Zlatý pohár pro tým Renault Trucks – MKR Technology
Poslední 11. podnik FIA Evropského poháru tahačů 2012 v Le Mans (13.-14.10.) zakončil letošní sezónu a přinesl týmu Renault Trucks – MKR Technology cenné vítězství v kvalifikaci týmů.
Poslední závodní víkend sezóny v Le Mans přinesl chvíle napětí a divácky mimořádně zajímavých okamžiků. Zatímco německý pilot Hahn si obhajobu svého titulu zajistil hned úvodním závodem, tým Renault Trucks - MKR Technology si musel počkat do posledního závodu. Až po něm bylo možné zkonstatovat, že letošní rok byl, co do individuálního umístění pilotů, totožný s předchozí sezónou. Letos ovšem je důvod i k mimořádným oslavám, neboť týmu Renault Trucks – MKR Technology se podařilo získat „pohár konstruktérů“.
Už dlouho před závěrečným víkendem bylo jasné, že první dvě místa si rozdělí Němec Hahn a Španěl Albacete. Piloti Renault Trucks - MKR Technology hodlali zaútočit na tři následující pozice. V Le Mans se to téměř povedlo, přestože víkend nezačal zrovna nejlépe. Vůbec poprvé se z kvalifikace do super pole nedostal Adam Lacko, který v silném dešti zajel až v třináctém nejlepším čase. Nejrychlejší byl Španěl Albacete, ale i přesto ho Hahn v závodě dokázal předjet. Výborný úvod závodu měl Adam Lacko, který se z původní třinácté příčky dostal během několika zatáček až na šestou, ale kolize s domácím Lachézem přinesla problémy s řízením a Adam Lacko byl nucen závod předčasně ukončit. Markus Bösiger dojel na čtvrtém místě a Markus Oestreich šestý. Z pódia se mimo vítězného Hahna radoval druhý Vršecký a třetí Anthony Janiec.
Pódiová místa týmu Renault Trucks – MKR Technology nepřinesl ani sobotní večerní hendikepový závod. Markus Oestreich dojel na čtvrtém místě a Markus Bösiger po střetu s Lachézem závod nedokončil. Lachéze tak během jediného dne vyřadil dva piloty týmu Renault Trucks – MKR Technology.
Hendikepovou jízdu nakonec vyhrál Maďar Kiss před stříbrným Janiecem a bronzovým Makinenem. Lacko opět ukázal svoji bojovnost, když se z posledních míst na startu dostal až na finální osmou příčku.
Ze soboty na neděli měli mechanici týmu Renault Trucks – MKR Technology nejvíce práce na Bösigerově závodním speciálu, který měl zničenou zadní nápravu. Za bezesnou noc se jim ale Markus Bösiger hned odvděčil. V nědělním super pole zajel nejrychlejší čas, čímž si vyjel nejlepší možnou startovní pozici. Na startu vedle něj stál kolega Markus Oestreich. Třetí z trojice Adam Lacko vyjížděl z páté příčky. Hlavní závod kvůli silnému dešti byl rozjetý až po dvou zaváděcích kolech. Brzy se na čelo probojovalo trio týmu Renault Trucks – MKR Technology. I když to vypadalo na
historicky druhý tripl, takovou událost okruh v Le Mans nakonec nezažil. Maďar Kiss v jedné ze zatáček narazil do Markuse Oestreicha a tým připravil nejen o tři piloty na stupních vítězů najednou, ale Markuse Oestreicha o celkový bronz. Oestreich to maďarskému pilotovi nakonec vrátil, takže penalizace na sebe nenechaly dlouho čekat. Závod suverénně vyhrál Markus Bösiger a stříbro získal Adam Lacko.
Nedělní hendikepový závod byl poslední možností jak získat body, ale to už na nejlepší trojici nemělo vliv. Nejvíce byl sledován souboj o celkovou pátou příčku mezi Bösigerem a Vršeckým, kteří měli stejný počet bodů. Dlouho to vypadalo, že všechny tři tahače týmu Renault Trucks - MKR Technology budou v konečné kvalifikaci seřazeny za sebou. Nakonec závod vyhrál Maďar Kiss před Janiecem a bronz získal Adam Lacko.
Letošní sezónu ovládl Hahn před Albacetem a bronzovým Adamem Lackem. Za ním skončil Markus Oestreich, následovaný Vršeckým. Pouhé dva body za ním zaostal Markus Bösiger, takže do následující sezóny se čísla elitní šestice nezmění.
Po roční pauze se vítězství v kvalifikaci týmů opět vrátilo do rukou Maria Kresse a celého týmu Renault Trucks – MKR Technology.
Konečné výsledky FIA Evropského poháru tahačů 2012
Pořadí závodníků
Pořadí Závodník Startovní číslo Tým Konstruktér Body
1 Jochen Hahn (GER) 1 Castrol Team Hahn Racing MAN 517
2 Antonio Albacete (ESP) 2 Equipo Cepsa MAN 468
3 Adam Lacko (CZE) 3 MKR Technology RENAULT 330
4 Markus Oestreich (GER) 4 MKR Technology RENAULT 311
5 David Vršecký (CZE) 5 Buggyra, INT. Racing Systems FREIGHTLINER 284
6 Markus Bösiger (SUI) 6 Pneu Bösiger Team 14 RENAULT 282
7 Mika Mäkinen (FIN) 15 Mika Mäkinen MAN 160
8 Dominique Lacheze (FRA) 19 Truck Sport Bernau MAN 159
9 Anthony Janiec (FRA) 10 Pneu Bösiger Team 14 RENAULT 147
10 Norbert Kiss (HUN) 12 Frankie OXXO Truck Racing Team MAN 98
11 Gerd Körber (GER) 27 Gerhard Korber IVECO 68
12 René Reinert (GER) 77 René Reinert MAN 61
13 Javier Mariezcurrena (ESP) 20 Javier Mariezcurrena MAN 27
14 Jeremy Robineau (FRA) 18 Jeremy Robineau MAN 14
15 Matthew Summerfield (GBR) 21 Mathew Summerfield MAN 12
16 Jean-Pierre Blaise (BEL) 14 Blaise / Bouzige Truck Racing RENAULT 12
17 Jose Bermejo (ESP) 23 Jose Bermejo MAN 12
18 Frankie Vojtíšek (CZE) 16 Frankie OXXO Truck Racing Team MAN 11
19 Jose Rodrigues (PRT) 40 Jose Rodriguez MAN 7
20 Jean-Philippe Belloc (FRA) 66 Lion Truck Racing Team MAN 6
21 Elen Lohr (GER) 24 Tankpool 24 Racing MERCEDES BENZ 5
Pořadí týmů
Pořadí Tým Body
1 MKR Technology Lacko / Oestreich - Renault 941
2 Pneu Bösiger Team 14 Bösiger / Janiec - Renault 671
3 Blaise / Bouzige Truck Racing Blaise / Bouzige Truck Racing - Renault 287