Vyhledávání

Premiérový Eurotrial v Česku nabídl skvělou a nevídanou podívanou. FOTO přibývají !!

Premiérový Eurotrial v Česku nabídl skvělou a nevídanou podívanou. FOTO  přibývají !!

O právě uplynulém víkendu se premiérově v České republice konala opravdu velká off-roadová slavnost. A přes nepřízeň počasí ji navštívilo značné množství jistě spokojených diváků. I když i to počasí v podstatě nakonec nebylo až tak špatné. Tratě sice byly značně nasáklé vodou z předcházejících dešťů, ale v sobotu sprchlo jen chvilku a náročné sekce byly celkem - relativně- sjízdné.

I když slůvko relativně je zde jistě na místě, protože do některých sekcí by se běžný člověk nevydal ani pěšky, natož pak s autem.... Když je zřejmé, že po max dvou vteřinách ho bude
tahat bagr.... Nicméně nakonec se ukazovalo, že téměř všechny úseky alespoň některé posádky dokázaly projet. Další pak beznadějně zapadly nebo předvedly i pomaloučké překulení nebo naopak pěkně rychlé a několikanásobné kotrmelce. Jak je dobře vidět z našich fotogalerií, kde neustále přibývají nové a nové fotografie hned od několika různých kolegů.

Také v neděli počasí ještě celkem ušlo, i když odpoledne přišel opět deštík, který už vydržel mnohem déle, než v sobotu. Bahno bylo všude, samozřejmě i na přístupových cestách k sekcím pro diváky.... Ti věrní a největší fandové se ale zahnat nenechali a závodní posádky z celé Evropy už vůbec ne. A koneckonců toho bahna bylo i mnohem méně, než o týden předtím při rallyecrosovém závodu ve stejné lokalitě, který byl nakonec po úvodních rozjížďkách zrušen.

Do Sedlčanské kotliny příjelo na 160 závodních vozů ze všech koutů starého kontinentu a všech možných typů a značek, včetně prototypů, které neznají snad žádné překážky a jejichž řidiči nemají žádné zábrany.



Zatímco ve třídě Original, či Standard byla k vidění plejáda snad všech sériových terénních vozů s minimálním množstvím povolených úprav, v kategorii Modified, či Pro-modified již jsou rozdíly oproti sériovým vozům zřejmé na první pohled. Ať již se jednalo o velká kola, široký rozchod, či co největší světlou výšku. Motory všech strojů pak byly slušně nabité koňmi, což platí zejkména o samostatné a královské kategorií tohoto sportu, jíž jsou nepochybně prototypy. Při jejich jízdě přestávají platit fyzikální zákony.

Kategorie Prototyp zahrnuje výlučně trubkové speciály s oběma řiditelnými nápravami, které jsou stavěné přímo na trial. Nad tím, s jakou lehkostí a dravostí se proplétají mezi brankami a tedy těmi nejnáročnějšími terény, zůstává rozum stát.

Off road trial je vlastně docela dost podobný trukctrialu, jen auta jsou zde o něco menší. Rozhodně je  veliká škola, že se koná pouze jeden závod za rok. V pořadatelství se pak střídfají  země, jejichž jezdci jsou v šampionátu  zastoupeny, takže na Česko přijde řada  pravděpodobně řada  opět tak za deset až patnáct let. I když snad všemi  účastníky byl uzávod označován za velmi vydařený a pořadatelsky dokonale zvládnutý.

Již nyní je pak jasné, že zatímco vloni se jelo ve Švédsku, příští Eurotrial 2012 se pojede ve Švýcarsku. A ten další pak prý v Rumunsku.


Více již můžete posoudit na našich jistě úžasných fotkách a za týden pak v novém dílu Motormixu ( viz také www.tvmotormix.cz ). V něm se Eurotrialu budeme věnovat nejméně dvakrát, protože tento závod opravdu stál za to.

 Video od Boba zde

Úžasný Borec na konec zde !!!!!


Pavel Jelínek
šéfredaktor www.motormix.cz a TV Motormix.

odkazy: www.eurotrial.cz

2012 : www.eurotrial.ch

a také www.offroadtrial.cz

 

Fotogalerie

Eurotrial 2011 v Sedlčanech a kotrmelec posádky č. 426

foto Ján Honza

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu