divit tomu, že se Vršecký odmítl verdiktem byť jen zabývat.
V samotném závodě předvedl mistrovský výkon. V prvním kole se posunul o deset míst a byl patnáctý. V závěru kroužil na osmé pozici, když jeho časy na kolo byly o více, než sekundu rychlejší, než časy před ním jedoucího Östreicha. „Hezký závod. Auto jelo skvěle. Kdyby nebylo jistého, podle všeho nenapravitelného individua, mohl bych říci, že to by bezva den. Bohužel, závody jsou o bodech, nikoli o pocitech,“ řekl David.
Chris byl po úvodní třetině třetí za Albacetem a Hahnem, poté se však před něj dostali Lacko s Nittelem. Přesto byl Chris s pátým místem spokojený, když svůj výkon komentoval slovy: „Získal jsem deset bodů a překročil stobodovou hranici. Slušná práce.“
Výsledky
Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body
David Vršecký 5 nedojel 3 3
Chris Levett 8 7 5 10
David má po sobotě na svém kontě 237 bodů a je průběžně šestý. Chris je se 109 body zatím na osmém místě.