Televizní Autoškola národa přilákala přes milion diváků. Její sledovanost zdárně roste
Autoškola národa přilákala přes milion diváků
Praha – 18. října 2011 – Sledovanost televizního pořadu Autoškola národa neustále roste. Třetí díl, který se vysílal v přímém přenosu v sobotu 15. října, sledovalo o 10 % diváků více než únorové vysílání. Celkem 1.006.000 diváků, z toho 965 tisíc ve skupině 15+).
Ve studiu spolu soutěžili čeští a moravští řidiči. Doma u televizních obrazovek se do hlasování prostřednictvím SMS zapojilo přes 13.500 unikátních SIM karet, 60 % z nich bylo z Čech a 40 % z Moravy. O virtuální řidičský průkaz při SMS testování přišlo 32 % řidičů.
Výsledek je mírně lepší než při předchozím vydání, kdy o virtuální ŘP přišlo 35 % diváků.
V SMS hlasování zvítězili Moravané, z nichž o ŘP přišlo 30,6 %, zatímco českých řidičů přišlo o ŘP 33 %. Tyto vyrovnané výsledky přibližně kopírují také policejní statistiky.
Nejzávažnějším přestupkem bylo zakázané předjíždění na dálnici. Diváci dávali přednost vozidlu jedoucímu v připojovacím pruhu, což nebyla jejich povinnost. Přes 23 % diváků přitom ale odbočilo do levého jízdního pruhu, čímž ohrozilo další vozidlo. Jedná se o klasický případ zakázaného předjíždění, navíc v rychlosti 120 km/h. Ohrožené vozidlo bylo přitom v záběru po celou dobu animace, tj. asi 30 vteřin, a neustále se přibližovalo, až se v závěru situace dostávalo do mrtvého úhlu. V této situaci diváci na pokutách zaplatili 17 760 000 Kč a dostali 12 432 trestných bodů. Jde o závažný přestupek, za jehož spáchání se odebírá ŘP.
Další krizové situace:
· Překročení nejvyšší dovolené rychlosti mimo obec až o 20 km/h nad stanovený limit při přejíždění železničního přejezdu. Zde chybovalo 25 % soutěžících.
· Nedání přednosti odbočující tramvaji – 21 % špatných odpovědí.
· Nezastavení vozidla na pokyn policisty přikazující zastavit vozidlo v křižovatce řízené policistou - přes 12 % špatných odpovědí.
Pořad moderovala sehraná dvojice Lucie Výborná a Aleš Háma. Ti také na situacích natočených na Polygonu Jihlava divákům ukázali, jak stav vozu a technika jízdy mohou snížit či zvýšit spotřebu paliva. Přetížené vozidlo s velkým nákladem a podhuštěnými pneumatikami ujelo na 1 l paliva o cca 5 km méně než standardní vozidlo.
Vysílání se zúčastnili také ministr dopravy Pavel Dobeš a ředitel dopravní policie Leoš Tržil. Do čela soutěžních skupin českých a moravských řidičů se postavily známé osobnosti. Řidiče z Moravy reprezentovali Jitka Schneiderová s Pavlem Zedníčkem, patrony řidičů z Čech byli Jana Boušková a Miloš Knor. Vítězkou mezi patrony se stala Jitka Schneiderová, která nedostala ani jeden trestný bod.
I když podle průběžných výsledků ve studiu neustále vedli moravští řidiči, nakonec při přepočtu na odebrané řidičské průkazy zvítězili řidiči z Čech.
Organizátoři hodnotí jako největší úspěch absolutní nárůst počtu diváků o 10 %.
Z dopravního hlediska se ukazuje, že největší chybovost vzniká u situací, kdy se diváci musí rozhodovat dynamicky na základě reakcí ostatních účastníků silničního provozu.
Hlavní organizátor akce:
Aimon s. r. o.
V Pláni 58/32
142 00 Praha 4
PR