Vršecký králem neděle v Le Mans, Buggyra má titul v týmech !!
Motorismus-tahače-Evropský-Le Mans/Francie/
Vršecký králem neděle, Buggyra získala s předstihem titul v týmech
Po smolném závěru soboty, kdy musel David Vršecký kvůli závadě nechtěně opustit druhé pořadí, přišla zlatá neděle. Dvaatřicetiletý pilot Buggyra týmu kraloval na legendárním francouzském okruhu v Le Mans od ranního warm-upu až po závěrečný pohárový závod. Potvrdil tak nadvládu značky Buggyra, která si už před závěrečnými podniky v Misanu a Jaramě zajistila historicky první titul evropských šampiónů v nově zavedené soutěži dvojic, obdobě Poháru konstruktérů ze závodů F 1.
Průběžnému pořadí jednotlivců vévodí Vršeckého švýcarský stájový kolega Markus Bösiger, který má za sebou i přes dva sobotní triumfy „nejhorší“ závodní víkend sezóny. Před úřadujícím šampiónem Albacetem ze Španělska má náskok 35 bodů, třetí Vršecký ztrácí dalších 30. Odstup dalších jezdců je už kolem sedmdesáti bodů, takže souboj o letošního vítěze se rozhodne mezi vedoucím triem.
Do nedělních jízd nastupoval Vršecký s novým servořízením i pumpou, která do něj dodává potřebný tlak. Mechanici odvedli tradičně velice precizní práci, za což se jim pilot odvděčil novým traťovým rekordem v měřeném tréninku. Druhému Němci Hahnovi nadělil přes půl sekundy! Škoda jen, že Bösigerovi škrtli komisaři hned úvodní čas, kterým by se zařadil o 0,152 s za Vršeckého. Švýcar ale při svém dravém pokusu srazil jeden z kuželů, které vymezují v zatáčkách vnitřní okraj dráhy.
Po startu kvalifikačního závodu se ihned ujal vedení Vršecký, ale musel odrážet útoky především Hahna. Do obrovského sevření několika vozů se dostal Bösiger, jehož Buggyra sbírala šrámy ze všech stran. I s poškozenou levou zadní pneumatikou se však srdnatě pustil do boje a ještě v prvním kole zaujal svoji výchozí čtvrtou pozici za Albacetem. Jediná změna ve vedoucí čtveřici proběhla v šestém z osmi vypsaných kol, když Albacete předjel Hahna. Vršecký si celkem v poklidu dokroužil pro deset bodů za vítězství a zajistil si i do hlavního závodu pole position. Jeho švýcarský parťák Bösiger s vypětím všech sil uhájil čtvrtou příčku. Mechanici Buggyra týmu pak prožili perné chvilky, aby během hodiny připravili vůz do poslední víkendové jízdy.
Do pohárového závodu Vršecký odstartoval výborně a vyhnul se tak obrovskému karambolu, který se odehrál za jeho zády. Obětním beránkem se pět stal jeho kolega Bösiger, kterého si několik vozů MAN prohodilo mezi sebou. Suverénní lídr šampionátu pak zůstal „po brutální nájemné vraždě“ s rozbitým bezvládným vozem na konci cílové rovinky, navíc otočený do protisměru. A hned vedle byl do hlubokého písku vedle dráhy do půlky kol zabořený Španěl Conejero. Všude jinde by byla jízda zastavena, ale tady se tři kola projíždělo na žlutých vlajkách mezi dvěma vraky, traťovými komisaři a vyprošťovacím vozem…
Vršecký pečlivě sledoval v zrcátkách Albaceteho a udržoval před ním asi dvacetimetrový náskok. Za celých jedenáct kol nedal největšímu sokovi Buggyry ani jednu šanci k předjetí a dojel si pro letošní čtvrté vítězství v pohárových jízdách. „To co dneska, jsem ještě nezažil,“ svěřil se po dojezdu. „Nejvíc jsem se bál, že sestřelím někoho z těch traťáků, co se snažili odstrkat Markusovo auto. Prakticky nám uskakovali na poslední chvíli z cesty. Pak už jsem se jen soustředil, abych neudělal chybu. Dnešek byl jinak famózní, škoda bodů Markuse, ale i tak máme titul v týmech - paráda,“ uzavřel Vršecký.
Výsledky:
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Vršecký (ČR/Buggyra) 17:05,862, 2. Albacete (Šp./MAN) -1,550, 3. Hahn (Něm./MB) -6,252, 4. Bösiger (Švýc./Buggyra) -17,290, 5. Levett (GB/MAN) -18,465, 6. Allgäuer (Rak./MAN) -20,233, 7. Belloc (Fr./MAN) -20,473, 8. Altenstrasser (Rak./Renault) -22,269.
Pohárový závod (11 kol): 1. Vršecký 23:33,941, 2. Albacete -0,500, 3. Levett -14,598, 4. Hahn -23,628, 5. Körber (Něm./MAN) -29,054, 6. Altenstrasser -33,812, 7. Oliver (GB/MAN) -36,101, 8. Allgäuer -38,895.
Celkově: 1. Bösiger 337, 2. Albacete 302, 3. Vršecký 272, 4. . Hahn 203, 5. Körber 199, 6. Allgäuer 125, …, 10. Vojtíšek (ČR/Renault) 43, …, 18. Dolák (ČR/MAN) 10 b.
