V Le Mans o víkendu Markus Bösiger s Davidem Vršeckým obhajují loňská vítězství v pohárových závodech
GP Le Mans ( Francie ) – 20 .- 21 . září 2008
Buggyry čeká obhajoba
Pouhý týden po závodě v belgickém Zolderu se sjedou nejrychlejší truckeři starého kontinentu na legendární okruh ve francouzském Le Mans. Markus Bösiger s Davidem Vršeckým obhajují loňská vítězství v pohárových závodech. Obhajoba loňských pozic v Le Mans by pak Buggyře prakticky zajistila po zisku titulu mistra Evropy v týmech rovněž nejprestižnější titul individuální!
Počkejme na Jaramu
Obhájci vítězství v truckovém Poháru konstruktérů Bösiger s Vršeckým jsou však v otázce jakýchkoli prognóz zdrženliví. „Pokud nevyhraji titul já, přeji ho Davidovi. Stále jsem se ale ještě nevzdal myšlenek na obhajobu,“ tvrdí Markus Bösiger, jehož ztráta na Vršeckého narostla po Zolderu o dalších devět bodů, celkem tak ztrácí na první místo 31 bodů. „Ve hře jich je ale stále 120. Druhé místo a titul vicemistra má sice svou nepopiratelnou hodnotu, já chci ale vyhrát. Pojedu na hraně, ale pochopitelně v mezích zdravého rozumu.“ Bojovně je naladěn i vedoucí muž průběžného šampionátu David Vršecký, který rozhodně nepodceňuje ani třetího Antonia Albaceteho, jehož ztráta činí 36 bodů. „V sobotu v Zolderu Antonio ukázal, že při jisté konstelaci je schopen Buggyry porážet. Nachází se ovšem v komplikované situaci, ani vítězství ve všech bodovaných závodech mu nemusí stačit k titulu.“ Vzhledem ke svému náskoku v čele si David může dovolit luxus v podobě taktizování. „Nejlepší taktiku předvedl Gerd Körber v roce 2003. K zisku titulu mu stačilo dojet čtvrtý. Takže po startu zaútočil a vyhrál. Podobně chci postupovat i já. I když taktika se bude ladit vzhledem k průběhu každé bodované jízdy.“
Mechanici hlásí připraveno!
Na rozdíl od pilotů, závodních inženýrů a managementu nabrali mechanici týmu již v pondělí odpoledne směr Le Mans. Ještě v neděli po vítězném závodu Vršeckého byla v Zolderu na řadě rychlá prohlídka obou speciálů a e-mailová komunikace s roudnickým Buggyra Technology Centrem. „Naštěstí jsou oba speciály vcelku v pořádku. Do Le Mans putovala velká zásilka plastů a jisté komponenty pro motor, které bych ovšem z taktických důvodů neupřesňoval,“ potvrdil šéf týmové logistiky Petr Marek s tím, že od pátku bude pokračovat pohotovost záložního týmu. „Kluci mají v Le Mans všechno, ale rozhodli jsme se nic nepodcenit. Do konce sobotního pohárového závodu budeme mít v Roudnici pohotovost.“
Mechanici se po příjezdu do Le Mans rozdělili na dvě skupiny. Zatímco prvních z nich se věnuje stavbě depa, zbylá část pracuje na obou vozech. „V průběhu dne dorazí plasty a náhradní díly. Zbytek dneška a zítřek budeme věnovat důkladné kontrole nejvíce namáhaných komponentů. Na pátek budou všechna auta připravena,“ řekl šéfmechanik Vojta Loupal.
Poslední pracovní den se v Le Mans uskuteční běžná porada technického ředitele Mario Kresse s oběma piloty. Její součástí je finální analýza telemetrických údajů. „Počasí v Le Mans je natolik nevyzpytatelné, že pracovat na taktice nemá smysl. Uvidíme v sobotu,“ upřesnil německý inženýr v českých službách.
EP tahačů 2008 po posledním závodu - jezdci
Jezdec Značka Body
David Vršecký (Česko) Buggyra 335
Markus Bösiger (Švýcarsko) Buggyra 304
Antonio Albacete (Španělsko) MAN 299
Jochen Hahn (Německo) MAN 215
Jean P. Belloc (Francie) MAN 179
EP tahačů 2008 po posledním závodu – týmy
Značka Jezdci Body
Buggyra Bösiger – Vršecký 689
MAN Belloc – Hahn 472
Renault Vojtíšek – Altenstrasser 364
Mercedes Horne – Bermejo 189
Buggyra