Baja Espana Aragon 2011: Úspěch a body pro Mirka Zapletala s Tomášem Ouředníčkem
Češi získali cenné body ve Španělsku
Zapletal bodoval pro Světový pohár FIA.
Nejúspěšnější česká posádka cross-country rallye Miroslav Zapletal - Tomáš Ouředníček obsadila celkově 4. příčku v závodě FIA Světového poháru.
Dalším závodem v pořadí FIA Světového poháru byl Baja Spain, který se každoročně koná v okolí města Zaragoza.
Tradičně silně obsazená soutěž (71 posádek) se letos poprvé počítá i do FIA Světového poháru a také proto se Miroslav Zapletal se svým navigátorem Tomášem Ouředníčkem soutěže zúčastnili. Průběžně jsou v šampionátu na 4. místě a body ze Španělska mohou ještě s pořadím řádně zamíchat.
Krátké drama zažila posádka po absolvování technických přejímek, kdy se nečekaně objevila závažná chyba na motoru, která by neumožnila odstartovat. Po rychlém servisním zásahu továrních mechaniků BMW X-raid se nakonec motor podařilo opravit
Díky probíhající opravě nemohla posádka rekognoskovat trasu prologu (a napsat si rallyový rozpis) a tak se 9. místo po jízdě „na oči“ dá považovat za úspěch.
Náročné a velmi rychlé tratě umožnily Miroslavu Zapletalovi využít výkon nového BMW na maximum (topspeed přes 180 km/h) a postupně posádka zlepšovala své umístění.
Skvělým výsledkem týmu je 4. místo celkově a 2. místo v kategorii T1.2
Český tým si tak přičte další body do mistrovství světa a navíc ukázal, že může držet krok se světovou špičkou.
Miroslav Zapletal s navigátorem Tomášem Ouředníčkem tak obhájili průběžnou 4. pozici v mistrovství světa.
Miroslav Zapletal komentuje: „Potvrdilo se nám, že nové nastavení motoru je výborné. Španělské tratě jsou vždy velkou výzvou – jsou velmi rychlé, ale současně i velmi záludné, od širokých šotolinových úseků přes horské kamenité stezky. Vyzkoušel jsem si i různá nastavení brzd a mohl jsem tak nové BMW dále optimalizovat pro různé typy tratí. S výsledkem jsem opravdu spokojen.“
Tomáš Ouředníček dodal:
„Španělsko je pro mne synonymem horka, ale letos to šlo vydržet, bylo max. 29 st. Navigačně nebyl závod příliš těžký, přesto byl největší roadbook, jaký jsem kdy viděl: přes 400 stran!. Trasa 170 km rychlostní zkoušky byla pro mne snad nejhezčí, jakou jsem kdy s Mirkem odjel. V roce 2009 jsme byli sedmí, letos čtvrtí, pokud to tak půjde dál, napřesrok snad vyhrajeme! “
Šampionát pokračuje v Maďarsku (srpen), poté se přesune do Afriky (Egypt – říjen) a vyvrcholí v Portugalsku (říjen/listopad)
Výsledky Baja Espana Aragon (TOP5):
1. Campos (PRT) / Baptista (PRT) – BMW X3 CC
2. Ten Brinke (NLD) / Baumel (FRA) – MITSUBISHI Racing Lancer
3. Van Loon (NLD) / Scholtalbers (NLD) - MITSUBISHI Racing Lancer
4. Zapletal (CZE) / Ouředníček (CZE) – BMW X3 CC
5. Wevers (NLD) / Poel (NLD) -MITSUBISHI Racing Lancer
Tým OFFROADSPORT.CZ má tradici od roku 2002. Jeho pilot Miroslav Zapletal začal s motoristickým sportem závoděním v motocyklovém Enduro. V roce 2001 poprvé zkusil soutěžní vůz, na který definitivně přesedlal o rok později. Je trojnásobným vítězem domácího seriálu v cross-country rallye a vicemistr stejného seriálu v Maďarsku. V mezinárodním seriálu FIA Bajas se v roce 2007 stal druhým vicemistrem. Ve stejném roce 2007 poprvé absolvoval Rallye Dakar, ve které skončil v hodnocení aut celkově 54. a 5. mezi nováčky. V dakarské sérii 2009 závodů Central Europe a Pax Rally vybojoval 8. a 9. místo v nabité konkurenci včetně továrních vozů. Historický úspěch vybojoval tým Zapletal-Ouředníček na Rallye Dakar 2009: 7. místo celkově; 3. místo v kategorii T1.1 (benzin).
Tým tak nečekaně porazil dva silné tovární týmy (Mitsubishi, BMW). Rok 2009 se stal nejúspěšnějším rokem týmu: mistr ČR, mistr Maďarska, 1. vicemistr FIA Central Europe Zone, 1. vicemistr FIA BAJAS
Fotogalerie
Baja Espana Aragon 2011 a naši Zapletal s Ouředníčkem
foto týmu M. Chytka