Týmy: 1. Buggyra (Vršecký, Bösiger) 670, 2. MAN (Körber, Allgäuer) 433, 3. MB (Hahn, Sanjuan/Šp.) 342, 4. Renault (Vojtíšek, Garret/GB, Altenstrasser) 271 b.
Motorismus-tahače-Evropský-Le Mans/Francie/ SOBOTA
Vršeckého opět potkala smůla v posledním kole
Téměř podle stejného scénáře se odvíjel sobotní pohárový závod na slavném okruhu v Le Mans jako před dvěma týdny v neděli v Mostě. David Vršecký si jel pro stříbrný věnec, když ho v posledním kole postihla závada řízení a musel odstoupit ze druhé pozice. Ani tentokrát tak nezískal se svým švýcarským kolegou z Buggyra týmu Markusem Bösigerem další double za první dvě místa. Přesto alespoň do cíle dorazil a připsal si důležité body za pátou příčku. Největší soupeř obou Buggyr, úřadující šampión Antonio Albacete ze Španělska, šachovnicový prapor neviděl vůbec!
Do kvalifikačního závodu vyjížděl Vršecký ze druhé řady, když v měřeném tréninku zajel třetí nejrychlejší kolo. Podstatně lepší výchozí pozici měl jeho parťák Bösiger, který v souboji s časomírou prohrál s Albacetem o pouhých šest setin sekundy. Start ale modrým Buggyrám výrazně nevyšel a Bösiger rázem propadl až na konec první desítky, Vršecký byl před nájezdem do první zatáčky šestý. „Byli jsme oba připraveni na rychlý start, jenže Antonio (Albacete) snad nejel ani nejnižší možnou předepsanou padesátkou,“ popisoval roudnický jezdec v cíli. „Když padla zelená, nemohli jsme akcelerovat a oba doslova zamrzli, hlavně Markus.“ Ve druhém kole už byl Vršecký třetí a Bösiger šestý, ale po dalších dvou okruzích postoupil na čtvrté místo. Ve druhé polovině závodu se Vršecký dotáhl až těsně ke druhému Hahnovi a začal hledat místo k předjetí. Jezdil i rychlejší kola, ale německý pilot vždy svoji pozici uhájil. V posledním kole se už zdálo, že se Vršeckému manévr podaří, ale Hahn šel do souboje velice tvrdě a modrá Buggyra málem skončila v pilíři pneumatik na okraji dráhy. Toho využil Bösiger a zaujal Vršeckého třetí místo.
Start do pohárového závodu už tentokrát oběma Buggyrám vyšel a ihned se zavěsily za Albaceteho s Hahnem. Tato čtveřice
se také po několika kolech oddělila od zbytku startovního pole a vytvořila si menší náskok. V pátém kole předjel Bösiger Hahna a stejný manévr připravoval i podstatně rychlejší Vršecký. Náhle ale viditelně zpomalil dosud vedoucí Albacete a celá trojice šla hladce přes jeho červený MAN. V dalším okruhu se Vršecký dostal na druhé místo za svého kolegu a modré Buggyry se vydaly vstříc dalšímu triumfu. V době, kdy Albacete stál s porouchaným vozem už v boxech, postihla smůla i Vršeckého. V nájezdu do posledního okruhu hlásil svým mechanikům, že má problém s řízením a hlavně velice špatně se mu ovládá volant.
„Jeď, jeď, rvi to vší silou,“ ozvalo se ihned v uších roudnického rodáka, který bojoval jako lev. Postupně ale musel uvolnit pozici nejen německé dvojici Hahn - Körber, ale v poslední zatáčce i Britu Levettovi. „Já bych se z toho p….., taková kejda!“ Rozhořčení dvaatřicetiletého jezdce bylo na místě - už potřetí letos přišel o druhé místo za svým kolegou Bösigerem těsně před koncem…
I tak ale zaznamenal tolik potřebné body do soutěže jednotlivců i týmů. Pokud se v nedělních jízdách nestane ještě něco horšího, bude moci Buggyra už dva podniky před koncem sezóny slavit titul v „poháru konstruktérů“.
Vojtíšek ani Dolák ze zdravotních důvodů ve Francii nestartují.
Výsledky:
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Albacete (Šp./MAN) 17:13,491, 2. Hahn (Něm./MB) -2,915, 3. Bösiger (Švýc./Buggyra) -4,644, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) -5,179, 5. Allgäuer (Rak./MAN) -12,140, 6. Levett (GB/MAN) -15,388, 7. Körber (Něm./MAN) -15,717, 8. Belloc (Fr./MAN) -21,465.
Pohárový závod (11 kol): 1. Bösiger 23:54,972, 2. Hahn -1,592, 3. Körber -4,491, 4. Levett -8,221, 5. Vršecký -10,691, 6. Allgäuer -11,251, 7. Belloc -16,953, 8. Altenstrasser (Rak./MAN) -27,880.
Celkově: 1. Bösiger 330, 2. Albacete 278, 3. Vršecký 243, 4. Körber 195, 5. Hahn 188, 6. Allgäuer 121, …, 10. Vojtíšek (ČR/Renault) 43, …, 13. Dolák (ČR/MAN) 16 b.
Týmy: 1. Buggyra (Vršecký, Bösiger) 632, 2. MAN (Körber, Allgäuer) 406, 3. MB (Hahn, Sanjuan/Šp.) 310, 4. Renault (Vojtíšek, Garret/GB, Altenstrasser) 244 b.
Ladislav Holomčík, Le Mans